افسردگی روز تولد چقدر واقعیت دارد؟

به گزارش مجله توسعه دهنده، علاوه بر احساس افسردگی، ممکن است در روز های نزدیک به سالگرد تولدتان، احساسات مختلفی را تجربه کنید. به عنوان مثال، شاید کمی تحریک پذیرتر، زود رنج تر و پارانوئیدتر از حد معمول شوید. بعلاوه ممکن است احساس خستگی عاطفی را تجربه کنید و یا به خاطرات گذشته خود بیشتر رجوع کنید و حتی حسرت لحظاتی که از دست داده اید را بخورید.

افسردگی روز تولد چقدر واقعیت دارد؟

به گزارش خبرنگارانبه نقل از talkspace، همه این احساسات موقتی هستند و فقط ممکن است تا چند روز قبل و بعد از تولدتان درگیر آن ها باشید. با این وجود بسیاری از خودکشی هایی که در دنیا اتفاق می افتد، متاسفانه در روز تولد اشخاص می باشد!

افسردگی تولد می تواند در افرادی که پیشتر نیز به سایر اشکال افسردگی یا اضطراب مبتلا بوند، شایع تر باشد.

علائم افسردگی تولد چیست؟

1. احساس غم و اندوه و نوسانات عاطفی

2. کمبود انرژی و بی علاقگی به برگزاری جشن تولد

3. کناره گیری اجتماعی

4. اختلالات خواب و تغییرات در اشتها

5. مرور خاطرات و اتفاقات ناگوار گذشته

6. اضطراب یا پارانویا

چرا من همواره در روز تولدم غمگین هستم؟

اگرچه تولد معمولاً با شادی همراه است، اما باید بدانید، احساس استرس در خصوص این روز که قرار است جشن شادی باشد، غیرمعمول و عجیب نیست.

عوامل زیادی می توانند باعث افسردگی در روز تولد شوند، مانند:

انتظارات اجتماعی

سالگرد تولد یادآور کار هایی است که هنوز انجام نداده اید و یا سفر هایی که هنوز نرفته اید، در این روز شما در هر سنی که باشید احساس پیری می کنید و فکر می کنید که زمان در گذر است و شما هنوز به نقطه عطف خود در زندگی نرسیده اید.

ما اغلب برای رسیدن به جایگاه مطلوبی که در فکر از خودمان تصویر سازی نموده ایم، در یک سن خاص تحت فشار هستیم. اگر به اهداف خود نرسیده اید یا به انتظاراتی که از خودتان داشته اید، هنوز دست پیدا نکردید، تولد ها می توانند این احساس را در شما ایجاد نمایند که وقتتان کم است یا بدتر از آن، احساس یک بازنده در زندگی را دارید!

خاطرات ناراحت نماینده

تاریخ های مهمی مانند تولد، انواع خاطرات را در فکر زنده می نمایند. در حالی که بعضی ممکن است مثبت باشند، سایر خاطرات می توانند دردناک یا ناخوشایند باشند.

تنهایی

تولد زمان مناسبی برای سپری کردن اوقاتی در کنار خانواده یا دوستان است، اما اگر شما مهاجری در یک کشور باشید و اطرافیان کنارتان نباشند، احتمال اینکه دچار افسردگی تولد شوید، به مراتب افزایش پیدا می نماید.

ترس از پیری

پیر شدن بخشی از زندگی است، اما این بدان معنا نیست که کنار آمدن با آن برای همه آسان است. یک مطالعه نشان داد که 87 درصد از بزرگسالان در ایالات متحده از پیر شدن می ترسند. منطقی است اگر روز تولد شما باعث گردد که به روند پیری و مرگ خود فکر کنید و دچار ترس و اضطراب شوید!

چگونه دچار افسردگی روز تولد نشویم؟

1. فشار ها یا انتظارات اطرافیان را نادیده بگیرید و روزتان را طوری جشن بگیرید که احساس خوشایندی کنید.

2. سعی کنید به جای سرکوب احساسات، آنچه را که در حال گذراندن آن هستید بپذیرید و با آن کنار بیایید.

3. با یک دوست قابل اعتماد یا یکی از اعضای خانواده در خصوص احساسی که دارید صحبت کنید.

اگر روز تولد شما باعث ناراحتی قابل توجهی برای شما می گردد، یا اگر علائم شما تا مدت ها ادامه داشت، با یک روانشناس صحبت کنید. درمان می تواند به شما یاری کند تا احساسات خود را درک و مدیریت کنید.

منبع: فرارو
انتشار: 21 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1402 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2356

به "افسردگی روز تولد چقدر واقعیت دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افسردگی روز تولد چقدر واقعیت دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید