اهدای خون در کرمانشاه به یک سوم رسید، به همه گروه های خونی نیازمندیم

به گزارش مجله توسعه دهنده، خبرنگاران/کرمانشاه مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به بحث بیماری کرونا، گفت: متاسفانه بروز این بیماری در جامعه موجب شده میزان اهدای خون در استان به کمتر از یک سوم برسد و این امر می تواند بیماران نیازمند خون را با مشکل جدی روبرو کند.

اهدای خون در کرمانشاه به یک سوم رسید، به همه گروه های خونی نیازمندیم

پژمان صالحی فر در گفت و گو با خبرنگاران، با بیان اینکه نیاز به خون و فرآورده های خونی یک نیاز همیشگی است، گفت: متاسفانه امکان ذخیره سازی خون و مشتقات آن وجود ندارد و برای همین نیاز است اهداکنندگان خون حضور مستمر جهت اهدای خون داشته باشند.

وی افزود: تامین خون تنها از اهدا کنندگان خون امکانپذیر است و ما نمی توانیم خون را از جای دیگر تهیه کنیم و نیاز است اهداکنندگان همواره اهدای خون را انجام دهند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به بروز بیماری کرونا در جامعه و بار روانی ناشی از این بیماری، گفت: متاسفانه ترس و وحشت اغراق آمیز از این بیماری موجب شده تا اهدای خون در مراکز خونگیری به یک سوم کاهش یابد و این درحالی است که نیاز به خون در مراکز درمانی همیشگی است و زمان نمی شناسد.

وی تاکید کرد: در صورت تداوم کاهش اهدا خون، بیماران پیوندی، تالاسمی، سرطانی، آسیب دیدگان تصادفات، هموفیلی، مادران باردار و بسیاری از بیماران دیگر نیازمند به خون و فرآورده های مشتق از آن، دچار مشکل جدی خواهند شد.

صالحی فر با بیان اینکه تمام موارد بهداشتی به جد در مراکز اهدای خون رعایت می شود، گفت: در حال حاضر روزانه دو مرتبه تمامی محیط خونگیری ضدعفونی شده و پزشکان شاغل در این مرکز هم اهدا کنندگان را در بدو ورود مورد معاینه قرار داده و با اطمینان از سلامت آنها اقدام به دریافت خون می کنند.

این مقام مسئول افزود: تمامی ملزومات مورد استفاده در فرایند خون گیری نیز استاندارد، استریل و یک بارمصرف بوده و تمام موارد بهداشتی تمام و کمال رعایت می شود.

به گفته صالحی فر تمام افراد 18 تا 60 ساله در صورتی که دچار تب یا بیماری نباشند، می توانند همه روزه از ساعت 8 صبح تا 19 شب جهت اهدای خون به مراکز خونگیری مراجعه کنند.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان کرمانشاه تاکید کرد: در حال حاضر به تمام گروه های خونی و بویژه گروه های خونی منفی نیازمندیم و از مردم خیر استان می خواهیم برای اهدای خون به مرکز انتقال خون استان مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 929

به "اهدای خون در کرمانشاه به یک سوم رسید، به همه گروه های خونی نیازمندیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهدای خون در کرمانشاه به یک سوم رسید، به همه گروه های خونی نیازمندیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید