سفر به آمریکا: کم جمعیت ترین ایالات این کشور

به گزارش مجله توسعه دهنده، تراکم جمعیت یک ناحیه، با تقسیم تعداد جمعیت بر مجموع مساحت آن منطقه محاسبه می گردد. در این جا، محاسبه ما بر اساس تعداد افراد بر هر مایل مربع است. تراکم جمعیت دنیا 120 نفر بر هر مایل مربع است.

سفر به آمریکا: کم جمعیت ترین ایالات این کشور

اگر علاقمند به دریافت خدمات هزینه ویزای توریستی آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور آمریکا از نیویورک، واشنگتن، لس آنجلس، سان فرانسیسکو و لاس وگاس دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

البته منظور فقط خشکی های زمین است، نه دریاها. در آمریکا، تراکم جمعیت بعضی از ایالت ها از این عدد تجاوز می نماید و تراکم بعضی نیز کمتر از میزان یاد شده است. فهرستی که برایتان آماده نموده ایم، اسامی و اطلاعات آن دسته از ایالت های آمریکا است که کمترین تراکم جمعیت در این کشور را دارند.

آلاسکا

هم اکنون آلاسکا با 1.3 نفر در هر مایل مربع، به لحاظ جمعیتی کم تراکم ترین ایالت آمریکا محسوب می گردد. طبق اطلاعات آماری، 64.1 درصد از جمعیت این ایالت را سفیدپوستان غیرلاتین و 14.8 درصد از آنان را بومیان آمریکا تشکیل می دهند. در دهه 1890، طی دورانی که کشف طلا در میان مردم باب شده بود، هزاران مهاجر برای به دست آوردن ثروت به آلاسکا رفتند که به طور قابل توجهی، موجب افزایش جمعیت این ایالت شد. نیمی از جمعیت آلاسکا، در شهر انکوریج این ایالت زندگی می نمایند. از آن جایی که آلاسکا هم بسیار عظیم است و هم در مناطق دور افتاده شمال کشور واقع شده که دسترسی به دیگر نواحی را مشکل می سازد، تراکم جمعیت بسیار کمی دارد. بخش اعظمی از این ایالت، پوشیده از برف و یخ است که شرایط زندگی را سخت می نماید. در نتیجه، توسعه شهری نیز در این منطقه وجود نخواهد داشت. اقتصاد ایالت آلاسکا بر صنعت نفت و گاز متکی است.

وایومینگ

دومین ایالت آمریکا که کمترین میزان تراکم جمعیتی را دارد، وایومینگ با 6 نفر در هر مایل مربع است. وایومینگ ایالتی عظیم با جمعیتی اندک است که عمده فعالیت های مالی اش در دامداری، استخراج ذغال سنگ و صنعت گردشگری خلاصه می گردد. بیشتر اراضی این ایالت یا توسط کوهستان ها احاطه شده و یا به صورت مناطق حفاظت شده (مانند پارک های ملی) درآمده اند که سکونت در آن ها ممنوع است.

مونتانا

ایالت مونتانا، همسایه شمالی وایومینگ بوده و دارای تراکم جمعیتی 7.1 نفر در هر مایل مربع است. در ابتدا، روستانشینان در بخش های عظیم و اصلی ایالت مونتانا سکنی گزیدند و زمین های آن را بین اعضای خانواده خود تقسیم کردند. این پراکندگی جمعیت در مونتانا، به کم شدن تراکم خانوار و بهبود اصلی ترین فعالیت مالی این ایالت، یعنی کشاورزی نیز یاری شایانی می نماید. برای کشت غلات و دامداری، زمین های وسیعی مورد احتیاج است. مونتانا نیز برای انجام این دو کار، مکانی ایده آل است. در مونتانا، مناطقی که دارای زمین های ویژه دامداری و کشاورزی نیستند، قالباً پوشیده از کوهستان هستند.

داکوتای شمالی

داکوتای شمالی با مونتانا هم مرز بوده و با 11 نفر در هر مایل مربع، چهارمین ایالت کم تراکم آمریکا، به لحاظ جمعیتی محسوب می گردد. قبل از ورود اروپاییان به داکوتای شمالی، جمعیت این ایالت، عمدتاً متشکل از آمریکاییان بومی بود. بیشتر اراضی این ایالت پوشیده از مزارع گندم است که تحت قوانین ضد سهامی محافظت می شوند. طبق قوانین یاد شده، بانک ها اجازه مالکیت مزرعه را ندارند. همچنین وجود این قوانین موجب غیرقانونی شدن توقیف (قانونی) زمین های زراعی می گردد. در گذشته، بسیاری از جوانان داکوتای شمالی به منظور یافتن فرصت های شغلی بهتر، این ایالت را ترک کردند که موجب کاهش جمعیت آن شد. با این حال، اکنون اقصاد داکوتای شمالی به ثبات رسیده و دارای نرخ بیکاری پایینی نیز هست که نتیجه اش، جذب ساکنان بیشتر به این ایالت شده است.

داکوتای جنوبی

داکوتای جنوبی با 11.3 نفر در هر مایل مربع، به لحاظ تراکم جمعیتی، مانند داکوتای شمالی است. بیشتر جمعیت این ایالت در شرق رودخانه میزوری زندگی می نمایند؛ مکانی که اقتصادش بر پایه کشاورزی راسخ است. بیشتر مناطق بخش غربی این رودخانه به دامداری اختصاص داده شده است. پراکندگی نژادها در ایالت داکوتای جنوبی بدین صورت است: سفیدپوستان غیر لاتین 83.8 درصد، بومیان آمریکایی 8.8 درصد، سیاه پوستان آفریقایی-آمریکایی 1.2 درصد و نژاد آسیایی-آمریکایی 0.9 درصد.

نیو مکزیکو

تراکم جمعیتی نیو مکزیکو برابر با 17.2 نفر در هر مایل مربع است. تنها 51.4 درصد از ساکنان نیو مکزیکو داخل این ایالت متولد شده اند و باقی مهاجران از دیگر مناطق و کشورها به اینجا آمده اند. اقتصاد این شهر، به یاری صنایع نفت و گاز، صنعت گردشگری و نیز با بودجه دولت پا بر جا است. تراکم پایین جمعیت نیو مکزیکو دلایل بسیاری دارد. بخشی از دلایل این موضوع با کمبود فرصت های شغلی در ارتباط بوده و بخشی دیگر نیز به دلیل مالکیت بیشتر اراضی این ایالت توسط دولت فدرال است. در ایالت نیو مکزیکو سه پایگاه هوایی، یک ناحیه آزمایش موشک و یک پادگان نظامی وجود دارد.

آیداهو

میزان تراکم جمعیت آیداهو 20 نفر در هر مایل مربع است. ایالت آیداهو پیش از استعمار، مملو از جمعیت بومی آمریکا بود. این ایالت در دوره ای که مردم به کشف طلا می پرداختند و نیز پس از تبدیل شدن به یک سرزمین غربی در صده 1800، مورد توجه اروپایی ها نهاده شد. امروز، اقتصاد ایالت آیداهو عمدتاً بر صنعت چوب بری و کشاورزی راسخ است. جمعیت این ناحیه متشکل از 89 درصد سفیدپوستان غیر لاتین، 1.4 درصد بومیان آمریکایی، 1.2 آسیایی-آمریکایی ها و 6 درصد سیاه پوستان آفریقایی-آمریکایی است. مذهب غالب ایالت آیداهو مورمون است.

نبراسکا

نبراسکا هشتمین ایالت فهرست ماست و ترام جمعیتش برابر با 24.7 نفر د رهر مایل مربع است. بیشتر زمین های نبراسکا نیز مانند دیگر ایالات معرفی شده در این مقاله، به کشاورزی اختصاص داده شده است. کشت ذرت و سویا و نیز چراگاه برای چارپایان از جمله موارد استفاده اراضی نبراسکا است. ترکیب نژادی این ایالت بدین رتیب است: 86.1 درصد سفیدپوستان غیر لاتین، 4.5 درصد سیاه پوستان آفریقایی-آمریکایی، 1.8 درصد آسیایی-آمریکایی ها و 1 درصد بومیان آمریکایی. کاتولیک، مذهب بسیاری از مردم نبراسکا محسوب می گردد. در واقع، 28٪ از ساکنان این ایالت به آیین کاتولیک اعتقاد دارند. اوماها در نبراسکا، با جمعیتی بیش از 700 هزار نفر، پرجمعیت ترین شهر این ایالت محسوب می گردد. وجود شهری با این وسعت، موجب افزایش تراکم ساکنان منطقه می گردد.

نوادا

تراکم جمعیتی نوادا 26.3 نفر در هر مایل مربع است. این ایالت نسبت به جغرافیا و وسعتش، تراکم جمعیت پایینی دارد. بخش اعظمی از اراضی ایالت نوادا توسط بیابان موهاوی پوشیده شده که روستانشینان آن را برای زندگی کردن، مناسب ندیدند. به همین دلیل، دولت فدرال آمریکا، مالک بیش از 80 درصد این ایالت است. تقریباً 3.500.000 کیلومتر مربع از اراضی این ایالت، به زمین های آزمایش سلاح های هسته ای اختصاص داده شده است و کسانی که اینجا زندگی می نمایند، عمدتا به لاس وگاس رفته اند.

کانزاس

آخرین ناحیه در فهرست ما، ایالت کانزاس با 35.6 نفر در هر مایل مربع است. بیشتر زمین های اینجا پوشیده از مزارع گندم، ذرت و سویا است. علاوه بر این، سازمان پارک های ملی آمریکا 10 پارک و مقبره در این ایالت دارد که زندگی کردن در نزدیکی آن ها ممنوع است. جمعیت کانزاس طی دهه گذشته با افزایش بسیار اندکی روبرو بوده که عمدتاً در نتیجه نقل مکان روستاییان، به نواحی داخل شهرهای این ایالت است.

دلایل تراکم پایین جمعیت در مناطق یاد شده چیست؟

همان طور که پیش تر اشاره کردیم، چناچه بیشتر زمین های یک منطقه به کشاورزی اختصاص داده شوند، تراکم جمعیت آنجا کاهش خواهد یافت. البته شرایط زیست محیطی نامناسب مانند کوهستا های مرتفع و آب و هوای خشک نیز موجب کاهش جمعیت انسانی در آن نواحی می گردد. این موضوع برای موارد استفاده مختلف زمین ها و سیاست های مالکیت زمین نیز صدق می نماید.

منبع: کجارو
انتشار: 3 بهمن 1399 بروزرسانی: 3 بهمن 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1500

به "سفر به آمریکا: کم جمعیت ترین ایالات این کشور" امتیاز دهید

1 کاربر به "سفر به آمریکا: کم جمعیت ترین ایالات این کشور" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به آمریکا: کم جمعیت ترین ایالات این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید