10 جاذبه برتر گردشگری در چین

به گزارش مجله توسعه دهنده، چین دارنده قدیمی ترین تمدن مداوم در دنیا، بسیاری از جاذبه های تاریخی مانند شهر ممنوعه معروف، دیوار عظیم و ارتش تراکوتا را عرضه می دارد. در سال های اخیر چین با تصمیم گیری های مناسب مالی و اقتصاد باز در تجارت خارجی به سرعت مدرنیزه شده است. دورنمای شهری بلند پروازانه از شانگهای و دیگر شهرهای چینی تاکیدی بر این پیروزی از این فرایند دارند.

10 جاذبه برتر گردشگری در چین

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

سفر به چین به طور فزاینده آسان تر شده هر چند دیدن همه جاذبه های توریستی برتر در چین با توجه به اندازه گسترده این کشور ناممکن باشد. در این مقاله 10 جاذبه برتر چین را به شما معرفی میکنیم.

  1. پودانگ

پودانگ منطقه ای در شانگهای در سمت شرقی رودخانه Huangpu است که به عنوان مرکز اقتصادی و تجاری چین پدید آمده است. چشم انداز آسمان خراش ها در مکانی که تا 20 سال پیش فقط زمین های کشاورزی بود دیدنی است. آسمان خراش ها شامل برج نمادین مروارید شرقی، مرکز اقتصادی دنیای شانگهای، ساختمان جین مائو و برج شانگهای است.

  1. غار موگای

غار موگای از 492 معبد به طول 25 کیلومتر تشکیل شده که در جنوب شرقی مرکز دان هوانگ، در راستا جاده ابریشم قرار گرفته است . غارها شامل برخی از بهترین نمونه های هنر بودایی در یک دوره در حدود 1000 سال است. ساخت و ساز زیارتگاه غار بودایی در سال 366 میلادی به عنوان مکانی برای ذخیره متون و هنر شروع شد. غارهای موگای یکی از سه معبد صخره ای باستانی معروف در چین است.

  1. بودای لشان

بودای عظیم لشان یک مجسمه بودای غول پیکر تراشیده شده در صخره ای در سیچوان در غرب چین است. ساخت آن در سال 713 در دوران سلسله تانگ شروع شده و در سال 803 به خاتمه رسید. که حاصل کوشش هزاران مجسمه ساز و کارگر بود. بودای عظیم لشان حدود 71 متر ارتفاع دارد و اندازه هر انگشتان دست به سه متر می رسد.

  1. کوه هوانگ

یکی از مقصدهای مهم گردشگری چین ، رشته کوه هوانگ در شرق چین است که همچنین به عنوان کوهستان هونگشان (کوه زرد) شناخته شده است. این منطقه برای مناظر، درختان کاج، شکل قله های گرانیتی و ابرها شناخته شده است. در دوران باستان تقریبا 60000 پله سنگی به سمت رشته کوه تراشیده شده اند. امروز تله کابین نیز فعال است که گردشگران می توانند با سوار شدن در آن به طور مستقیم از پایه به یکی از قله ها برسند.

  1. رودخانه لی کروز

رودخانه لی کروز از گویلین تا یانگ شا در هر سفری به استان گوانگ شی شمال شرقی کاملا چشم نواز است. این مکان چشم اندازی با تپه های شگفت انگیز، صخره های شیب دار، غارهای باور نکردنی و روستاهای کشاورزی و با باغ های بامبو تزئین شده است. همراه با مناظر خیره کننده و طعم و مزه زندگی آرام به دور از شهرهای عظیم، در امتداد رودخانه لی یکی از جاذبه های توریستی برتر در چین است.

  1. ارتش تراکوتا

ارتش تراکوتا مجموعه ای از مجسمه های سفالی ارتش شیعه شین هوانگ (221 قبل از میلاد تا 206 سال قبل از میلاد)، نخستین امپراتور چین را به تصویر می کشد. این محبوب ترین جاذبه توریستی در شیان و یکی از محبوب ترین جاذبه ها در تمام چین است. تخمین زده می گردد که سه چاله آن حاوی بیش از 8000 سرباز ارتش تراکوتا، 130 ارابه با 520 اسب و 150 اسب سواره نظام باشد که بیشتریت آن هنوز در چاله دفن شده است.

  1. بندرگاه ویکتوریا

بندرگاه ویکتوریا یکی از جاذبه های مهم توریستی در هنگ کنگ و یکی از عمیق ترین بنادر در دنیا است. این بندر نمایش خیره کننده ای از آسمان خراش ها از جزیره هنگ کنگ در یک طرف و خط ساحلی در طرف دیگر را ارائه می دهد. بندرگاه ویکتوریا همچنین یکی از شلوغ ترین بنادر در دنیا با صدها کشتی و قایق سرعتی است. یکی از بهترین راه ها برای دیدن بندر سفر با Star Ferry است.

  1. شهر ممنوعه

شهر ممنوعه واقع در مرکز پکن، عظیمترین کاخ دنیا با پوشش 72 هکتار است که از سال 1406 تا 1420 ساخته شده است. مجموعه کاخ متشکل از 980 ساختمان سالم باقی مانده با 8707 اتاق همراه با یک خندق عمیق شش متری و ده متر دیوار است. بیست و چهار امپراتور در سراسر کشور برای تقریبا 5 قرن تا زمان کناره گیری پویی، آخرین امپراتور چین در این مکان حکومت نموده اند. امروزه شهر ممنوعه موزه و یکی از محبوب ترین جاذبه های توریستی در چین است.

  1. کاخ پولاتا

کاخ پولاتا در 130 متر بالاتر از دره لهاسا قرار گرفته که تا 170 متر ارتفاع دارد و عظیم ترین ساختار به یاد ماندنی در تبت است. ساخت و ساز کاخ فعلی در سال 1645 در زمان سلطنت دالایی لامای پنجم شروع شد و با پاترنگ گارگو یا کاخ سفید در سال 1648 به خاتمه رسید. پاترنگ ماپو یا کاخ سرخ، بین 1690 تا 1694 به آن اضافه شد. کاخ پولاتا محل اقامت دالایی لاما بود تا زمانی که دالایی لامای چهاردهم پس از حمله چینی در سال 1959 به هند فرار کرد.

  1. دیوار عظیم چین

دیوار عظیم چین بین قرن 5 قبل از میلاد تا قرن 16 میلادی برای حفاظت از مرزهای شاقتصادی امپراتوری چینی از حملات قبایل چادرنشین از شمال ساخته شده، بازسازی شده و نگه داری شده است. بیشتر دیوار موجود در طول سلسله مینگ (1368-1644 م) ساخته شد. شرایط دیوار عظیم چین از محدوده عالی تا برخی قسمت های خراب شده است. محبوب ترین منطقه دیوار عظیم در Bādálǐng است. همچنین قسمت بازسازی شده اما کمتر توریستی Sīmǎtái و Jīnshānlǐng نیز دیدنی هستند.

منبع: جاده های سبز
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1307

به "10 جاذبه برتر گردشگری در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 جاذبه برتر گردشگری در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید