تور دهلی: معابد مقدس هویسالا در هندوستان در یک قدمی ثبت جهانی قرار دارند

به گزارش مجله توسعه دهنده، میراث آریا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، معابد مقدس هویسالا در هندوستان در یک قدمی ثبت جهانی قرار دارند.

تور دهلی: معابد مقدس هویسالا در هندوستان در یک قدمی ثبت جهانی قرار دارند

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور دهلی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

دولت هند اخیرا معبد سوماناتاپورا در منطقه میسورا و معابد چناکشاوا و هویسالشوارا در بلور و معبد هالبید در ناحیه هسن را به عنوان نامزدهای این کشور برای ثبت در لیست میراث جهانی یونسکو طی سالهای 2022 و 2023 پیشنهاد نموده است.

گروهی از یادبودها در هامپی و پاتاداکال نیز به عنوان میراث جهانی در کارناتاکا اعلام شده اند.

معابد کشاوا (خدای هندی) در بلور و سوماناتاپورا و معبد شیوا در هالبید قرار دارند. سازمان مطالعه باستان شناسی هند (ASI) بر سه معبد ساخته شده به وسیله پادشاهان هویسالا که بین قرون 10 تا 13 میلادی بر منطقه حکومت میکردند، نظارت می نماید.

معبد سوماناتاپورا در سواحل رودخانه کاوری، در حدود 35 کیلومتری شهر میسورا در سال 1258 پس از میلاد به وسیله سوماناتا داندانایاکا، ژنرالی از هویسالا در دوران پادشاه ناراسیما سوم ساخته شد.

سنگ بنای معبد چناکشاوا به وسیله پادشاه ویشنو واردانا در سال 1117 پس از میلاد در سواحل رودخانه یاگاچی در بلور گذاشته شد. این معبد در طول سه نسل ساخته شد و تکمیل آن 103 سال طول کشید. شکوه معماری این بنا با سنگهای صابونی زیبا هرساله تعداد زیادی از بازدیدکنندگان را به خود جذب می نماید. بلور در 38 کیلومتری شهر هسن واقع شده است.

معبد هویسالشوارا در هالبید به وسیله پادشاه ویشنو واردانا تاسیس شد. ساخت آن در حدود سال 1121 میلادی شروع شد و در سال 1160 میلادی به خاتمه رسید. هالبید در حدود 18 کیلومتری بلور چندین معبد آیین جینیسم را نیز در خود جای داده است. هنر این معبد دریچه ای به زندگی و فرهنگ مردم هند در قرن دوازدهم است.

نماینده دائم هند در یونسکو، ویشال وی شارما در 31 ژانویه 2022 درخواست نامزدی معابد هویسالا را به لازار الوندو، مدیر میراث جهانی یونسکو ارائه کرد.

مرکز میراث جهانی با توجه به آنالیز فنی و ارزیابی محل در سپتامبر و اکتبر، تا ماه مارس با ASI ارتباط برقرار می نماید و پس از آن، پرونده در ژوئیه یا آگوست 2023 مورد آنالیز برای تایید قرار خواهد گرفت.

این اقدام دولت، امید به حفاظت صحیح، مدیریت بهتر و افزایش تسهیلات رفاهی گردشگری در این معابد را زنده نموده است. بسیاری در منطقه بر این باورند که در نظر گرفتن این آثار به عنوان میراث جهانی باعث رونق گردشگری در منطقه می گردد.

ساکنان این منطقه کمبود فضا برای وسایل نقلیه، جاده های باریک و اقامتگاه های گران قیمت را از جمله مسائل ذکر نموده و می گویند که دولت امکانات اولیه را نادیده گرفته است. آنها بر این باورند که در نظر گرفتن این سه معبد به عنوان میراث جهانی، دولت ایالتی را وادار می نماید تا علاوه بر ارائه امکانات اولیه، از سایر معابد مشابه به درستی محافظت کند.

منبع: همگردی
انتشار: 29 اسفند 1400 بروزرسانی: 29 اسفند 1400 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2109

به "تور دهلی: معابد مقدس هویسالا در هندوستان در یک قدمی ثبت جهانی قرار دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دهلی: معابد مقدس هویسالا در هندوستان در یک قدمی ثبت جهانی قرار دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید