آوارگی سالانه 50 میلیون نفر بر اثر سیل تا خاتمه قرن

به گزارش مجله توسعه دهنده، خبرنگاران/خراسان رضوی کارشناسان بر این باورند که تغییرات آب وهوایی یک شرایط جنگی است و باید بر اساس جنگ با آن، مقابله کرد.

آوارگی سالانه 50 میلیون نفر بر اثر سیل تا خاتمه قرن

به گزارش نیوز، پیش بینی می گردد که مخاطرات ناشی از سیل و طغیان رودخانه ها تا سال 2100 می تواند 50 میلیون نفر را در سال آواره کند و اگر دولت ها اقدامات مؤثری درباره تغییرات آب وهوایی و کوشش برای عدم افزایش دما تا 1.5 درجه سانتی گراد انجام دهند می توان این تعداد را تا 20 میلیون نفر در سال، کاهش داد.

نتایج آنالیز ها نشان می دهد که افزایش جمعیت، بارندگی های شدید و ذوب یخ ها از مهم ترین عوامل ایجاد سیل های مکرر و شدید خواهد بود.

محققان هشدار دادند، تعداد افرادی که در معرض خطر ترک خانه هایشان بر اثر طغیان رودخانه ها قرار دارند، تا انتها قرن به 50 میلیون نفر در سال خواهد رسید و این موضوع بسیار نگران کننده است.

جاستین گینتی، محقق این تحقیق، اظهار کرد: این آمار، 5 برابر میانگین 10 میلیون آواره در سال، از اواسط دهه 1970 تا سال 2005 است که ناشی از رشد جمعیت، افزایش شدت بارش ها و از بین رفتن یخ ها و ایجاد سیل های مکرر و شدید است.

دانشمندان اظهار کردند: برنامه های فعلی دنیا، آمادگی برای حداقل 3 درجه سانتی گراد افزایش گرمایش دنیای را دارد.

محققان در ادامه افزودند: تغییرات آب وهوایی چالش بزرگ دنیای محسوب می گردد و انتظار تغییرات شدید آب و هوایی در آینده خواهد بود به همین دلیل باید روش های مقابله با این مخاطرات را در آینده داشته باشیم.

محققان گفتند: تنها کشورهای فقیر نیستند که در اثر سیلاب رودخانه ای در معرض خطر هستند و کشورهای ثروتمند هم از خطرات ناشی از تغییرات آب و هوایی آسیب خواهند دید.

به عقیده دانشمندان، مهمترین شیوه مقابله با خطرات آوارگی ناشی از سیل، برنامه ریزی برای عدم ساخت خانه در جهت سیلاب رودخانه ها و سرمایه گذاری بیشتر برای تخلیه خانه های در معرض جهتهای سیلاب است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 762

به "آوارگی سالانه 50 میلیون نفر بر اثر سیل تا خاتمه قرن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آوارگی سالانه 50 میلیون نفر بر اثر سیل تا خاتمه قرن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید