چرا باید به سفرهای ماجراجویانه پاسخ مثبت بدهیم؟

به گزارش مجله توسعه دهنده، ماجراجویی! به راستی این لغت برای شما چه مفهومی دارد؟ پایین پریدن از یک هواپیما، سقوط آزاد از یک صخره، کوهنوردی یا حتی تنهایی سفر کردن به کشوری که تا به امروز در آن نبوده اید. تعریف شما از ماجراجویی هر چیزی که باشد، باید بدانید که این نوع سفرها برای روح و جسم تان بسیار مفید خواهند بود و این یکی از دلایلی است که توصیه می گردد در هر زمانی به سفرهای ماجراجویانه پاسخ مثبت دهید. اما اگر به دنبال دلایل بیشتر و قانع کننده تری هستید با خبرنگاران همراه باشید تا در ادامه تاثیرات مثبت این نوع سفرها را برایتان بازگو کنیم.

چرا باید به سفرهای ماجراجویانه پاسخ مثبت بدهیم؟

از سفر با تور مسافرتی کانادا لذت ببرید. سفری فراموش نشدنی به تورنتو و آبشار نیاگارا که حسابی حال شما را دگرگون خواهد کرد.

در سال های میزان سفرهای ماجراجویانه افزایش یافته است و روز به روز به تعداد افرادی که می خواهند ثابت نمایند که انسان هایی شجاع و اهل ریسک هستند، افزوده می گردد. اغلب مردم به سلامت روح و جسم خود اهمیت زیادی می دهند و همین امر سبب می گردد که آنها به سفرهای گوناگون بروند. البته به احتمال زیاد اغلب ما رفتن به سواحل قدیمی، قدم زدن در ساحل، استفاده از نوشیدنی ها و رستوران های مناطق مختلف را به انواع دیگر سفر ترجیح می دهیم. اما به راستی چرا نباید از فکر این مسافرت ها بیرون آمده و به چیزی فراتر از آنها بیاندیشیم و دریابیم که جهان از آن چیزی که تصور می کنیم جذاب تر است؟ شاید بپرسید چرا باید یک مسافرت آرام را با یک سفر ماجراجویانه و البته گاهی پر دردسر جایگزین کنیم؟ در ادامه دلایلی را برایتان ذکر می کنیم که شاید تا حدودی شما را در انتخاب این نوع مسافرت ها متقاعد کند:

ماجراجویی سبب بهبود شرایط جسمی شما می گردد

حتما به خاطر دارید که بارها والدینتان از شما خواسته اند که از هوای آزاد بهره ببرید و به بیرون از خانه بروید که البته با این ترفند می خواستند شما را کمی از کامپیوتر، کنسول های بازی و گاهی اذیت کردن خواهر یا برادر کوچکترتان دور نمایند. اما باید بدانید که حق با آن ها بوده است و به راستی هوای تازه و تمیز، خصوصا هوای کوهستان تاثیر قلیایی روی بدن شما دارد که سبب حفاظت بدن در مقابل بیماری ها می گردد. زمانی که شما استرس دارید یا فعالیت بدنی تان کم است، سطح اسیدیته بدنتان افزایش می یابد که اغلب سبب بیماری، عدم توانایی در کاهش وزن و کمبود انرژی می گردد. هوای تازه این اثرات را خنثی می نماید و تاثیر مثبتی روی بدن شما می گذارد.

ماجراجویی سبب احساس خشنودی طبیعی می گردد

آیا تا کنون با خودتان فکر نموده اید که چرا پس از دویدن، ورزش زیاد در باشگاه یا انجام بازی فریزبی به همراه دوستانتان احساس شادی و خشنودی بیشتری می کنید؟ دلیل این امر اندورفین ها هستند. اندورفین ها مانند یک مسکن عمل می نمایند، که سبب کاهش میزان درد و نارضایتی می شوند. انها خیلی شبیه به مرفین عمل می نمایند و فقط تنها تفاوتشان این است که اندورفین ها در بدن خودتان فراوری می شوند، به هیچ عنوان اعتیادآور نیستند. اکنون تصور کنید که پس از کوهنوردی، بانجی جامپینگ یا قایق سواری در آب های خروشان چه میزان اندروفین در بدن شما فراوری می گردد و این فوق العاده است.

ماجراجویی اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد

از خودتان بپرسید که آیا حاضرید از یک هواپیمای در حال حرکت به پایین بپرید؟ اگر پاسخ شما مثبت است که جای هیچ حرفی باقی نمی ماند و ما هم تحت تاثیر قرار می گیریم. اما اگر شما هم مثل ما کمی در دریافت این تصمیم شک دارید، ادامه مطلب را بخوانید، شاید متقاعد شوید. فعالیت های ماجراجویانه شما را مجبور می نمایند با یک سری از ترس های خود از جمله ترس از ارتفاع، ترس از پریدن و سقوط آزاد و حتی بودن در اعماق آب روبه رو شوید. تصور کنید که اگر بتوانید بر ترس های خود غلبه کنید و از این هیجانات لذت ببرید، چه چیزی نصیب شما خواهد شد؟ با خودتان فکر کنید که اگر بتوانید از یک هواپیمای در حال حرکت بیرون بپرید، پس احتمالا شجاعت این را هم دارید که از رئیستان درخواست اضافه حقوق داشته باشید!!! در واقع خودتان را باور داشته باشید و به دنبال فعالیت های ماجراجویانه ای که همواره علاقه مند به انجام آن بوده اید بروید و بدانید که اعتماد به نفستان را هم تقویت خواهید کرد.

ماجراجویی به شما یاری می نماید که خود واقعیتان را بهتر بشناسید

صحنه ای را تصور کنید که شما به تنهایی به شهری سفر نموده اید و اکنون نیز به صورت موقت از گروه همراه خود در سفر جدا شده اید، چه کار می کنید؟ می ترسید یا به دنبال یک راهکار منطقی و عقلانی برای قدم بعدیتان می گشت. مسافرت ماجراجویانه، چالش ها و سختی هایی را سر راه شما قرار می دهند که فقط و فقط خود شما می توانید راهکاری برای آنها پیدا کنید. شاید شما قبل از این هرگز تنهایی سفر ننموده باشید یا در کشوری که به زبان مادری شما صحبت نمی نمایند، حضور نداشته اید. اما با قرار دریافت در این شرایط و با روبرو شدن با این مسائل توانایی هایتان را در زندگی محک بزنید و نقاط ضعف و قوتتان را بشناسید.

ماجراجویی سبب ایجاد دوستی ها می گردد

دوستی ها بر پایه تجربیات و خاطرات مشترکی است که دو یا چند نفر در طی فعالیت ها و تعاملات گذشته خود با یکدیگر ساخته اند. بنابراین زمانی که شما با یک گروه جدید از دوستان به کوهنوری در کوه های آلپ، اسب سواری و قایق سواری با قایق های جت در آبشار نیاگارا می روید، تصور کنید که چه قدر خاطرات جدید خواهید ساخت که در سال های بعد در کنار هم می توانید از آنها یاد کنید. ماجرای یک تجربه مشترک که فقط کسانی که آن را تجربه می نمایند، می دانند که چه حسی در آن نهفته است. منبع:huffingtonpostمنبع: کجارو
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 813

به "چرا باید به سفرهای ماجراجویانه پاسخ مثبت بدهیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا باید به سفرهای ماجراجویانه پاسخ مثبت بدهیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید