این خودروی کیا برترین ماشین زنانه دنیاست

به گزارش مجله توسعه دهنده، هرساله ژورنالیست های خودرویی زن از چندین کشور دنیا، اقدام به معرفی خودروی سال بانوان می نمایند. سال گذشته پژو 208 و سال جاری کیا نیرو به عنوان خودروی سال بانوان انتخاب شده اند.

این خودروی کیا برترین ماشین زنانه دنیاست

به گزارش خبرآنلاین، 63 ژورنالیست زن از بین 43 کشور دنیا، هیئت داوران آنالیز 59 خودرو را تشکیل می دادند. در 6 دسته و کلاس مختلف، برترین خودرو ها معرفی شدند که در نهایت کیا نیرو، برترین خودرو در تمام کلاس ها شد.

راحتی و ارائه پکیج کامل در کنار ارزان بودن، از جمله نکاتی بود که ژورنالیست ها به آن اشاره می کردند.6 خودروی فینالیست در کلاس های مختلف عبارتند از:آئودی RS 3، جیپ اونجر، کیا نیرو، سیتروئن C 5 X، نیسان ایکس تریل و فورد رنجر.

تا به امروز دو نسل از کیا نیرو به وسیله کیا معرفی شده است. نسل تازه آن بهتر از نسل قبل ظاهر شده و با استقبال خوبی روبرو شده است. در این مقاله قصد داریم این خودروی محبوب بانوان را دقیق تر آنالیز کنیم.

طراحی؛ عجیب، اما خوب!

با نگاهی کلی به محصولات تازه کیا متوجه می شویم که این خودروساز کره ای به طراحی های پیچیده و تهاجمی روی آورده است. کیا نیرو هم از این موضوع مستثنی نیست. طراحی نمای جلویی عجیب ترین قسمت این خودرو است. چراغ اصلی به شکل یک چند ضلعی نامنظم طراحی شده که در آن دیلایت رادیکالی شکل بسیار خودنمایی می نماید. یک جلوپنجره باریک و کشیده بالای این چراغ قرار گرفته که بیشتر نقش تزئینی دارد. در مدل برقی، پایین بخش جلوپنجره، باک برق آن قرار گرفته است.

نکته خاص این طراحی عجیب این است که توانسته با سلیقه بانوان سازگاری داشته باشد!

نمای کناری با دو رنگ شدن زیباتر شده است. روی گلگیر و نزدیک رکاب و ستون انتهایی خودرو رنگ های متفاوتی اعمال می گردد. در این بخش حتی چراغ پشتی به صورت کامل دیده می گردد! چراغ پشتی از چیزی که در خودرو های مختلف می بینیم، عقب تر قرار گرفته و سبک خاصی را دارد. چراغ های راهنما و دنده عقب در نزدیکی قسمت دیفیوزر قرار گرفته که می تواند یک ضعف باشد! ما وارد کابین می شویم؛ جایی که همه چیز به خوبی در دسترس سرنشینان قرار گرفته است.

نمایشگر بزرگ کشیده در کنار سبک خاص دریچه های تهویه هوا و تنظیمات آن و کنسول وسط و کنترلر های مختلف، همگی در افزایش جذابیت کابین نقش دارند.

تعویض دنده به وسیله یک کنترلر چرخان صورت می گیرد. امکانات رفاهی در سطح بسیار خوبی قرار دارند و آپشن های شاخصی مثل هدآپ دیسپلی 10 اینچی، سیستم صوتی هارمن کاردن، سامانه دستیار پارک، کروزکنترل هوشمند و... در کیا نیرو دیده می شوند.

3 نوع پیشرانه هیبرید، پلاگین هیبرید و برقی برای این خودرو قابل سفارش است که نسخه قدرتمند برقی 201 اسب بخار قدرت و 255 نیوتون متر گشتاور فراوری می نماید. پس از هربار شارژ می توان 463 کیلومتر مسافت را طی کرد. شتاب صفر تا صد در این نسخه 7.8 ثانیه اعلام شده است.

بازه قیمتی کیا نیرو از 26 هزار و 500 دلار آغاز و تا 34 هزار و 800 دلار ادامه دارد.

منبع: فرارو
انتشار: 21 اسفند 1401 بروزرسانی: 21 اسفند 1401 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2333

به "این خودروی کیا برترین ماشین زنانه دنیاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این خودروی کیا برترین ماشین زنانه دنیاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید