گرافیک های قدرتمند AMD برای رقابت با پرچم داران انویدیا، سال جاری راهی بازار می شوند!

به گزارش مجله توسعه دهنده، اینظور که به نظر می رسد، قدرتمندترین گرافیک AMD با معماری Navi، همین سال جاری راهی بازار خواهد شد تا به رقیبی جدی برای پرچم داران جدید انویدیا یعنی RTX 3080 و RTX 3070 بدل گردد!

گرافیک های قدرتمند AMD برای رقابت با پرچم داران انویدیا، سال جاری راهی بازار می شوند!

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی جلد کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

مدیرعامل شرکت AMD بیان کرد گرافیک های قدرتمند این شرکت که مبتنی بر معماری Navi هستند، امسال راهی بازار می شوند. خانم لیزا سو، به این نکته نیز اشاره داشت که کاربران اطلاع زیادی در رابطه با گرافیک قدرتمند این شرکت با معماری Navi نداشتند. این محصول که با نام قاتل انویدیا نیز شناخته می گردد، قرار است از لحاظ عملکرد، محصولات بالارده انویدیا را با 30 درصد سرعت بیشتر کنار بزند! لیزا سو همچنین اضافه نمود:

این اولین خبر رسمی بود که توسط مدیرعامل AMD اعلام شد و خب به وضوح به این نکته اشاره می نماید که قرار است به زودی، پرچم دار قدرتمند این شرکت را ببینیم! البته مدت زمان زیادی است که کاربران همچین اتفاقی را پیش بینی می کردند و در جلسه پرسش و پاسخ در نمایشگاه CES 2020 نیز لیزا سو به آن اشاره داشت!

در نمایشگاه CES اخیر، سو به اهمیت بالای وجود یک گرافیک بالارده برای AMD تاکید نمود و کفت:

این پاسخ به خودیه خود مهر تاییدی بود بر این ادعا که سال 2020 قرار است برای AMD و رقیب دیرینه اش، میزبان یک جنگ تمام عیار باشد! خوشبختانه اکنون تاییدیه مدیرعامل را نیز در اختیار داریم و از این بابت مطمئن هستیم.

تعیینات کارت گرافیک های قدرتمند RTX 3070 و RTX 3080 انویدیا منتشر شد

نبرد پرچم داران

شایعات و اطلاعاتی که اخیرا منتشر شد نشان می داد یک گرافیک از AMD توانست گرافیک فوق العاده قدرتمند RTX 2080 Ti را با 30 درصد سرعت بیشتر پشت سر بگذارد! اگر آن گرافیک همین Navi بزرگی باشد که لیزا سو از آن یاد نموده، می توان گفت AMD قرار است انویدیا را در نبرد گرافیک ها شکست دهد! البته گفته می گردد RTX 3080 Ti می تواند RTX 2080 Ti را با 50 درصد سرعت بیشتر شکست دهد! آن هم به لطف معماری Ampere که قرار است جایگزین Turing گردد.

بنابراین اگر AMD بخواهد خودی نشان دهد، باید هرچه زودتر محصول جدید خود را رونمایی کند تا مطمئن گردد قرار نیست با RTX 3080 Ti رقابت داشته باشد. البته اختلاف عملکرد RTX 3080 Ti با نسل قبل خود فعلا در حد یک شایعه است و شاید صرفا عملکرد آن ها در بخش رهگیری پرتو یا همان Ray Tracing مورد آنالیز قرار گرفته بود!

از دلایل دیگری که محتمل است گرافیک جدید AMD زودتر روانه بازار گردد، اطلاعات این محصول است که در اسناد ثبتی EEC نیز منتشر شده که در آن جا نام RX 5950XT برای آن ثبت شده بود. همچنین در ماه ژانویه سال گذشته، محصولی با نام مشابه به ثبت رسید که محتمل است همان پرچم دار قدرتمند AMD باشد!

به هر حال خوب است بدانیم انویدیا می خواهد در نیمه دوم امسال از گرافیک های جدید خود رونمایی کند و به احتمال زیاد AMD کمی زودتر اقدام به این کار خواهد نمود. ولی بهتر است تا تعیین نشدن خبرهای بیشتر، همه چیز را در حد یک شایعه در نظر بگیریم!

مقایسه گرافیک های RTX 2060 Super و RX 5700 XT

منبع: techradar

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1400 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 798

به "گرافیک های قدرتمند AMD برای رقابت با پرچم داران انویدیا، سال جاری راهی بازار می شوند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرافیک های قدرتمند AMD برای رقابت با پرچم داران انویدیا، سال جاری راهی بازار می شوند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید