تیروکمان ایران در بازیهای آسیایی 2018، امیدواری به تکرار مدالهای کامپوند

به گزارش مجله توسعه دهنده، تیم ملی تیروکمان در رشته های ریکرو و کامپوند در حالی خود را برای شرکت در بازیهای آسیایی 2018 جاکارتا آماده می نماید که در سه دوره حضورش در بازیهای آسیایی تنها در بخش کامپوند انفرادی و تیمی صاحب مدال شده است.

تیروکمان ایران در بازیهای آسیایی 2018، امیدواری به تکرار مدالهای کامپوند

به گزارش خبرنگاران، تیم ملی تیروکمان ایران چهارمین حضورش را در بازیهای آسیایی تجربه می نماید. اولین حضور ایران در رقابتهای تیروکمان بازیهای آسیایی به بازیهای آسیایی 2002 پوسان کره بر می شود که ایران تنها با یک کماندار در بخش ریکرو شرکت کرد.

ایران در بازیهای 2010 گوانجو با 8 سهمیه در بخش ریکرو زنان و مردان و در بازیهای 2014 با 8 سهمیه در بخش کامپوند زنان و مردان در بازیهای آسیایی شرکت نموده بود.

بازیهای آسیایی جاکارتا چهارمین حضور کمانداران است که ایران با 13 کماندار (یک سهمیه در ریکرو زنان، 4 سهمیه در ریکرو مردان و 8 سهمیه در کامپوند زنان و مردان) شرکت خواهد نمود. هرچند در این دوره تعداد سهمیه های تیروکمان افزایش پیدا نموده است، اما باز هم همانند دوره قبل مسوولان امیدی چندانی به کسب مدال ریکرو ندارند و منتظر افتخارآفرینی از سوی کمانداران کامپوند در بخش تیمی و میکس هستند.

13 کماندار مسافر جاکارتا

تیم ملی تیروکمان در بازیهای آسیایی 2018 جاکارتا با 13 کماندار (زهرا نعمتی، صادق اشرفی، میلاد وزیری، امین پیرعلی و عرفان ارژنگی پور در ریکرو زنان و مردان و اسماعیل عبادی، مجید قیدی، امیر کاظم پور، نیما محبوبی، پریسا براتچی، فرشته قربانی، مینو عابدی و راحله فارسی در کامپوند زنان و مردان) شرکت خواهد نمود که عرفان ارژنگی پور با 20 سال سن جوانترین کماندار اعزامی در این دوره از بازیهای آسیایی است. هر چند زهرا نعمتی یکی از پرافتخارترین کماندار پارالمپیکی در رشته ریکرو است که این بار جواز حضور در بازیهای آسیایی را بدست آورده است. او در بازیهای پاراآسیایی 2010 گوانجو پیروز به کسب مدال برنز شد و در پاراآسیایی 2014 اینچئون مدال طلای انفرادی را به خود اختصاص داد. نعمتی در جاکارتا نخستین حضور خود را به عنوان تنها نماینده ریکرو بانوان تجربه خواهد نمود.

اسماعیل عبادی پرافتخارترین کماندار در بازیهای آسیایی

کمانداران کامپوند در حالی دومین حضور خود را در بازیهای آسیایی تجربه می نمایند که در بازیهای آسیایی 2014 اینچئون اسماعیل عبادی در بخش انفرادی پیروز به کسب مدال طلا و در بخش تیمی که تیم ایران با ترکیب امیر کاظم پور، مجید قیدی و اسماعیل عبادی شرکت نموده بود به مدال برنز تیمی دست یافت.

کشورهای کره، هند، چین تایپه، ژاپن و قزاقستان از مهم ترین حریفان ایران در بازیهای آسیایی 2018 جاکارتا هستند. این امیدواری وجود دارد که کمانداران ایران در مرحله مقدماتی با کسب امتیازات بالا بتوانند در جدول رده بندی مرحله مقدماتی در جمع 8 تیم برتر قرار بگیرند تا در مرحله حذفی انفرادی و تیمی با تیم های ضعیف تری به رقابت بپردازنند و بتوانند حضورشان را تا مرحله فینال پیش ببرند.

کمانداران کامپوند بهترین نمایندگان ایران در ادوار بازیهای آسیایی

در جدول رده بندی بازیهای آسیایی 2002 پوسان کره، تیم ایران که تنها با یک نماینده در ریکرو انفرادی مردان در این بازیها شرکت نموده بود، مجید رحیمی در جدول رنکینگ بازیهای آسیایی در صندلی 22 نهاده شد. در بازیهای آسیایی 2006 ایران هیچ نماینده ای در این بازیها نداشت.

در 2010 گوانجو نیز که تیم ایران با 8 کماندار در بخش ریکرو انفرادی و تیمی زنان و مردان در این بازیها شرکت نموده بود، در جدول رنکینگ بازیهای آسیایی و در بخش ریکرو انفرادی مردان و زنان؛ حامد فوری در صندلی چهل و ششم، نادر منوچهری چهل و چهارم، کیوان ریاضی مهر نهم، میلاد وزیری هفدهم، زهرا دهقان هفدهم، افروزه مولوی چهل و هشتم، لیلا سخائی فر پنجاهم، زهرا شمس هفدهم شده بودند و در بخش تیمی مردان که با ترکیب نادر منوچهری، کیوان ریاضی مهر و میلاد وزیری و در تیمی زنان با ترکیب زهرا دهقان، افروزه مولوی و زهرا شمس شرکت نموده بودند در جدول رنکینگ بازیهای آسیایی در صندلی نهم نهاده شدند.

در 2014 اینچئون که تیم ایران با 8 کماندار در بخش کامپوند زنان و مردان در این بازیها حضور داشت، در بخش انفرادی کامپوند مردان؛ اسماعیل عبادی پیروز به کسب مدال طلا شد، مجید قیدی در جدول رنکینگ بازیهای آسیایی سی و هشتم، امیرکاظم پور هفتم و مجید کیانزاد سی و نهم شدند.

همچنین تیم کامپوند مردان با ترکیب اسماعیل عبادی، مجید قیدی و امیر کاظم پور در صندلی سوم نهاده شد. در بخش کامپوند انفرادی زنان نیز مینو عابدی در صندلی سی و پنجم، سکینه قاسم پور نهم، مریم رنجبر بیست و نهم و شبنم سرلک هشتم شدند و تیم کامپوند زنان با ترکیب سکینه قاسم پور، مریم رنجبر و شبنم سرلک در صندلی چهارم ایستاد.

از نکات قابل توجه این دوره بازیهای آسیایی نسبت به دوره های قبل، افزایش تعداد سهمیه ها و حضور 13 کماندار در بازیهای آسیایی جاکارتاست. در حالی که در 2010 گوانجو تیم ایران با 8 سهمیه در ریکرو و 2014 اینچئون با 8 سهمیه در کامپوند در رقابت ها حضور داشت.

برنامه مسابقات تیروکمان در بازی های آسیایی جاکارتا 2018:

سه شنبه 30مرداد 21 آگوست ریکرو زنان و مردان آغاز از ساعت 5:30
پنجشنبه یکم شهریور 23 آگوست ریکرو زنان و مردان آغاز از ساعت 5:30
آدینه 2 شهریور 24 آگوست میکس تیمی ریکرو و کامپوند آغاز از ساعت 5:30
شنبه 3 شهریور 25 آگوست ریکرو تیمی زنان و مردان (تا نیمه نهایی) آغاز از ساعت 5:30
یکشنبه 4 شهریور 26 آگوست کامپوند تیمی مردان و زنان (تا نیمه نهایی) آغاز از ساعت 5:30
دوشنبه 5 شهریور 27 آگوست رده بندی و فینال کامپوند و ریکرو تیمی زنان و مردان آغاز از ساعت 7
سه شنبه 6 شهریور 28 آگوست رده بندی و فینال ریکرو و کامپوند انفرادی مردان آغاز از ساعت 7
منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 469

به "تیروکمان ایران در بازیهای آسیایی 2018، امیدواری به تکرار مدالهای کامپوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیروکمان ایران در بازیهای آسیایی 2018، امیدواری به تکرار مدالهای کامپوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید