افتتاح بزرگترین مزرعه بادی جهان روی دریا

به گزارش مجله توسعه دهنده، بزرگترین مزرعه بادی جهان با ظرفیت تامین نیروی نزدیک به 600 هزار خانه، در سواحل انگلیس عملیاتی شد.

افتتاح بزرگترین مزرعه بادی جهان روی دریا

به گزارش خبرنگاران و به نقل از گاردین، بزرگترین مزرعه بادی که تا به امروز طراحی گردیده، موسوم به والنی اکستنشن(Walney Extension)، رسما در سواحل کامبرین(Cumbrian) در دریای ایرلند شروع به کار کرد که توانایی تامین نیروی 590 هزار خانه را دارد.

این نیروگاه با قدرت فراوری 659 مگاوات برق، یک منطقه به وسعت تقریبا 20 هزار زمین فوتبال را اشغال نموده و از 87 توربین بادی ساخته گردیده است.

متیو رایت، مدیر این پروژه گفت: انگلستان در توسعه مزارع بادی واقع در دریاها، پیشگام است و موفقیت باور نکردنی این صنعت را به همگان نشان داده است.

وی اضافه کرد: این پروژه که تکمیل گردیده نیز نشانگر قدم مهمی در دیدگاه ما از دنیای است که به طور کامل بر پایه انرژی سبز کار کند.

در حالی که این مزرعه بادی در حال حاضر بزرگترین مزرعه دریایی در دنیا است، اما رکورددار بودن آن چندان طولانی نخواهد بود. چرا که سه پروژه بزرگتر در راه هستند.

دو تا از این پروژه ها که ظرفیت فراوری 714 مگاواتی و 1200 مگاواتی دارند، برای افتتاح در سال 2020 برنامه ریزی گردیده اند.

اما سومین و بزرگترین پروژه با ظرفیت فراوری 1400 مگاوات برق در سال 2022 به بهره برداری می رسد که توانایی تامین نیروی 1.8 میلیون خانه را دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 157

به "افتتاح بزرگترین مزرعه بادی جهان روی دریا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح بزرگترین مزرعه بادی جهان روی دریا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید