برلین فشارها بر مسکو در مناقشات بر سر قتل یک گرجی را افزایش می دهد

به گزارش مجله توسعه دهنده، وزیر دفاع آلمان در سخنانی اقدامات بیشتر علیه مسکو برای شفاف سازی درباره پرونده قتل یک گرجی را ضروری دانست.

برلین فشارها بر مسکو در مناقشات بر سر قتل یک گرجی را افزایش می دهد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از هفته نامه اشپیگل، آنگرت کرامپ کارن بائر، وزیر دفاع آلمان در جریانات مربوط به قتل یک گرجی در برلین و مناقشاتی که در این باره بین برلین و مسکو ایجاد شده است خواستار اقدامات بیشتری علیه مسکو شد.

وی در گفتگویی با نشریه بیلد آلمان گفت که ما باید در دولت آلمان درباره واکنش های بیشتر به این مسئله مشاوره کنیم و تصمیم بگیریم.

وزیر دفاع آلمان تاکید کرد که طرف روسی باید حالا بالاخره سهم خود برای شفاف سازی درباره این جنایت را انجام دهد. این قتل مناسبات بین آلمان و روسیه را خدشه دار کرده است.

کارن بائر از وجود شواهد سنگینی مبنی بر دست داشتن دولت روسیه در این جریانات خبر داده و گفت: با توجه به قتل ها در انگلیس و سایر فعالیت های روسیه ما شاهد تصویر نگران کننده ای هستیم.

بر اساس تحقیقات دادستانی کل فدرال آلمان فرد مقتول از طرف مقامات روسی به عنوان تروریست طبقه بندی شده بود.

چندی پیش بعد از قتل یک گرجی در باغ وحش برلین دولت آلمان دو نفر از کارکنان سفارت روسیه را به اتهام کوتاهی در رسیدگی به این پرونده به عنوان عنصر نامطلوب اخراج کرد.

این گرجی به قتل رسیده یک فرمانده پیشین نیروهای چچن در برلین بود که دولت آلمان معتقد است روسیه هم در این اقدام دست داشته است.

زلیم خان خانگوشویلی، شهروند گرجستانی که فرماندهی یک گروه چچنی در دومین جنگ با نظامیان روسی را بر عهده داشت، در آگوست 2019 در برلین به ضرب گلوله کشته شد. مقامات دادستانی در کارلسروهه بر این عقیده اند که سرویس مخفی یا وزارت دفاع روسیه و حتی عوامل چچنی در این ترور دست داشته اند .

روسیه واکنش خشمگینانه به اخراج دو دیپلمات خود از آلمان نشان داده و یک سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در مسکو گفت که این اقدامی غیردوستانه و بی اساس از طرف آلمان است.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم از اخراج این دیپلمات های روسی حمایت کرده و روز چهارشنبه در خاتمه نشست ناتو در لندن گفت که ما این اقدام را انجام داده ایم چرا که ندیده ایم روسیه در شفاف سازی این قتل به ما کمک کند.

هلگه براین، رئیس دفتر صدر اعظم آلمان از روسیه درخواست کرد که در تحقیقات در این زمینه با برلین همکاری کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 743

به "برلین فشارها بر مسکو در مناقشات بر سر قتل یک گرجی را افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برلین فشارها بر مسکو در مناقشات بر سر قتل یک گرجی را افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید