فراوری پژو 206 متوقف شد؟

به گزارش مجله توسعه دهنده، دبیر انجمن خودروسازان گفت: بر اساس استاندارد های اجباری کشور ممکن است بعضی از خودرو ها استاندارد لازم را نگیرند.

فراوری پژو 206 متوقف شد؟

به گزارش باشگاه خبرنگاران، احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان مبنی بر نحوه قیمت گذاری خودرو های داخلی و اینکه آیا خودروسازان می توانند خود اقدام به قیمت گذاری خودرو نمایند؟ گفت: شورای رقابت وظیفه قیمت گذاری خودرو های داخلی را دارد، اما متاسفانه اکنون زیر قیمت تمام شده نرخ معین می نماید.

او گفت: زیان خودروسازان بالغ بر 85 هزار میلیارد تومان شده است. ما می گوییم باید از تجربه دهه 70 استفاده نمایند و اجازه دهند خودرو در حاشیه بازار به فروش رود.

دبیر انجمن خودروسازان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به آمار فراوری خودروسازان و کاهش فراوری بعضی از خودرو های داخلی و اینکه آیا بعضی از خودرو های داخلی مانند پژو 206 تیپ 2 که در طرح های پیش فروش و فروش فوق العاده دیگر حضور ندارد، قرار است از خط فراوری خارج گردد؟ گفت: این جزئیات باید از خودروساز پرسیده گردد، اما آنچه مسلم است خودروسازان سعی می نمایند خودرو های تازه به بازار عرضه گردد، به طور مثل اکنون خودروسازان خودرو های تازه تارا و شاهین را به بازار عرضه می نمایند.

او ادامه داد: بر اساس استاندارد های اجباری کشور ممکن است بعضی از خودرو ها استاندارد لازم را نگیرند و از خط فراوری خارج شوند. این ادعا وجود ندارد که 206 استاندارد لازم را ندارد، اما به هر ترتیب برنامه هر شرکت را فراورینماینده تعیین می نماید و تصمیم می گیرد چه خودرویی را فراوری کند.

دبیر انجمن خودروسازان در پاسخ به چرایی فروش بیشتر خودرو های تازه مانند راناپلاس و دنا پلاس نسبت به گذشته، گفت: وقتی شورای رقابت زیر قیمت تمام شده برای خودروسازان قیمت معین می نماید، بهتر است که خودرو های گران تر را پیش فروش نمایند تا کمتر زیان ببینند.

نعمت بخش تشریح کرد: ایران خودرو سال گذشته میانه روی هر خودرو 35 میلیون تومان زیان کرد در صورتی که اختلاف قیمت با بازار بیش از 100 میلیون تومان است. متاسفانه سیستم قیمت گذاری معیوب است که امیدواریم در دولت تازه برای این سیستم تصمیم تازه بگیرند.

دبیر انجمن خودروسازان گفت: در دولت قبل متاسفانه شهامت تصمیم گیری برای قیمت خودرو وجود نداشت و امیدوارم در دولت تازه تصمیم درستی برای قیمت گرفته گردد. نباید اینطور باشد که خودروساز با زیان بفروشد.

منبع: فرارو
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1876

به "فراوری پژو 206 متوقف شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری پژو 206 متوقف شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید