خانه ای دنج به سبک مینیمالیسم

به گزارش مجله توسعه دهنده، آیا شما با سبک مینیمالیسم آشنایی دارید؟ آیا می دانید از چه راهکارهایی در طراحی این سبک استفاده می گردد؟ آن چه که در طراحی سبک مینیمالیسم حائز اهمیت می باشد، استفاده از المان هایی با طراحی ساده و عدم ایجاد هرج و مرج در فضای مورد نظر می باشد. در بیش تر موارد استفاده از رنگ های خنثی در طراحی سبک مینیمالیسم بیش تر به چشم می خورد. از آن جایی که در این سبک طراحی از رنگ ها و الگوها استفاده چندان زیادی نمی گردد، ممکن است با خود به سردی به همراه داشته باشد. به یاد داشته باشید سبک طراحی خانه شما به نوعی می تواند بیانگر نوع شخصیت شما باشد و ایجاد فضایی گرم در آن در جهت پذیرایی از مهمانان نکته مهمی است که باید به یاد داشته باشید. آن چه که در این مطلب از ما به بیان آن می پردازیم، ارائه ایده هایی در جهت القای گرما به طراحی سبک مینیمالیسم می باشد. بنابراین اگر تمایل به استفاده از این سبک دارید، برای اجرای یک طراحی زیبا و بی نقص در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

خانه ای دنج به سبک مینیمالیسم

جهت دریافت خدمات اجرای آلاچیق پشت بام با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

طراحی دیوار

استفاده از انواع تابلوهای هنری و المان های تزئینی برای طراحی و تزئین دیوار می تواند باعث القای گرما در فضای خانه گردد. استفاده از المان هایی به این منظور که جنبه کاربردی نیز داشته باشند، می توانند گزینه های مناسبی برای انتخاب باشند. برای مثال استفاده از شلف های دیواری نمونه ای مناسب از این المان ها می باشد. به یاد داشته باشید المانی که به این منظور مورد استفاده قرار می دهید، باعث ایجاد عمق در فضای مورد نظر گردد. بهتر است برای انجام این کار از دیوار اصلی که افراد در بدو ورود به خانه با آن رو به رو می شوند، استفاده نمایید. این دیوار می تواند به نقطه کانونی درطراحی داخلی تبدیل گردد.

استفاده از المان های طبیعی

استفاده از متریال طبیعی نمونه ای از انواع المان هایی است که استفاده از آن ها در طراحی سبک مینیمالیسم از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. برای مثال چوب نمونه ای از متریالی است که استفاده از آن در این سبک باعث القای گرما به فضای اتاق شده و از ایجاد یکنواختی جلوگیری به عمل می آورد. از جمله ایده های دیگری که در جهت القای گرما به فضای اتاق به شما پیشنهاد می گردد، استفاده از المان هایی است که در ساخت آن ها از برنج استفاده شده است. به یاد داشته باشید که در طراحی سبک مینیمالیسم، استفاده از سنگ مرمر می تواند باعث ایجاد فضایی سرد گردد.

استفاده از بافت های مختلف

ایجاد عمق در فضای مورد نظر از جمله نکات مهمی است که باید به یاد داشته باشید. به نظر شما استفاده از چه راهکارهایی می تواند در جهت ایجاد عمق در فضای اتاق به شما یاری کند؟ استفاده از انواع پارچه ها، فرش، پرده، کوسن و المان هایی از این دست می توانند در این جهت کارگشا باشند. بنابراین استفاده از این المان ها در طراحی سبک مینیمالیسم را از قلم نیاندازید.

استفاده از الگوها

الگوها در جهت عمق بخشی به فضای مورد نظر و عدم ایجاد یکنواختی مورد استفاده قرار می گیرند. از این رو استفاده از آن ها در سبک مینیمالیسم می تواند در القای گرما به فضای مورد نظر به شما یاری کند. به این منظور بهتر است از انواع الگوهای ساده بهره ببرید و از استفاده نمونه هایی که طراحی شلوغی دارند خودداری نمایید. به کارگیری الگوها در قالب کاغذ دیواری امکان پذیر می باشد. به این منظور بهتر است از نمونه ای کاغذ دیواری که از رنگ خنثی در طراحی آن استفاده شده است، استفاده نمایید.

استفاده از طیف رنگ مناسب

همان طور که قبلا نیز اشاره شد، از رنگ های خنثی بیش تر در طراحی سبک مینیمالیسم استفاده می گردد. رنگ سفید نیز نمونه ای از بهترین رنگ هایی است که می توانید در طراحی سبک مینیمالیسم مورد استفاده قرار دهید. اما به یاد داشته باشید که از طیف رنگ سفید که باعث ایجاد عمق در فضای مورد نظر می گردد، استفاده نمایید.

استفاده از نورپردازی مناسب

رنگ و نورپردازی مناسب دو رکن اساسی در طراحی سبک مینیمالیسم شناخته می شوند. امروزه استفاده از لامپ های ال ای دی که در رنگ های مختلف نیز وجود دارند، هواداران زیادی پیدا نموده است. به یاد داشته باشید که برای القای گرما به فضای مورد نظر از وسایل روشنایی با طیف رنگ گرم استفاده نمایید. بهتر است در سبک مینیمالیسم، از انواع وسایل روشنایی با طراحی ساده استفاده نمایید.

استفاده از رنگ قرمز

بهتر است در کنار استفاده از رنگ های خنثی از یک رنگ گرم نیز استفاده نمایید. این کار می تواند از سردی فضای اتاق کاسته و باعث القای گرما به فضای مورد نظر گردد. استفاده از این رنگ در شکل های مختلف امکان پذیر می باشد. برای مثال شما می توانید از آن برای رنگ آمیزی دیوار غالب، رنگ آمیزی سقف، استفاده از کوسن هایی به این رنگ و غیره استفاده نمایید. استفاده از این ایده ها می تواند بدون ایجاد هرج و مرج باعث القای گرما به فضای اتاق گردد.

نکات پایانی

آن چه که در این جا به بیان آن پرداختیم، ارائه ایده هایی در جهت القای گرما به فضایی است که از سبک مینیمالیسم در آن استفاده شده است. آیا شما به استفاده از این سبک در طراحی داخلی علاقمند هستید؟ همان طور که مشاهده کردید، استفاده از راهکارهای ارائه شده می تواند باعث ایجاد نمایی زیبا و گرم در طراحی سبک مینیمالیسم گردد. در صورت تمایل می توانید نقطه نظرات خود در این زمینه را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 6 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 834

به "خانه ای دنج به سبک مینیمالیسم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه ای دنج به سبک مینیمالیسم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید