آماده باش ارتش کانادا برای تخلیه شهرهای بیشتر

به گزارش مجله توسعه دهنده، ارتش کانادا در پی آتش سوزی های گسترده در غرب این کشور، برای تخلیه شهر های بیشتر در شرایط آماده باش به سر می برد.

آماده باش ارتش کانادا برای تخلیه شهرهای بیشتر

به گزارش به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، در پی گرمای بی سابقه و آتش سوزی های گسترده جنگل ها در غرب کانادا، ارتش این کشور برای تخلیه شهر های بیشتر در شرایط آماده باش به سر می برد.

آتش سوزی جنگلی که پس از چند روز گرمای بی سابقه هوا در شهر کوچک لیتون در مرکز استان بریتیش کلمبیای کانادا روی داد، بخش اعظم این شهر را ویران کرد. این هفته، لیتون سه بار حد نصاب بالاترین درجه حرارت در کانادا را شکست و در روز سه شنبه، به حدود 50 درجه سانتیگراد رسید.

رسانه های محلی گزارش داده اند که یک زوج در دهه 60 عمر خود به علت آتش سوزی، جان باخته اند و بسیاری دیگر ناپدید شده اند و بیش از هزار نفر، خانه هایشان را تخلیه کرده اند.

کولتون دِیْویس خبرنگار رادیو اِن اِل نیوز در کملوپس (Kamloops) در استان بریتیش کلمبیا گفت: جهان درباره لیتون در بریتیش کلمبیا شنیده که به علت آتش سوزی، تقریبا با خاک یکسان شده و چندین مورد مرگ در آنجا گزارش شده است و افراد دیگر ناپدید شده اند. این چیزی است که ما هرگز پیشتر در این استان و واقعا در هیچ جای این کشور ندیده ایم.

بیش از 170 مورد آتش سوزی بزرگ در سراسر بریتیش کلمبیا و در غرب آلبرتا در جریان است. موج گرمای بی سابقه علت این آتش سوزی ها است که به نوبه خود، باعث وقوع بیش از 700 هزار صاعقه در روز های چهارشنبه و پنجشنبه شد که 10 برابر سال گذشته است.

مقامات بهداشتی استان بریتیش کلمبیا می گویند طی هفته گذشته، بیش از 700 مورد مرگ گزارش شده است که تقریبا سه برابر تعداد معمول است. موج گرما همچنین باعث افزایش مرگ و میر در شمال غرب آمریکا شده است.

کریستی اِبی استاد علوم بهداشت محیط کار و محیط زیست در دانشگاه واشنگتن گفت: بیشتر مردم گرما را عامل مرگ و میر نمی دانند، اما اینگونه است و ما می دانیم که تعداد مرگ و میر نسبتا بالاست. مطمئنا ما شاهد موارد ابتلا و مرگ و میر بیشتری خواهیم بود، بسیار بیشتر از آنچه باید ببینیم، چون می توانستیم جلوی همه این را بگیریم. پس باید این آگاهی را افزایش دهیم.

کِیْت براون (Kate Brown) فرماندار اورگان در آمریکا، در این استان، شرایط اضطراری اعلام کرده است و در شهر پورتلند، سازمان آتش نشانی استفاده از مواد آتش بازی را برای تعطیلات 4 ژوئیه (13 تیر، سالگرد استقلال آمریکا) ممنوع کرده است.

فصل آتش سوزی های جنگلی در کانادا معمولا اواخر ژوئیه (حدودا اوایل مرداد) شروع می شود، اما با پیش بینی آب و هوای گرم بیشتر برای روز های آینده، ارتش کانادا برای تخلیه شهر های بیشتر در شرایط آماده باش به سر می برد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 شهریور 1400 بروزرسانی: 2 شهریور 1400 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1880

به "آماده باش ارتش کانادا برای تخلیه شهرهای بیشتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آماده باش ارتش کانادا برای تخلیه شهرهای بیشتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید