ایمنی سفر، نظارت بر خدمات و ماندگاری گردشگر 3 اولویت ستاد خدمات سفر استان مرکزی

به گزارش مجله توسعه دهنده، جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی برگزار گردید.

ایمنی سفر، نظارت بر خدمات و ماندگاری گردشگر 3 اولویت ستاد خدمات سفر استان مرکزی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی روز گذشته 22 مردادماه 97، اولین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان در فصل تابستان برگزار گردید.

مهدی زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی در این جلسه گفت: معرفی ظرفیت های گردشگری و سرمایه گذاری در این حوزه می تواند یکی از فرصت های طلایی رشد مالی استان باشد که به غیر از شغل پایدار، امنیت پایدار مالی را به بار می آورد.

زندیه وکیلی در ادامه گفت: حمایت از سرمایه گذاران در این حوزه را یکی از وظایف خود می دانیم و در حدود قانونی از هیچ کوششی در این جهت کوتاهی نمی کنیم.

او اضافه نمود: هدف اصلی استان در حوزه گردشگری، کوشش برای ماندگاری گردشگران در استان است چراکه به دلیل مرکزی بودن، این استان به محل گذر تبدیل شده در حالی که پتانسیل های گردشگری و خدماتی موجود در استان به خوبی جوابگوی احتیاج و اشتیاق گردشگران خواهد بود. در این جهت باید نظارت های گسترده و متناوبی از تاسیسات بین راهی و خدماتی و همینطور وضعیت راه های مواصلاتی به عمل آید تا سطح خدمات رسانی به گردشگران از درجه مطلوبی برخوردار باشد.

زندیه وکیلی در سرانجام گفت: توسعه بومگردی با توجه به اقلیم استان یکی از فرصت های نوینی است که باید با قید فوریت در دستور کار باشد و همیشه بر توسعه آن تاکید گردد. در این جهت اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی نیز میتواند از دیگر جاذبه های بومی برای گردشگران و ماندگاری آنها در استان باشد.

در ادامه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: ستاد خدمات سفر استان به صورت دائمی فعال بوده و ماهانه آمار مربوط به این ستاد در اداره کل میراث فرهنگی استان به عنوان محل دبیرخانه به روز می گردد تا از سطح کمی و کیفی خدمات، کمبودها و پتانسیل ها آگاه شویم.

سید محمد حسینی اضافه نمود: فصل تابستان با افزایش حجم سفر در کشور، شاهد تردد و اسکان قابل توجه گردشگران در استان هستیم از این رو ارائه خدمات مطلوب و به روز، اولویت اساسی این ستاد در استان است.

او در سرانجام گفت: خوشبختانه در نوروز با افزایش 34 درصدی حجم اقامت گردشگران در استان روبرو بوده ایم که این آمار حاکی از پتانسیل و توانایی استان در ماندگاری گردشگران است. امیدواریم در سرانجام فصل تابستان، آمار اقامت همچون نوروز با افزایش همراه باشد تا بتوان امید داشت که امنیت سرمایه گذاری در این حوزه تضمین شده است.

کمیته های ده گانه این ستاد در این جلسه گزارش ها، کمبودها و درخواست های خود را ارائه دادند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 452

به "ایمنی سفر، نظارت بر خدمات و ماندگاری گردشگر 3 اولویت ستاد خدمات سفر استان مرکزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایمنی سفر، نظارت بر خدمات و ماندگاری گردشگر 3 اولویت ستاد خدمات سفر استان مرکزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید