تالاب بورالان یکی از جاذبه های طبیعی آذربایجان غربی به شمار می رود

به گزارش مجله توسعه دهنده، جاذبه ها/ براساس آخرین اخبار منتشر گشته، تالاب بورالان یکی از جاذبه های طبیعی آذربایجان غربی به شمار می رود.

تالاب بورالان یکی از جاذبه های طبیعی آذربایجان غربی به شمار می رود

تالاب بورالان شهرستان ماکو از تالاب های مهم آذربایجان غربی است که با 250 هکتار وسعت و چشمه های آب گرم به عنوان یکی از زیستگاه های اصلی و زمستان گذران 64 گونه پرنده، دارای اهمیت زیست محیطی است. تالاب های بورالان دارای آب دائمی بوده و از جمله منطقه ها زیبای شهرستان ماکو است.

آب تالاب از چشمه ای به نام چشم ثریا که سرشاخه رودخانه های قره سو و ارس است، چشمه های متعدد آب گرم، آبهای سطحی و نزولات جوی تامین میگردد. این منطقه در دامنه کوههای آغری داغی واقع شده است که وجود این رشته کوهها باعث شده چشمه ای زلال که نشات گرفته از دامنه این کوهها بوده، پدیدار گردد که معروف به چشم ثریاست. قرار گرفتن در پای کوه آرارات باعث شده تالاب ورودی آب قابل توجهی داشته باشد. آب تالاب بسیار زلال بوده و برای قایقرانی مناسب است. از آب تالاب در کشاورزی استفاده می گردد و مراتع اطراف تالاب مورد استفاده دامداری قرار میگیرد.

پوشش گیاهی تالاب از گیاهان شاخص در این تالاب که به فراوانی بچشم میخورد، میتوان نی Phragmites australis، دو گونه جگن Carex pendula و Carex stenophylla و قلیا Salicornia herbacea را نام برد. حیات وحش حیات وحش تالاب هم شامل پرندگان فلامینگو، اردک سر سبز، اردک سر حنایی، اردک بلوطی، اردک ارده ای، کشیم کوچک، سلیم طوقی کوچک و سسک نیزار است.

منبع: همگردی
انتشار: 7 مهر 1401 بروزرسانی: 7 مهر 1401 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2259

به "تالاب بورالان یکی از جاذبه های طبیعی آذربایجان غربی به شمار می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تالاب بورالان یکی از جاذبه های طبیعی آذربایجان غربی به شمار می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید