این واکسن زده ها کرونا گرفته و مرده اند

به گزارش مجله توسعه دهنده، خبرنگاران: بنا بر گزارش CDC از ابتدای اجرای واکسیناسیون تا به امروز، 5 هزار و 800 مورد ابتلا به کرونا و 74 مورد مرگ در میان افراد واکسن زده ثبت شده است.

این واکسن زده ها کرونا گرفته و مرده اند

به گزارش خبرنگاران به نقل از بهداشت نیوز، پرواضح است که واکسن های ساخته شده برای ویروس تاج دار کرونا، یک موفقیت در مبارزه با این بیماری محسوب می گردد. اما این واکسن ها کامل نبوده و سیستم ایمنی بدن ما نیز همینطور. براساس اطلاعات جدید مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، حدود 5800 نفر از 78.5 میلیون واکسینه شده آمریکایی به ویروس آلوده شده اند. از این تعداد 396 نفر در بیمارستان بستری شده و 74 نفر نیز جان خود را از دست دادند.

این اعداد به ما نشان می دهد که واکسن ها در عمل و زندگی واقعی، فراتر از آزمایش های بالینی و با دقت کنترل شده، کار می نمایند و اولین شواهد حاکی از آن است که ایمن نیستند. دکتر دین بلومبرگ، رئیس بخش بیماری های عفونی بچه ها در بیمارستانی در آمریکا در این خصوص گفت: هیچ واکسنی 100٪ کار نمی نماید و دلایل زیادی برای آن وجود دارد. اما این نارسایی ها نادر است و بیماری در افراد واکسینه شده به مراتب خفیف تر از افراد محافظت نشده و واکسن نزده است. پزشکان این موارد را دستیابی به موفقیت می خوانند - عبارتی نظامی برای حمله تهاجمی دشمن به یک خط دفاعی و جلوگیری از نفوذ آن.

کارشناسان معتقدند در حالی که ناراحت نماینده است که فردی که کوشش نموده با دریافت واکسن، خود را در برابر این بیماری مرگبار ایمن کند، باز هم مبتلا گردد اما چنین نقصان هایی فقط برای واکسن ویروس کرونا نیست. چندین دهه تجربه نشان می دهد که محافظت از واکسن در برابر انواع بیماری های عفونی دیگر -مانند آبله مرغان، اوریون و آنفولانزا- نیز تضمین نشده است. این بیماری ها نیز مانند کووید19، در افراد واکسینه شده خفیف تر است. به گفته کارشناسان، علت چنین بیماری های مهمی به طور کامل شناخته شده نیست.

دکتر ماریسا هولوبار، پزشک بیماری های عفونی در مرکز مراقبت های بهداشتی استانفورد توضیح داد: احتمالاً انواع مختلفی از توضیحات برای موارد معدودی از ابتلا که در افراد واکسینه شده مشاهده نموده ایم، وجود دارد و برخی موارد ممکن است قبل از پاسخ ایمنی کامل نسبت به واکسن، بروز نموده باشد. همچنین برخی از افراد ممکن است پاسخ ایمنی تاخیری داشته باشند. اگرچه بیشتر افراد پس از دو هفته واکسیناسیون کاملاً ایمن می شوند اما برخی از افراد مدت بیشتری طول می کشد. شاید برخی از قسمت های سیستم ایمنی در برخی افراد کمی نمایدتر باشد.

دلایل بیولوژیکی دیگری نیز وجود دارد. برخی از افراد ممکن است از نظر ژنتیکی بگونه ای باشند که پاسخ ایمنی را با شدت کمتری دریافت می نمایند. برخی دیگر مانند افراد مسن، با گذشت زمان در فرآیندی که ایمنی سازی نامیده می گردد ، قدرت دفاعی بدن خود را از دست می دهند. طبق گزارش CDC، حدود 40٪ از عفونت های پس از واکسن در افراد 60 سال یا بیشتر بوده است.

افرادی که سیستم ایمنی بدنشان نیز ضعیف است- به عنوان مثال به دلیل درمان سرطان یا دیالیز- نیز ممکن است آسیب پذیری بیشتری نسبت به سایرین داشته باشند. آنها ممکن است به اندازه افراد با سیستم ایمنی سالم تر، واکنش قوی نسبت به واکسن نداشته باشند.

ویروس تغییر شکل داده نیز ممکن است مقصر باشد. ویروس پس از جهش، به انواع ژنتیکی جدید تبدیل می گردد که از واکسن فرار می نمایند. وقتی واکسینه می شویم ، سیستم ایمنی بدن آنتی بادی ایجاد می نماید که پروتئین های خاص ویروس را تشخیص می دهد. اما اگر ویروسی جهش هایی داشته باشد که ساختار پروتئین آن را تغییر دهد ، دیگر آنتی بادی آن را تشخیص نمی دهد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 7 خرداد 1400 بروزرسانی: 7 خرداد 1400 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1744

به "این واکسن زده ها کرونا گرفته و مرده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این واکسن زده ها کرونا گرفته و مرده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید