فراوری سالانه بیش از 20 هزار متر مربع ورنی مغان در پارس آباد

به گزارش مجله توسعه دهنده، فرماندار پارس آباد گفت: سالانه بیش از بیست هزار مترمربع ورنی مغان توسط دو هزار نفر از شاغلین این حوزه در پارس آباد فراوری می گردد.

فراوری سالانه بیش از 20 هزار متر مربع ورنی مغان در پارس آباد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی اردبیل، علی علایی، سرپرست میراث فرهنگی پارس آباد در بازدید از دوره آموزش کوتاه مدت بافت ورنی مغان، توضیح داد: ورنی مغان ثبت جهانی شده و متقاضیان و علاقه مندان آن نه تنها در داخل کشور بلکه بازارهای خارجی و کشورهای همسایه نیز هستند.

علی رضا ارژنگی سرپرست میراث فرهنگی پارس آباد نیز گفت: صدور بیش از 200 فقره مجوز مشاغل خانگی در سال 97 و 98، معرفی 185 نفر برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی در سال 98 ازجمله اقدامات اجرا شده در حوزه صنایع دستی در شهرستان پارس آباد است.

علی رضا ارژنگی، همچنین بیمه شدگان صنایع دستی شهرستان های پارس آباد مغان و اصل اندوز را 300 نفر عنوان نمود و اضافه نمود: پنج فراوریکننده برتر ورنی مغان در سطح شهرستان پارس آباد و اصلاندوز در حال فعالیت هستند.

شهرستان های پارس آباد و اصلاندوز یکی از قطب های فراوری ورنی در استان و کشور محسوب می گردد، این شهرستان ها در شمال غرب کشور، شمالی ترین نقطه استان اردبیل در کنار رود زیبا و پرآب ارس و در مجاورت جمهوری آذربایجان واقع است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 483

به "فراوری سالانه بیش از 20 هزار متر مربع ورنی مغان در پارس آباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری سالانه بیش از 20 هزار متر مربع ورنی مغان در پارس آباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید