با شهر ناگویا ژاپن آشنا شوید

به گزارش مجله توسعه دهنده، ناگویا (Nagoya) یکی از شهرهای ژاپن است که در سال های اخیر جذابیت بسیاری برای گردشگران پیدا نموده است و به عنوان یکی از مقصدهای اصلی تور ژاپن شناخته می گردد. معماری مدرن و شگفت انگیز ساختمان های این شهر و مراکز خرید بزرگ و پر زرق و برق، بیانگر این نکته است که ناگویا یکی از شهرهای ثروتمند ژاپن به شمار می رود و بی علت نیست که گردشگران به این شهر علاقه نشان می دهند.

با شهر ناگویا ژاپن آشنا شوید

ناگویا تقریبا در میانه راه توکیو (Tokyo) و اوساکا (Osaka) قرار گرفته است و به علت همین موقعیت ممتاز، اهمیت بسیاری در اقتصاد و گردشگری ژاپن پیدا نموده است و با وجود سیستم حمل و نقل فوق العاده ژاپن، ناگویا به مقصدی عالی برای گشت و گذار در منطقه مرکزی ژاپن تبدیل شده است.

تا انتهای این مقاله از وبلاگ ققنوس با ما همراه باشید تا با شهر زیبای ناگویا و جاهای دیدنی آن آشنا شوید.

درباره ناگویا

ناگویا شهری تاریخی است که اولین بار در سال 1610میلادی، قلعه ناگویا عنوان مرکز استان اواری (Owari) انتخاب شد و بعدها در سال 1889 میلادی به عنوان یک شهر و بندر تاسیس شد. موقعیت عالی این شهر باعث شد ناگویا به سرعت به عنوان یک مرکز تجاری و مالی مهم شناخته گردد.

امروزه نیز شهر ناگویا به عنوان یک مرکز صنعتی و تولیدی مهم در اقتصاد ژاپن فعالیت دارد و میزبان شرکت های مطرحی چون تویوتا (Toyota) و نوریتاکه (Noritake) است.

اما این شهر علاوه بر اهمیت مالی خود، یک مقصد گردشگری بینظیر نیز به شمار می رود و با داشتن جاذبه های گردشگری متعدد، می تواند گردشگران مختلفی را از سرتاسر دنیا به خود جذب کند.

یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری ناگویا، معبد آتسوتا (Atsuta) است که دومین معبد محترم ژاپن به شمار می رود. گفته می گردد در این معبد بیش از 4400 اثر تاریخی و گنجینه های ملی ژاپن نگهداری می گردد. یکی از مشهورترین آثاری که گفته می گردد در این معبد قرار گرفته است، شمشیر کوساناگی (Kusanagi) است. این شمشیر افسانه ای، یکی از سه گنجینه مقدس امپراتوری ژاپن است و هیچکس تا به امروز آن را ندیده است.

اگرچه بمباران شهر ناگویا در جریان جنگ دنیای دوم باعث تخریب بخش زیادی از شهر، به خصوص قلعه ناگویا شد، اما در سال های پس از جنگ این شهر یک فرآیند بازسازی سریع را پیش گرفت و به سرعت توانست اهمیت خود را بازیابد.

راستی اگر قصد داشتید با ناگویا ارتباط تلفنی برقرار کنید، باید بدانید که کد ژاپن 0081 و کد شهر ناگویا 52 است.

جغرافیا و آب و هوای ناگویا

شهر ناگویا ژاپن در بخش مرکزی جزیره هونشو (Honshu) و ساحل اقیانوس آرام واقع شده است. ناگویا مرکز استان آیچی (Aichi) است و با توجه به مساحت ناگویا،بزرگترین شهر منطقه چوبو (Chūbu) است. کلانشهر ناگویا با بیش از 10 میلیون جمعیت، چهارمین شهر پرجمعیت ژاپن به شمار می رود.

شهر ناگویا ژاپن اقلیم نیمه گرمسیری مرطوب دارد و به همین علت، تابستان های آن گرم و زمستان های آن خنک است. اگرچه بارش باران در تمام سال در این شهر امری طبیعی است، اما به طور کلی بارش باران در تابستان بیشتر خواهد بود.

با توجه به آب و هوای ناگویا، برترین زمان بازدید از این شهر فصل بهار است زیرا هم دمای هوا برای گشت و گذار و بازدید از زیبایی های این شهر مناسب است، و هم درخت های گیلاس به طور کامل شکوفه داده اند و چشم انداز ای خیال انگیز را رقم زده اند.

البته سفر به شهر ناگویا ژاپن در فصل تابستان نیز خالی از لطف نیست زیرا در این فصل ناگویا میزبان برگزاری انواع مختلفی از فستیوال های مجذوب نماینده و آتش بازی های دیدنی است. بعلاوه در فصل تابستان مسابقات کشتی سومو (Sumo) در این شهر برگزار می گردد که بازدید در آن خالی از لطف نیست.

با توجه به آب و هوای ناگویا، برترین زمان بازدید از این شهر فصل بهار است زیرا هم دمای هوا برای گشت و گذار و بازدید از زیبایی های این شهر مناسب است، و هم درخت های گیلاس به طور کامل شکوفه داده اند و چشم انداز ای خیال انگیز را رقم زده اند.

جاهای دیدنی ناگویا

همانگونه که گفتیم ناگویا یکی از زیباترین شهرهای ژاپن است که توانسته است گردشگران بسیاری را به خود جذب کند. در ادامه تعدادی از جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی ژاپن را با یکدیگر مرور می کنیم.

آکواریوم بندر ناگویا: در بندر ناگویا یک آکواریوم شگفت انگیز وجود دارد که بازدید از آن هر کسی را شگفت زده خواهد نمود. در ساختمان شمالی این آکواریوم گونه های متعددی از پستانداران آبزی بزرگ چون کوسه های قاتل، نهنگ های سفید و دلفین نگهداری می گردد. در ساختمان جنوبی آکواریوم ناگویا نیز زیستگاه های و موجودات دریایی قطب جنوب، آب های آزاد استرالیا و آب های استوایی بازسازی شده اند.

معبد آتسوتا: همانگونه که پیشتر گفتیم، معبد آتسوتا یکی از مهمترین معابد شینتو در ژاپن است و آثار ارزشمندی در آن نگهداری می گردد. سالانه بیش از 6 و نیم میلیون نفر از دومین معبد بزرگ ژاپن بازدید می نمایند.

قلعه ناگویا: قلعه ناگویا قدیمی ترین ساختمان این شهر است که در سال 1612 به دستور توکوگاوا (Tokugawa) فرمانده قدرتمند ژاپن ساخته شده است. البته گفتنی است که این قلعه در سال 1945 و در جریان بمباران های جنگ دنیای دوم تقریبا به طور کامل تخریب شد و این ساختمان در سال 1959 به طور کامل بازسازی شد. امروزه این قلعه به موزه ای تبدیل شده است که شما را با تاریخ ژاپن و شهر ناگویا آشنا خواهد ساخت.

منبع: ققنوس
انتشار: 16 دی 1400 بروزرسانی: 16 دی 1400 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2029

به "با شهر ناگویا ژاپن آشنا شوید" امتیاز دهید

2 کاربر به "با شهر ناگویا ژاپن آشنا شوید" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با شهر ناگویا ژاپن آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید