جهش دی ان ای پیری را سرعت می دهد

به گزارش مجله توسعه دهنده، به گزارش خبرنگاران به نقل از پرس اسوسیشنز، دانشمندان متوجه شده اند جهش های دی ان ای در طول زندگی فرد می توانند سن بیولوژیکی و احتمال ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می دهند.

جهش دی ان ای پیری را سرعت می دهد

تغییرات DNA که به جهش های سوماتیک معروف هستند بر نحوه عملکرد سلول های بنیادی خون تأثیر می گذارد و به سرطان های خون و سایر بیماری های مرتبط با سن ارتباط دارد.

اکنون طبق پژوهش های محققان دانشگاه های ادینبورگ و گلاسکو، تغییرات دی ان ای سن بیولوژیک فرد (چند ساله بودن بدن) را بیشتر از میزان واقعی نشان می دهد.

دانشمندان با آنالیز تغییرات و تأثیرات جهش های ژنتیک وضعیت بیش از هزار نفر را مطالعه کردند که اکنون در دهه های 80 و 90 زندگی خود به سر می برند. شرکت نمایندگان تست هوشی مربوط به بچه ها 11 ساله را انجام دادند.

شرکت نمایندگان در آزمایش ، متولد سالهای 1921 و 1936 بودند که دی ان ای آنها دچار جهش سوماتیک شده بود. سن بیولوژیک آنها تقریباً چهار سال از سن واقعی بیشتر بود. بر اساس این مطالعه ، تقریباً 6 درصد افراد دی ان ای جهش یافته داشتند.

تمیر چاندرا، رهبر گروه واحد ژنتیک MRC دانشگاه ادینبورگ در این باره می گوید: قبلاً جهش های سوماتیک در سرطان مورد مطالعه قرار گرفته اند. اکنون یافته های ما نشان می دهد که آنها در بیماری های دیگر نقش دارند. این امر سبب می گردد شیوه مطالعه ریسک ابتلا به بیماری نیز تغییر کند.

محققان شرکت نماینده در این پژوهش اکنون قصد دارند رابطه میان تغییرات دی ان ای و تسریع فرآیند پیری را بیشتر آنالیز نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 496

به "جهش دی ان ای پیری را سرعت می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهش دی ان ای پیری را سرعت می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید