تقدیر دکتر مونسان از هنرمندان ایرانی شرکت کننده در نمایشگاه فاین کرفت فرانسه

به گزارش مجله توسعه دهنده، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از هنر به عنوان بهترین ابزار انتقال داشته ها و ظرفیت های فرهنگی کشور نام برد و گفت: معرفی ظرفیت های فرهنگی کشور و ملت بزرگ ایران از دریچه هنر یک کار ارزشمند و پسندیده است.

تقدیر دکتر مونسان از هنرمندان ایرانی شرکت کننده در نمایشگاه فاین کرفت فرانسه

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، دکتر علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، عصر امروز در دیدار با هنرمندان صنایع دستی شرکت کننده در نمایشگاه فاین کرفت فرانسه که در محل دفتر رئیس سازمان میراث فرهنگی برگزار گردید، با ابراز خرسندی از حضور پیروز هنرمندان صنایع دستی ایران در نمایشگاه های بین المللی توضیح داد: بسیار خوشحالم که هنرمندان صنایع دستی کشورمان در نمایشگاه های مهم بین المللی حضوری پیروز دارند و ظرفیت های فرهنگی و هنری ایران بزرگ از دریچه هنر به جهان معرفی می گردد.

او افزود: خوشبختانه جهان در حوزه فرهنگی برای ایران احترام بسیار زیادی قائل است و نمونه آن اشتیاق کشورهای مختلف برای برگزاری نمایشگاه های موزه ای ایران است. چندی پیش نمایشگاه موزه ای ایران در هلند برگزار گردید و بلافاصله از اسپانیا برای برگزاری این نمایشگاه درخواست داشتیم که این موضوع نشان دهنده صندلی فرهنگی ایران است.

دکتر مونسان افزود: هنر دارای عمق است و از دریچه هنر به خوبی می توان ظرفیت ها و داشته های فرهنگی، هنری و تاریخی را به جهان معرفی کرد و خوشبختانه در نمایشگاه فاین کرفت فرانسه شاهد استقبال بازدیدکنندگان و مسئولان برپایی نمایشگاه از آثار ایران بودیم.

معاون رئیس جمهوری در ادامه گفت: هر سه حوزه مأموریتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دارای اهمیت است و خوشبختانه در هر سه حوزه دارای ظرفیت های بی نظیری هستیم و به لطف خدا داشته های فراوانی داریم که باید به نحو مطلوب معرفی و از آن ها بهره برداری گردد.

دکتر مونسان افزود: اعتقادم بر این است که باید به این ظرفیت های موجود در هر سه حوزه مأموریتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیش از پیش توجه کرد و تمرکز دولت، بخش خصوصی و فعالان مردمی به این سه حوزه بیش از پیش افزایش یابد.

معاون رئیس جمهوری در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: این باعث افتخار است که پیشینیان ما این هنرها را داشته اند و اکنون نیز نسل جدید و جوانان بسیار بااستعداد ما این میراث گران بها را به خوبی حفظ و آن را ادامه می دهند.

او افزود: من قبل تر نیز گفته ام این ملت همواره در تاریخ بوده، هست و خواهد بود و ظرفیت ها و داشته های فرهنگی، هنری و تاریخی این ملت بزرگ باید به شکل مطلوب به مردم جهان ارائه گردد تا تصویر نادرستی که از ایران به خاطر پروژه ایران هراسی ممکن است در ذهن بعضی ها شکل گرفته باشد، پاک گردد و به تصویر واقعی از ایران دارای غنای فرهنگی دست یابند.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به حضور پیروز هنرمندان صنایع دستی ایران در نمایشگاه فاین کرفت فرانسه گفت: این موضوع مایه افتخار و مباهات است از این رو پیشنهاد من این است نمایشگاهی در سطح ملی با رویکرد هنری برگزار گردد.

دکتر مونسان اعلام نمود: همچنین در کنار این، موضوع حراج صنایع دستی نیز دنبال می گردد تا از این طریق بتوانیم اقتصاد هنر را رونق بخشیم.

نمایشگاه فاین کرفت فرانسه از 29 اردیبهشت الی 4 خرداد سال جاری در پاریس برگزار گردید و در این نمایشگاه، 10 هنرمند صنایع دستی با ارائه 14 اثر شرکت کردند.

مهدی شیراحمدی، محمد بهابادی و محمدرضا خلجی هنرمندان فعال در عرصه مجسمه سازی، نیما نصیری هنرمند عرصه میناکاری و نفیسه خلج، کورش آریش، بهزاد اژدری، محمد علی سجادی، محسن توحیدی و هیربد همت آزاد از هنرمندان سرامیست ایرانی در این دوسالانه آثارشان به نمایش درآمد و رجحانه حسینی به عنوان کیوریتور بخش ایران در این دوسالانه حضور داشت.

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 391

به "تقدیر دکتر مونسان از هنرمندان ایرانی شرکت کننده در نمایشگاه فاین کرفت فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقدیر دکتر مونسان از هنرمندان ایرانی شرکت کننده در نمایشگاه فاین کرفت فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید