این 5 علامت در زیر بغل خبر از مرگ می دهد!

به گزارش مجله توسعه دهنده، زیربغل یکی از حساس ترین نقاط بدن به شمار می رود. هرگونه علائمی در این ناحیه ممکن است نشانه ای از یک مشکل جدی در بدن باشد.

این 5 علامت در زیر بغل خبر از مرگ می دهد!

با تغییرات ایجاد شده در زیربغل باید هوشیارتر شوید، بوی بد دائمی یا خارش و جوش های همراه با توده. هرکدام از این ها سعی در مطلع کردن ما از مسئله ای در داخل بدنمان دارند. زیر بغل اطلاعاتی را در خصوص سلامت کلی بدن نشان می دهد. در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا به آنالیز علائم هشداری که زیربغل هر فرد برای او می فرستد می پردازیم.

این 5 علامت در زیر بغل خبر از مرگ می دهد!

زیر بغل ناحیه ای از بدن است که به دلیل غدد تعرقی احتیاج به بهداشت زیادی دارد. فراموش کردن رسیدگی به این قسمت موجب بوی بد می گردد و چون در این ناحیه موهای زائد می روید باید مراقب بحث زیبایی هم باشیم. شایدممکن است ندانید اما حقیقت این است که زیربغل توانایی فرستادن پیغام های هشدار سلامتی را دارد بخصوص وقتی با عدم تعادل هورمون ها یا سلامت لنف ها روبرو هستید.

دلیل خطرناک بوی بد زیر بغل

بوی بد زیر بغل در بیشتر افراد رایج است و ممکن قبلا تجربه نموده باشید. تجمع عرق در زیر بغل محل مناسبی برای رشد باکتری ها است. تجمع باکتری باعث بوی اسید می گردد این بو به آسانی با حمام کردن روزانه و اسپری های خوشبو نماینده و مام ها از بین می رود. اگر این بو قوی و همیشگی باشد احتمال تیروئید یا تغییرات هورمونی را نشان می دهد، اگر این بو شبیه میوه گندیده یا لاک باشد ممکن است بدن افت قند داشته باشد و بوی بد همیشگی بدن ممکن است نشانه دیابت هم باشد.

دلیل خارش زیر بغل

این حالت معمولا بعد از اصلاح با تیغ یا در نتیجه استفاده از خوشبو نماینده ها ایجاد می گردد اما باید هوشیار باشید که گاهی این خارش های طولانی مدت زیربغل که با لک های قرمز و سلول های مرده همراه است نشانه رشد قارچ در این محل است بنابراین در چنین شرایطی باید به پزشک مراجعه کنید.

جوش زیر بغل خبر از چه می دهد؟

محل گرم و مرطوب زیر بغل خطر عفونت را بالا می برد. رشد این قارچ ها باعث جوش، خارش و قرمزی در این ناحیه می گردد. این عکس العمل ها ممکن است در نتیجه آلرژی و گرمای زیاد و یا ساییدگی پوست ایجاد گردد.

درد زیربغل به غدد ارتباط دارد

درد در زیر بغل ممکن است ناشی از دردماهیچه ها بر اثر فعالیت های کششی باشد و معمولا در افرادی که وسایل یا وزنه های سنگین بلند می نمایند ایجاد می گردد. درد در این افراد با کمی استراحت تسکین پیدا می نماید. اگر این درد دائمی باشد و رفته رفته بیشتر گردد باید با پزشک مشورت کنید، لازم به ذکر است در بعضی موارد ممکن است نشانه تورم غدد لنف یا زخم در این ناحیه باشد.

توده و تورم زیربغل

توده های کوچکی که در زیر بغل ایجاد می گردد و بیشتر شبیه جوش است. این توده ها به دلیل مسدود شدن فولیکول های مو ایجاد می شوند و اندکی دردناک هستند. اگر به موقع درمان نشوند عفونت می نمایند. به جای از بین بردن موها باموچین یا مومک از روشی بهره ببرید که موها از ریشه زده نشوند. درنتیجه سایز و مقدار غدد لنفی به سادگی از بین می رود.

در زیر بغل غدد زیادی وجود دارد که باید هنگام بیماری به آن توجه زیادی کرد چون به نوعی هشدار جدی است در واقع اگر لنف و تورم برای چندین روز یا هفته زیر بغل باشد می تواند نشانه ای از عفونت و حتی سرطان باشد بنابراین نشانه ها را جدی بگیرید و به پزشک مراجعه کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب 12 توصیه که شما را سالم و زنده نگه می دارد! را بخوانید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 19 بهمن 1401 بروزرسانی: 19 بهمن 1401 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2320

به "این 5 علامت در زیر بغل خبر از مرگ می دهد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این 5 علامت در زیر بغل خبر از مرگ می دهد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید