آرامگاه فردوسی و باغ نادری برای بازدید گردشگران بازگشایی شدند

به گزارش مجله توسعه دهنده، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، آرامگاه فردوسی و باغ نادری برای بازدید گردشگران بازگشایی شدند.

آرامگاه فردوسی و باغ نادری برای بازدید گردشگران بازگشایی شدند

جهت دریافت خدمات طراحی داخل ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: برای بازگشایی مجدد این مجموعه ها، با دانشگاه علوم پزشکی مشهد مکاتبه شده و معاونت بهداشتی دانشگاه به استناد طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت های مصوب ستاد ملی کرونا، بازگشایی این دو مجموعه گردشگری را در شرایط فعلی بلامانع دانسته است.

امیر ضیاییان اضافه نمود: براساس نامه معاونت دانشگاه، بازگشایی این مجموعه ها مانند فهرست مشاغل گروه دو شامل بوستان ها و مراکز تفریحی، منوط به انجام نشدن فعالیت گروهی و جمعی، در شرایط کنونی کرونایی شهرستان مشهد بلامانع است.

وی ادامه داد: در مورد فعالیت قسمت های موزه ای و سربسته این اماکن هم، پس از بازدید میدانی و آنالیز دقیق شرایط این اماکن از نظر پروتکل های بهداشتی، اعلام نظر خواهد شد.

آرامگاه فردوسی در باغی مصفا به وسعت 6.5 هکتار در 20 کیلومتری شمال غربی مشهد در مسیری منشعب از جاده مشهد به قوچان واقع شده است.

بیشتر بخوانیدآرامگاه فردوسی | شاعر مشهور و پرآوازه ایران زمین

این آرامگاه دارای بخش اداری، کتابخانه، سالن غذاخوری، موزه و هم بقایایی از توس قدیم است و تندیسی از فردوسی به اسم شاهکار هنری ابوالحسن خان صدیقی از مجسمه سازان مشهور در آن نصب شده است.

در محوطه درون باغ، آرامگاه فردوسی و مهدی اخوان ثالث شاعر نامدار معاصر واقع شده است و مهر پارسال هم پیکر استاد محمدرضا شجریان در محوطه آرامگاه فردوسی به خاک سپرده شد.

در 50 متری بیرون باغ آرامگاه فردوسی هم آرامستان شعرای مشهد واقع شده است که در آن شاعران نامدار معاصر از جمله عماد خراسانی، احمد گلچین معانی، احمد کمال پور، محمد قهرمان و عشرت قهرمان به خاک سپرده شده اند.

آرامگاه و باغ موزه نادری هم بنایی است که به یادبود نادرشاه افشار بنا شده و بعد از حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) و آرامگاه فردوسی، بیشترین بازدیدکنندگان گردشگران در مشهد را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانیدباغ موزه نادری مشهد| یادبودی برای گرامی داشت نادر شاه

این بنای زیبا و دیدنی در باغی به مساحت حدود 14 هزار و 400 متر مربع در ضلع شمال غربی چهارراه شهدای مشهد ساخته شده و با وجود مجسمه های زیبا و موزه غنی و دیدنی در میانه باغ، جاذبه ای با رنگ و بوی تاریخ برای شهر مشهد محسوب می گردد. نادرشاه افشار از پادشاهان قدرتمند ایران زمین بود که برای بازپس گرفتن و توسعه مرزهای سرزمین ایران عمر و جوانی خود را صرف جنگهای مختلف با متجاوزان کرد که مقبره وی در این بوستان سرسبز و عظیم واقع شده است که در این محل تندیس وی بر فراز اسب در کنار سربازانش خودنمایی می نماید.

منبع: همگردی
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1847

به "آرامگاه فردوسی و باغ نادری برای بازدید گردشگران بازگشایی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آرامگاه فردوسی و باغ نادری برای بازدید گردشگران بازگشایی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید