شروع بزرگ ترین رزمایش دریایی ترکیه با نام گرگ دریا

به گزارش مجله توسعه دهنده، رسانه های ترکیه از شروع بزرگ ترین رزمایش دریایی این کشور تحت عنوان گرگ دریا خبر دادند، رزمایشی که تا چهارم خرداد با 131 ناو جنگی، 57 هواپیما و 33 بالگرد ادامه می یابد.

شروع بزرگ ترین رزمایش دریایی ترکیه با نام گرگ دریا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در بحبوحه تنش های ترکیه با یونان بر سر اختلافات درباره بعضی جزایر واقع در شرق دریای اژه، بزرگ ترین رزمایش دریایی ترکیه در دریاهای سیاه، مدیترانه و اژه از امروز دوشنبه شروع شد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی ترکیه، رزمایش گرگ دریا 2019 که بزرگ ترین رزمایش دریایی این کشور است را تا 25 می(4 خرداد) در مناطق شرقی مدیترانه، دریای اژه و دریای سیاه ادامه خواهد داد.

بنا بر گزارش رسانه های ترکیه ای، 131 ناو جنگی، 57 هواپیما و 33 بالگرد در این رزمایش شرکت می نمایند.

شروع رزمایش گرگ دریا در بحبوحه تنش های اخیر بین ترکیه و یونان بر سر عدم پایبندی این کشور اروپایی به آنچه که آنکارا شرایط غیرنظامی جزایر واقع در شرق دریای اژه خوانده، صورت گرفته است.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه روز گذشته در بیانیه ای ضمن انتقاد از مواضع یونان، خطاب به ناتو گفته بود، کشتی ها و قایق های جنگی ناتو حین عملیات در دریای اژه نباید برای سوختگیری و بازدید از بنادر واقع در جزایر شرق اژه استفاده نمایند.

پیش تر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه هم در سخنانی گفت، ثبات در قبرس و شرق دریای مدیترانه تنها با حفظ حقوق ترکیه و تُرک های قبرس نشین حاصل می گردد.

جزیره قبرس بیش از چهار دهه است که به دو بخش تُرک نشین در شمال و یونانی نشین در جنوب تقسیم شده و کوشش ها برای اتحاد دو قبرس به دلیل مسائل مختلف از قبیل اختلافات آنکارا و آتن به شکست انجامیده است. گفته می گردد که حدود 20 هزار نظامی ترکیه در این کشور مستقرند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 396

به "شروع بزرگ ترین رزمایش دریایی ترکیه با نام گرگ دریا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع بزرگ ترین رزمایش دریایی ترکیه با نام گرگ دریا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید