حضور بیشتر بانوان در دانشگاه های برتر نسبت به آقایان

به گزارش مجله توسعه دهنده، قیداری گفت: بانوان نسبت به آقایان حضور بیشتری در دانشگاه های برتر دارند و باید تعداد زیادی از آن ها جذب هیئت علمی شوند.

حضور بیشتر بانوان در دانشگاه های برتر نسبت به آقایان

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل زیر 18 سال کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

سعدالله نصیری قیداری رئیس دانشگاه شهید بهشتی در گفت وگو با خبرنگاردرباره توجه به جذب اعضای هیئت علمی خانم در دانشگاه ها، گفت: متاسفانه نقش بانوان به عنوان چهره های فعال در مقایسه با آقایان بسیار کم مشاهده می گردد.

او اضافه نمود: تعداد کمی از فعالان خانم در مجلس شورای اسلامی عضو هستند که امیدواریم تا این تعداد افزایش یابد و به نرخ قابل قبولی برسد.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی توضیح داد: خوشبختانه بانوان در دانشگاه های برتر کشور به نسبت آقایان حضور بیشتری دارند و همین عامل نشان دهنده این نکته است که باید در آینده جذب تعداد بانوانی که از این دانشگاه ها فارغ التحصیل می شوند به عنوان عضو هیئت علمی یا هر نقش دیگری در جامعه را افزایش دهیم. نهاد های مرتبط با این موضوع باید برنامه ریزی های مناسبی در این خصوص داشته باشند.

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بزرگ ترین تولیدکننده خدمات سلامت است

نصیری قیداری با اشاره به وظایف دانشگاه ها در مورد تربیت دانشجویان، اظهار کرد: مهم ترین وظیفه دانشگاه ها تربیت نیرو های انسانی خانم و آقا در طراز جمهوری اسلامی از نظر علمی، مهاری و ارزشی است.

او اضافه نمود: معاونت فرهنگی دانشگاه شهید بهشتی برنامه های خوبی را در مورد جذب بانوان به عنوان عضو هیئت علمی دارد و حتی بعضی از این برنامه ها در ماه های گذشته به اجرا رسیده است.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی درباره ارج و منزلت بانوان در دانشگاه شهید بهشتی گفت: کوشش می کنیم تا در شرایط یکسان بانوان را به استخدام اعضای هیئت علمی دربیاوریم، اما به شرط اینکه از نظر علمی توانمند باشند.

حضور دانشگاه شهید بهشتی در جمع برترین دانشگاه های دنیا

نصیری قیداری در خاتمه گفت: اگر ما دو نیرو داشته باشیم که از نظر اخلاقی و علمی یکسان باشند حتما بانوان را به عنوان اعضای هیئت علمی دانشگاه ها یا کارشناس در مراکز علمی انتخاب می کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 918

به "حضور بیشتر بانوان در دانشگاه های برتر نسبت به آقایان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور بیشتر بانوان در دانشگاه های برتر نسبت به آقایان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید