اوپو هم شاید برای گوشی های پرچم دارش تراشه اختصاصی بسازد

به گزارش مجله توسعه دهنده، بر اساس جدیدترین گزارش خبرگزاری Nikkei، اوپو در حال توسعه تراشه های اختصاصی برای گوشی های پرچم دار خود است. در این گزارش به نقل دو منبع مطلع آمده که اوپو میخواهد در سال 2023 یا 2024 از این تراشه ها رونمایی کند. گویا این تراشه ها با فناوری ساخت 3 نانومتری شرکت تایوانی TSMC فراوری خواهند شد.

اوپو هم شاید برای گوشی های پرچم دارش تراشه اختصاصی بسازد

اگر این برنامه ها عملی شوند، اوپو هم به جمع شرکت های سازنده تراشه های اختصاصی ملحق خواهد شد. روز گذشته گوگل از گوشی های سری پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو رونمایی کرد که اولین گوشی های مجهز به چیپست اختصاصی تنسور هستند. اپل و سامسونگ هم سال هاست که چیپست های لازم خود را طراحی می نمایند و هواوی هم قبل از تحریم های آمریکا، در این زمینه حرف زیادی برای گفتن داشت.

اوپو مانند دیگر شرکت های چینی، در حال حاضر برای گوشی های خود از تراشه های ساخت کوالکام و مدیاتک استفاده می نماید. شیائومی هم در سال 2017 برای گوشی مقرون به صرفه قیمت Mi 5C از چیپست اختصاصی Surge S1 استفاده کرد ولی دیگر در زمینه طراحی تراشه های اصلی گوشی های هوشمند فعالیتی ندارد. البته شیائومی این حوزه را کاملا کنار نگذاشته و مثلا ماه ها قبل از چیپ اختصاصی برای پردازش تصاویر رونمایی کرد.

کوالکام هفته گذشته با انتشار یک توییت بر سر چیپست اختصاصی گوگل به این شرکت کنایه زد و حالا اگر شرکت های بزرگی مانند اوپو در این راستا حرکت نمایند، کوالکام بخش مهمی از مشتریان خود را از دست می دهد. بر اساس جدیدترین گزارش های منتشر شده، اوپو چهارمین شرکت بزرگ در بازار موبایل دنیا است و باید خاطرنشان کنیم اوپو، ویوو، ریلمی و وان پلاس همگی زیرمجموعه هلدینگ BBK هستند. این یعنی تراشه های ساخت اوپو به احتمال زیاد راهی گوشی های این برندها هم خواهد شد.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 آبان 1400 بروزرسانی: 19 آبان 1400 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1970

به "اوپو هم شاید برای گوشی های پرچم دارش تراشه اختصاصی بسازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوپو هم شاید برای گوشی های پرچم دارش تراشه اختصاصی بسازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید