تنها 6 واحد مالی در مهاباد به چرخه فراوری بازگشت

به گزارش مجله توسعه دهنده، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: سال جاری تنها 6 واحد غیر فعال و نیمه فعال این شهرستان با اجرای طرح های برطرف موانع فراوری به چرخه فراوری بازگشته است.

تنها 6 واحد مالی در مهاباد به چرخه فراوری بازگشت

به گزارش خبرنگاران از مهاباد، محمد جهین رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا به امروز 6 واحد مالی راکد شهرستان با وجود روز های سخت کرونایی، تحریم و محدودیت های داخلی به چرخه فراوری و فعالیت مجدد بازگشته است.

جهین اضافه کرد: از مجموع 124 واحد فراوریی و صنعتی مهاباد، 59 واحد در شهرک صنعتی و 65 واحد نیز در خارج از این شهرک واقع شده که 75 واحد از آن ها هم اکنون فعال است.

وی اضافه کرد: دولت با حمایت از واحد های فراوریی و صنعتی و احیای واحد های راکد و نیمه فعال، اجرای طرح های رونق و رفع موانع فراوری، ارائه بسته های حمایتی و تسهیلات به صنایع کوچک و میانه و طرح اشتغال فراگیر، راهبرد حمایت از فراوری داخلی را در دستور کار خود قرار داده است.

این مقام مسئول با اشاره به طرح توسعه شهرک صنعتی مهاباد نیز اذعان کرد: با توجه به اتمام اراضی شهرک صنعتی برای واگذاری به سرمایه گذاران، 49 هکتار زمین برای توسعه و اضافه کردن به آن شناسایی شده است.

وی بیان نمود: سال جاری در کوشش هستیم مسائل گازرسانی به 6 واحد مالی و 2 واحد فراوریی بخش کشاورزی را رفع و به گاز طبیعی متصل گردد.

آذربایجان غربی از نظر صنعتی یکی از استان های کم برخوردار کشور به شمار می رود، اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحد های فراوریی و صنعتی این استان به مدار فراوری و جذب سرمایه شروع شده است.

انتهای پیغام / س خ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 آذر 1400 بروزرسانی: 24 آذر 1400 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2004

به "تنها 6 واحد مالی در مهاباد به چرخه فراوری بازگشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنها 6 واحد مالی در مهاباد به چرخه فراوری بازگشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید