آب بالا آمد؛ همه ونیز ونیزی شد

به گزارش مجله توسعه دهنده، ونیز را شهر آب و رود می شناسند. واقعیت این است که تمام بخش های این شهر ایتالیایی روی آب نیست. اما بالا آمدن آب حالا این شهر را همان طور نموده است که معمولا تصور می شد.

آب بالا آمد؛ همه ونیز ونیزی شد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از یورو نیوز،بالا آمدن کم سابقه سطح آب در ونیز دو نفر کشته برجا گذاشت.

لوئیجی بروگنارو، شهردار ونیز پس از بالا آمدن آب در این شهر ایتالیا گفت که خسارت اقتصادی سیل شدید در این شهر به صدها میلیون یورو خواهد رسید. از سوی دیگر فرانچسکو موراگلیا، اسقف اعظم ونیز نیز اظهار داشت کلیسای تاریخی سن مارکوی این شهر با خطر خسارت های جبران ناپذیری روبرو است.

شهردار ونیز همچنین تاکید نموده است که همچنان این شهر با افزایش سطح آب روبه رو است.

او از دولت خواست که به این شهر یاری کند چراکه خسارت های اقتصادی بالا است. شهردار ونیز این حادثه را ناشی از تغییرات اقلیمی عنوان نموده است.

لوئیجی بروگنارو در عین حال از دولت خواست که وضعیت اضطراری اعلام کند تا به این طریق برای برطرف خسارت بودجه اختصاص پیدا کند.

سطح آب در میدان معروف سن مارکو بیش از یک متر است و کلیسای جامع این شهر نیز برای ششمین بار در 1200 سال دچار آب گرفتگی می شود.

لوکا زیا فرماندار ناحیه ونتو، نیز اوضاع شهر را فاجعه بار توصیف کرد و گفت: ونیز به زانو درآمده است.

پس از بارش شدید باران و پدیده مد، ارتفاع آب در بخش های از شهر به 187 سانتی متر رسیده و باعث غافلگیری گردشگران شده است. این میزان از بالا آمدن آب در نیم قرن اخیر در ونیز بی سابقه است. با این حال رکورد 194 سانتی متر بالا آمدن آب به سال 1966 در این شهر برمی شود.

طبق گزارش رسانه های ایتالیا، این بالا آمدن سطح آب باعث کشته شدن دو نفر شده است. یکی از کشته شده ها یک ونیزی 78 ساله است. او زمانی که می خواست با پمپ های برقی خانه خود را از آب تخلیه کند دچار برق گرفتگی شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 613

به "آب بالا آمد؛ همه ونیز ونیزی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب بالا آمد؛ همه ونیز ونیزی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید