اخذ عوارض از بزرگراه ها و کمربندی شهرها

به گزارش مجله توسعه دهنده، معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه وشهرسازی گفت: اخذ عوارض از بزرگراه ها و کمربندی شهرها که در دست احداث است به زودی اجرا می گردد.

اخذ عوارض از بزرگراه ها و کمربندی شهرها

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، محمود غفاری در برنامه تلویزیونی گفت: طبق قانون فرصتی درباره آزاد راه ها و واگذاری آنها ایجاد شده است.

وی اضافه نمود: در سال 99 برای اولین بار این فرصت فراهم شد که در عظیمراه ها و راه های اصلی هم از سرمایه گذاری بخش خصوصی استفاده کنیم و اگر قرار باشد فقط از منابع عمومی استفاده کنیم کافی نیست.

وی بیان نمود: عظیمراه ها بار ترافیکی لازم را دارند و با توجه به فرصتی که در بند 6 تبصره 19 قانون بودجه سال 99 فراهم شده است، اولویت اصلی را بر روی کمربندی شهرها قرار داده ایم.

غفاری اضافه نمود: در دهها شهر کمربندی تکمیل نشده است در حالی که آزاد راه ها و عظیم راه های آنها تکمیل شده و این خود موجب ایجاد مسائل بسیار زیادی در این بخش شده است.

وی اضافه نمود: بسیاری از ترافیک ها آزاد راه ها، راه های اصلی و راه های فرعی به داخل شهرها می رسد و این خود موجب ایجاد ترافیک در درون شهرها می شود.

وی بیان نمود: ورود این ترافیک ها موجب کاهش ایمنی و ترافیک شدید در جهت داخلی شهرها می شود بنابراین باید در این فرصت حضور بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در این بخش ها استفاده کنیم.

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: در یک دوره معین و در قالب معین دوره احداث که سه ساله معین شده این کمربندی ها احداث می شود و در دوره بهره برداری که اصل و سود سرمایه گذاران باز می شود می توانند به وسیله عوارض این سرمایه بازشود.

غفاری گفت: در دوره بهره برداری سرمایه گذاران مجاز هستند از کارگزاران عوارض دریافت نمایند.

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه این پروژه ها هم اکنون گزارش واگذاری آنها آماده و در کارگروه واگذازی معین و تکلیف شده است گفت: این پروژه ها آماده فراخوان و واگذاری برای بخش خصوصی است.

وی تاکید نمود: به محض انعقاد قرارداد این پروژه ها وارد مرحله فاز اجرایی می شود و امیدواریم تا دو ماه آینده این اقدامات انجام شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1247

به "اخذ عوارض از بزرگراه ها و کمربندی شهرها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخذ عوارض از بزرگراه ها و کمربندی شهرها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید