چکیده 10سال تجربه سفر در 25 نکته (بخش اول)

به گزارش مجله توسعه دهنده، نکات آموزنده سفر از زبان یک گردشگر

پس از بیش از ده سال سفر، قطعا درس های زیادی آموخته ام، مثلاً؛ دزدیده شدن وسایلم در قطار به خاطر عدم مراقبت خودم و نمایش بازی کردن در فرودگاه برای نشان دادن اینکه من دیگر ماشین اجاره ای ندارم، درس های مختلفی به من آموختند. واقعیت این است که بعضی از اتفاقات ناگوار که در سفر رخ می دهد، قابل اجتناب هستند و بعضی از آنها بخشی از سفر هستند و نمی توان آنها را از بین برد. نکته مهم این است که، شما به سادگی نمی توانید برای همه چیز در سفر برنامه ریزی کنید. با این حال، در نظر داشتن چند نکته، به انجام سفری آسانتر یاری می کند. به همین علت، در زیر 25 نکته را که از سفرهایم به اقصی نقاط دنیا به دست آورده ام، در اختیارتان قرار می دهم. با خبرنگاران همراه باشید تا این نکات را بخوانیم.

چکیده 10سال تجربه سفر در 25 نکته (بخش اول)

انعطاف پذیری

معمولاً همواره زمانی که برنامه ریزی ها در سفر درست پیش نمی رود، افراد به شدت ناراحت می شوند و به همین علت صبر در سفر بسیار مهم است.

داشتن فهرست وسایل مورد احتیاج

حدود یک هفته یا بیشتر قبل از هر سفر، فهرستی از وسایلی که لازم دارید را معین کنید تا چیزی را از قلم نیاندازید. من بعد از سفرهای مختلف آموخته ام که هر آنچه به ذهنم می رسد را باید بنویسم تا فراموش نکنم.

یادگیری اصطلاحات رایج زبان های محلی

یادگیری کلماتی مانند لطفا، سپاسگزارم و متاسفم در زبان محلی جایی که قصد دارید به آنجا سفر کنید کار ساده ای است و ضمناًًً بسیار به شما در سفر یاری می نماید. بعلاوه بعضی کلمات که خودتان فکر می کنید به آنها احتیاج خواهید داشت را بیاموزید.

باتری اضافی برای دوربین فراموش نشود

آیا تا به حال برایتان پیش آمده که بخواهید یک عکس تاریخی از غروب خورشید بگیرید و متوجه شوید که باطری دوربین تان تمام شده است. تجربه بدی است و من بر اثر سفرهای متعددی که رفته ام و تجربیاتی که دارم همواره سه باطری اضافی با خود به همراه دارم تا با این مشکل روبرو نشوم.

به همراه داشتن پارچه ای بزرگ

به همراه داشتن یک پارچه بزرگ، چیزی شبیه حوله، پرده و… می تواند کارآیی زیادی برای شما در سفر داشته باشد، مثلاً، در مواقع احتیاج می توانید آن را به دور خود بپیچید و به عنوان لباس از آن بهره ببرید.

داشتن بیمه سفر

مراجعه به پزشک در یک سفر می تواند مبلغ قابل توجهی از بودجه شما را از بین ببرد. به همین علت خوب است که قبل از سفر، بیمه مسافرتی خریداری نمایید تا در برابر این مشکل ایمن باشید.

تهیه فتوکپی از مدارک مهم

یادم می آید که در اوایل بیست سالگی ام زمانی که به یک سفر رفته بودم، داشتن فتوکپی از پاسپورتم خیلی زیاد به من یاری کرد. البته بعدها تنبلی کردم و دیگر از مدارک مهمم کپی نگرفتم. در همین ارتباط، خاطره دیگری دارم و آن اینکه، همین اواخر دوستم در فرودگاه پاسپورتش را گم نموده بود و چون فتوکپی نداشت، این موضوع برایش دردسرساز شد. به او گفته شد که اگر یک کپی از پاسپورتش به همراه یک عکس اضافی داشت، اجازه سفر به او داده می شد، امّا، بر اثر نداشتن کپی و البته عکس، یک جریمه 2 هزار دلاری پرداخت و یک هفته در اروپا ماند. به همین علت من همواره یک کپی از مدارک مهم همراه دارم.

منبع: الی گشت
انتشار: 3 فروردین 1401 بروزرسانی: 3 فروردین 1401 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2112

به "چکیده 10سال تجربه سفر در 25 نکته (بخش اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چکیده 10سال تجربه سفر در 25 نکته (بخش اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید