تولید 15 هزار تن خوراک در گلستان

به گزارش مجله توسعه دهنده، مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت:ماهانه 15 هزار تن کنستانتره برای خوراک دام در استان تولید می شود.

تولید 15 هزار تن خوراک در گلستان

سمیعی مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی گلستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های خبرنگاران از گرگان، گفت: ماهانه 15 هزار تن کنستانتره در استان تولید می شود، اما نیاز خوراک دام های استان 25 هزار تن است.

این مقام مسئول با بیان اینکه این اندازه تولید کافی نیست اضافه کرد: دامداران مابقی نیاز دام های خود را به صورت آزاد تهیه می کنند.

او ادامه داد: بر اساس دام هایی که در استان وجود دارد از طریق کارشناسان راستی آزمایی صورت می گیرد و بر اساس طرح پلاک گذاری میانگین در نظر گرفته و دام ها شناسایی شده و نهاده ها توزیع می شود.

سمیعی با بیان اینکه سلامت کنستانتره تولید استان مورد تایید است اضافه کرد: کارشناسانی را در کارخانجات مستقر کردیم تا فرایند تولید، عملیات فرآوری و مواد خامی که وارد می شوند را مورد ارزیابی و نظارت قرار دهند.

او همچنین گفت: به طور میانه هر هفته از کارخانجات نمونه گیری و به آزمایشگاه های مرجع ارسال می شود که تا به امروز مسئله ای از لحاظ کیفیت وجود نداشته است و اگر هم موردی وجود داشته در حدی نبوده که برای دام ها مسئله ای ایجاد شود.

سمیعی همچنین با اشاره به بررسی میدانی از دام های موجود در یکی از شهرستان ها گفت: طی این بررسی معین شد که تعداد دام ها همخوانی نداشت و مورد اصلاح قرار گرفت و حجم ارسالی خوراک دام به این شهرستان افزایش یافت.

سمیعی همچنین در مورد کیسه های خوراک دام که غیر قابل فروش هستند، اما در برخی فروشگاه ها با قیمت آزاد عرضه می شوند هم گفت: شاید نیاز برخی از دامداران مطابقت نداشته باشد و از طریق کاه و کلشی که خودشان تولید می کنند دام شان را تغذیه می کنند و خوراک دام مازاد خود را به فروش می رسانند و البته این موارد محدود است و قطعا پیگیری و برخورد خواهد شد.

انتهای پیام /م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 آذر 1400 بروزرسانی: 26 آذر 1400 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2006

به "تولید 15 هزار تن خوراک در گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید 15 هزار تن خوراک در گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید