شروع دوبارهٔ شماره گذاری ساینا و تیبا

به گزارش مجله توسعه دهنده، هر خودرو روزی روی خط فراوری قرار می گیرد و روزی هم به دلایل مختلفی فراوری آن متوقف می گردد. مهم ترین دلیلی که باعث توقف فراوری یک خودرو می گردد، قدیمی شدن پلتفرم و طراحی است، به طوری که امکان رعایت استانداردهای روز ایمنی و زیست محیطی وجود نداشته باشد. بعلاوه شکل و شمایلش، نتواند خریداران را جذب کند.

شروع دوبارهٔ شماره گذاری ساینا و تیبا

دلیل دیگری که می تواند مدیران خودروسازی ها را مجاب به توقف فراوری یک خودرو کند، عدم سودآوری است. در این حالت خودرو دیگر نمی تواند مشتریان را جذب کند و حتی می تواند باعث ضرر و زیان شرکت های فراورینماینده گردد و تراز اقتصادی این کمپانی ها را منفی کند.

خروج این خودروها باعث خواهد شد تا مقرون به صرفه ترین محصولات در سبد محصولاتی دو خودروساز بزرگ کشور از دور خارج شوند.

لازم به ذکر است فراوری تیبا صندوق دار و تیبا 2 به ترتیب در خاتمه خرداد و تیر به خاتمه رسید. سال گذشته نیز رسما از سوی مقامات وزارت صمت و شرکت سایپا اعلام شده بود که در اوایل سال 1401 فراوری این خودروها متوقف خواهد شد. این که چرا موسسه استاندارد چند ماه خریداران این خودروها را به بهانه مسائل کیفی، گرفتار کرد تا به امروز کسی پاسخ روشنی نداده است؟!

سازمان ملی استاندارد دلیل اصلی عدم تمدید اعتبار چهار خودروی مذکور را بی کیفیتی قطعات عنوان نموده بود. این سازمان از خودروسازها خواسته بود تا برای تهیه قطعات و تجهیزات لازم، به تأمین نمایندگان معتبر و مورد تأیید این سازمان مراجعه نمایند.

صنعت خودرو طبق ابلاغ دستورالعمل 8 ماده ای ریئس جمهور، در حال گذار پلتفرمی از شکل سنتی به مدرن است. طبق سند تحول خودرو، راستا کیفی سازی در سال آینده شتاب بیشتری خواهد گرفت. افزایش تیراژ فراوری خودروهای باکیفیت به وسیله خودروسازان، بهره گیری از پلتفرم های خارجی و واردات خودرو، می تواند به تنظیم بازار و در نهایت ایجاد توازن بین عرضه و تقاضا یاری کند.

***

اخبار روز خودرو را در بلاگ خبرنگاران بخوانید.

***

جدیدترین آگهی های خودرو
منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 5 شهریور 1401 بروزرسانی: 5 شهریور 1401 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2240

به "شروع دوبارهٔ شماره گذاری ساینا و تیبا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع دوبارهٔ شماره گذاری ساینا و تیبا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید