خبرنگاران والدین از انتخاب رشته اجباری برای فرزندانشان بپرهیزند

به گزارش مجله توسعه دهنده، کرج -خبرنگاران- معاون پرورشی وفرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز به خانواده ها توصیه کرد که از انتخاب رشته اجباری برای فرزندان دانش آموزشان خودداری نمایند.

خبرنگاران والدین از انتخاب رشته اجباری برای فرزندانشان بپرهیزند

فرشته فهمیده عصر دوشنبه در نشست آنالیز فرایند انتخاب رشته دانش آموزان پایه نهم تحصیلی گفت: فرآیند هدایت تحصیلی برای 36 هزاردانش آموزاین استان درحال اجراست که بیشترین دغدغه دانش آموزان دربخش انتخاب رشته اجباری ازسوی بعضی از والدین است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل شیوع بیماری کرونا بعضی خدمات مربوط به هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم درفضای مجازی انجام شد، اعلام نمود: رویکرد آموزش و پرورش این است که دانش آموزان و خانواده ها با درنظرگرفتن شرایط و استعدادها وهمچنین احتیاج جامعه نسبت به آینده تحصیلی دانش آموزان تصمیم گیری نمایند.

وی بیان داشت : یکی ازاهداف مهم اهداف فرآیند هدایت تحصیلی درمدارس متوسطه دوره اول این است که دانش آموزان قدرت تصمیم گیری پیدا نمایند و نیزبا قوانین و ضوابط مربوط به هدایت تحصیلی آشنایی پیدا نمایند.

وی توضیح داد: محتوای هدایت تحصیلی آگاهانه درمدارس متوسطه دوره اول به خصوص پایه نهم البرزدرقالب تست، اطلس مشاغل استان، مشاوره تحصیلی، شرایط ورود به رشته های مختلف تحصیلی، نمودارمعرفی رشته های آموزش متوسطه، ارزش های قابل انتظار از آینده شغلی واصول ثابت هدایت تحصیلی ارائه شده است.

وی اضافه نمود: درهدایت تحصیلی سوابق دانش آموزان در پایه های هفتم هشتم و نهم با ضریب خاص هر درس محاسبه و هدایت تحصیلی دانش آموزان ثبت می گردد.

فهمیده اعلام نمود: عملکرد تحصیلی دانش آموزان، کسب امتیاز از آزمون های پنجگانه مشاوره ای، نظر دانش آموز، نظر جمع معلمین دوره تحصیلی، نظر مشاوره و نظر والدین، 6 شاخص اصلی هدایت تحصیلی دانش آموزان را تشکیل می دهد.

وی یادآورشد: برای آشنایی بیشتر والدین و دانش آموزان با هدایت تحصیلی و فرآیند انتخاب رشته در پایه نهم ، در مراکز مشاوره مربوط به آموزش و پرورش البرز نیز خدمات هدایت و مشاوره با حضور مشاوران با تجربه فعال در مدارس استان ارائه می گردد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان البرزتاکید کرد: انتخاب رشته مهمترین تصمیم گیری دانش آموزان در زندگیشان است که باید برای انتخاب درست هوشیارانه عمل نمایند.

رییس اداره مشاوره تربتی و تحصیلی آموزش و پرورش استان البرزنیزگفت: برای دانش آموزان پایه نهم دوره متوسطه اول درتیرماه درکنار کارنامه تحصیلی، برگه های هدایت تحصیلی نیز صادر می گردد که در آن رشته های تحصیلی براساس اولویت برای هرکدام از دانش آموزان معین شده است.

فرزاد رستمی اضافه نمود: دربرگه های هدایت تحصیلی شرایط ورود دانش آموزان برای انتخاب رشته تحصیلی در پایه دوره دوم متوسطه در شاخه های فنی حرفه ای، کاردانش و نظری چون رشته ادبیات و علوم انسانی، علوم تجربی، علوم و معارف اسلامی و ریاضی قیزیک ثبت شده است.

وی توضیح داد: دانش آموزان پایه نهم براساس شرایطی که مجاز شناخته شده است می توانند بر حسب شرایط تحصیلی و علاقه مندی یکی از این رشته های تحصیلی را برای ورود به پایه دهم انتخاب نمایند.

وی اضافه نمود: سال جاری 17 هزار و 673 دانش آموز دختر و 18 هزار و 617 دانش آموز پسر البرزی که مشغول تحصیل در پایه نهم متوسطه دوره اول هستند زیر پوشش این طرح قرار گرفته اند.

استان البرز500 هزار دانش آموز دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1173

به "خبرنگاران والدین از انتخاب رشته اجباری برای فرزندانشان بپرهیزند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران والدین از انتخاب رشته اجباری برای فرزندانشان بپرهیزند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید