با شماری از زیباترین دیدنی های ایران در فصل بهار آشنا شویم

به گزارش مجله توسعه دهنده، ایران، یک کشور چهار فصل است؛ ویژگی خاصی که کشورهای کمی در دنیا از آن برخوردار هستند. این بدان معنی است که در بهار و زمانیکه در برخی از بخشهای کشور درخت ها در حال شکوفه زدن و گل ها در حال روییدن هستند، در بخش های دیگر شاهد سرمای فوق العاده زیاد و بارش برف هستیم. تمامی فصل های کشورمان زیبایی و جذابیت های خاص خود را دارند. بهار در ایران از اواخر مارس آغاز شده و تا سرانجام ژوئن ادامه می یابد. روزهای اول فصل بهار، تعطیلات نوروزی بشمار می فرایند و تولد دوباره طبیعت؛ بنابراین میتوان گفت بهار بهترین فصل برای سفر در ایران بوده و زیباترین دیدنی های ایران در فصل بهار منتظر ما هستند. با ما در مقاله محبوب ترین دیدنی های ایران در فصل بهار همراه باشید تا شما را با تعدادی از بهترین دیدنی های ایران در فصل بهار آشنا کنیم.

با شماری از زیباترین دیدنی های ایران در فصل بهار آشنا شویم

لازم هست بدانید که فصل بهار، فصلی پرگردشگر است و بهترین زمان برای کسانی که عاشق شهرگردی و تماشای مناظر جذاب و نقاط دیدنی هستند. شهرهای بزرگی مانند تهران، شیراز، اصفهان، یزد و کاشان از گزینه های عالی برای سفر در این وقت از سال هستند.

فهرست مطالب

رخدادهای فرهنگی و فصلیفستیوال گلاب گیریبازدید از نقاط تاریخی و میراث باستانیتماشای مناظر خارق العادهسفر به سواحل و تماشای دریا

رخدادهای فرهنگی و فصلی

وقتی در اولین روزهای بهار در ایران سفر می کنید، حال و هوای عید و نوروز را در همه جا حس خواهید کرد. نوروز برای حداقل 3000 سال مورد جشن و پایکوبی ایرانیان بوده و ایرانی ها در روزهای اولیه بهار تولد دوباره طبیعت را جشن می گیرند. این فصل بهترین زمان برای سفر به دور کشور و بازدید از خانواده و آشنایان بشمار می رود؛ بویژه اینکه با تعطیلات طولانی همراه است. در روزهای قبل از نوروز، بسیاری از ایرانیان گرد هم می آیند تا در مهمترین نقطه شهرشان هفت سین را جاگذاری و تزئین کنند.

هفت سین متشکل از سیب، سبزه، سرکه، سیر، سمنو، سکه و سنجد بوده که همگی از علائم و سمبل های تولد دوباره، زایش، موفقیت و سلامتی هستند. در روزهای منتهی به نوروز، خیابان های شهرهای مختلف ایران مملو از گل و درخت شده و بازارهای مختلف با حراج های فصلی ویژه نوروز، ماهی قرمز، لوازم هفت سین و مردم در حال خرید عید همه جا دیده می شوند. تنها ویژگی های منفی این روزها، شلوغ بودن و کمی گرانتر بودن اجناس است؛ حتی ممکن است برخی از محبوب ترین دیدنی های ایران در فصل بهار برای بازدید به روی عموم بسته شوند. بنابراین، اگر بدنبال لذت بردن از جو نوروز و حال و هوای عید هستید، توصیه می کنیم در اوایل بهار برای سفر در ایران اقدام کنید.

بیشتر بخوانیدآیین های عید نوروز در شهرهای ایران و عالمی رنگارنگ و دیدنی

فستیوال گلاب گیری

گلاب گیری یکی از مهمترین جشن ها در ایران بوده که در کاشان برگزار می شود. این جشن شامل چیدن گل های سرخ، جمع آوری آنها و فرایند گلاب گیری از آنها می شود. این فستیوال زیبا و خوشبو اغلب در میانه ماه اردیبهشت به پا شده و مردم از سرتاسر کشور برای دیدن گل ها، لذت بردن از هوای بهاری و احساس کردن بوی خوش گلاب به کاشان سفر می کنند. فرایند گلاب گیری در کارگاه های سنتی کاشان اجرا شده و بازدید از این کارگاه ها برای عموم مردم آزاد است. بسیاری از مردم و گردشگران خارجی در اردیبهشت به کاشان سفر می کنند تا از این فستیوال لذت ببرند و گلاب تازه خریداری کنند. کاشان بخشی از استان اصفهان بوده و بخاطر گلاب خوشبو و گل های زیبایش شناخته می شود. شما می توانید در کنار سفر به این شهر، سفری هم به مناطق اطراف داشته باشید و خاطره هایی به یادماندنی را بسازید.

بیشتر بخوانیدتاریخچه گلاب گیری کاشان و استشمام بوی گل های محمدی

بازدید از نقاط تاریخی و میراث باستانی

بهار بهترین زمان برای سفر به شهرهای بزرگ کشور و لذت بردن از تماشای نقاط جذاب، مسجدها، بازارها، باغ ها، نقاط تاریخی و میراث باستانی این شهرها بشمار می رود. پاسارگاد و تخت جمشید به عنوان یکی از زیباترین و باشکوه ترین مجموعه های تاریخی باستانی پارسی و یکی از بهترین دیدنی های ایران در فصل بهار، میدان نقش جهان با ترکیب فوق العاده از معماری ایرانی و اسلامی و کاخ گلستان تهران از دیدنی ترین نقاط تاریخی شهرهای بزرگ کشور هستند.

کاخ گلستان همچنین بهمراه باغ فین کاشان و باغ شازده در کرمان از زیباترین باغ های پارسی در ایران بشمار می فرایند. اگر بدنبال نمونه های باشکوه قلعه ای در کشور هستید، قلعه رودخان گیلان و معبد زرتشتی و باستانی آتش در زیگورات چغازنبیل خوزستان نمونه های بی نظیر قلعه ای در ایران محسوب می شوند. ایران مملو از میراث تاریخی و باستانی بوده و برخی از آنها در فهرست میراث جهانی جای گرفته اند. پس، چه بهتر که در آب و هوای معتدل و خوشایند به بازدید از زیباترین دیدنی های ایران در فصل بهار برویم و از تماشایشان لذت ببریم.

تماشای مناظر خارق العاده

اگر بدنبال تجربه طبیعت منحصر بفرد و هوای فوق العاده خوشایند در بهار هستید، بهتر است به شمال ایران سفر کنید. دریای خزر و کوه های سبز و پر درخت البرز در این منطقه از شگفتی های طبیعی کشورمان هستند. کسانی که به اسکی علاقه دارند، می توانند به پیست اسکی دیزین و پیست اسکی شمشک بفرایند. همچنین، اگر از تماشای زیبایی و حس کردن سکوت بیابان لذت می برید، دشت کویر و دشت لوت بهترین نقاط ایران برای تجربه چنین سفری محسوب می شوند. بهار زمانی عالی برای بازدید از بیابان ها در ایران است. آرامش، سکوت و لحظه های آرامش بخش، شتر سواری، تماشای طلوع و غروب آفتاب، اقامت در کاروانسراهای تاریخی و زل زدن به ستارگان بیشمار آسمان در هنگام شب همگی در بهار در بیابان های ایران قابل تجربه هستند.

سفر به سواحل و تماشای دریا

بهار زمانی عالی برای وقت گذرانی در سواحل جنوبی و شهرهای ساحلی جنوب ایران نیز محسوب می شود. تماشای دشت ها، بیابان ها، شکوفه های صحرایی در فصل بهار و دیدن گیاهان تازه و جوانه های درختان و گل های صحرایی بسیار لذت بخش است. منظره خیره کننده و تماشایی از دشت های مملو از گل ها در دامنه کوه های زاگرس و مزارع اطراف آنها در اردیبهشت، منظره ای است که می بایست حتما آن را ببینید. ما ایرانی ها اردیبهشت را به عنوان ماه سفر می شناسیم، چرا که نواحی مختلف ایران و شهرهای شمالی، مرکزی، شرقی، غربی و جنوبی کشور خوشایندترین آب و هوا را دارند و بوی خوش شکوفه ها در بسیاری از بخش های کشور می پیچد.

اردیبهشت در شیراز بخاطر بوی بهار نارنج بسیار شهرت دارد و در طول تاریخ به عنوان زمانی الهام بخش برای شاعران بزرگ پارسی شناخته می شده است؛ شاعران بزرگ شیراز به ویژه حافظ و سعدی. برای تجربه کردن بوی شکوفه ها و فضای شاعرانه شهرهای کشورمان، در بهار دست به سفر بزنید و خاطره هایی به یادماندنی را برای خود، خانواده و دوستانتان بسازید.

منبع: همگردی
انتشار: 20 فروردین 1400 بروزرسانی: 20 فروردین 1400 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1657

به "با شماری از زیباترین دیدنی های ایران در فصل بهار آشنا شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با شماری از زیباترین دیدنی های ایران در فصل بهار آشنا شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید