لوبلاگ: ترامپ باید تشویق گردد!

به گزارش مجله توسعه دهنده، رایان کاستلو در وب سایت لوبلاگ در تحلیلی با عنوان ترامپ یک بحران در خصوص ایران به پا کرد حالا می خواهد خاموشش کند به رفتن سومین مشاور امنیت ملی کاخ سفید اشاره نموده و معتقد است راه های کاهش تنش با ایران به بن بست رسیده است گزینه جنگ و صلح کنار رفت حالا ترامپ می خواهد آتش را به هر نحوی خاموش کند. سیاستمداران آمریکایی باید در مقابل ایران یکپارچه شوند و دو دستگی را کنار بگذارند و ترامپ را به سمت مذاکره راهنمایی کند نه جنگ.

لوبلاگ: ترامپ باید تشویق گردد!

به گزارش خبرنگاران، رایان کاستلو در مقاله اش تاکید نمود: صرف نظر از اینکه افراد از این تغییر استراتژی خوششان می آید یا نه و راجع به رییس جمهور چه فکری می نمایند؛ بازگشتن از استراتژی جنگ و قدم برداشتن برای باز کردن فضای مذاکره بی شک یک پیشرفت بسیار خوب در دیپلماسی است و باید تشویق گردد.

وی اضافه نمود: سر مشق ترامپ برای رسیدن به توافق در موضوعات مختلف یکسان بوده است. ابتدا او یک بحران درست می نماید بعد با درگیر شدن و کشتی دریافت سعی در آرام کردن بحرانی که خود به پا نموده است می نماید و چهره سیاسی خود را در نقش یک قهرمان صلح جا می زند.در خصوص موضوع کره شمالی او با جمله آتش و خشم کره شمالی را تهدید کرد. طبق گزارشات قبل از برگزاری اجلاس با کیم جونگ اون حمله به یک ایالت مسلح هسته ای را در نظر داشت. در خصوص ایران، انگار این الگو دارد تکرار می گردد. ترامپ طبق نظرات بولتون از برجام خارج شد و طبق گفته خودش قصد حمله نظامی به ایران را داشته اما بعد از اینکه به نظرش این کار انسانی نبود، ده دقیقه قبل از آغاز حمله،عملیات را متوقف نموده است.

این نویسنده درباره اخراج بولتون نوشت: بولتون-چهره متجسم شده از یک شاهین تشنه خون و جنگ- بنا بر گزارشات گفته بود که از عدم موافقیت ترامپ برای همراه شدن با سیاست هایش در راستای جنگ نظامی خسته شده است. برای اضافه نمودن به داستان خیانتی که بولتون حس نموده بود گزارش ها می گویند آقای ترامپ دلش را به وعده های پلکانی رییس جمهور فرانسه امانوئل مکرون صابون زده است با این امید که صحنه برای ملاقات با رییس جمهور ایران آماده گردد. با ترامپی که به دنبال یک توافق است و بولتونی که همچنان به دنبال جنگ نظامی است (یک جنگ جدید با ایران و ادامه جنگ ابدی در افغانستان) دوره مفید بودن بولتون در کاخ سفید تمام شد و بولتون با سماجت اش در رسیدن به جنگ گور خودش را کند و برگه اخراج خودش را امضا کرد.

وی توضیح داد: متاسفانه بیشتر نقد ها و انرژی منتقدین صرف تنش ها و جدال های بین حلقه مشاورین و تصمیم گیری ترامپ شد.همچنان کسانی هستند که اخراج بولتون را اشتباه می دانند اما می ترسند که رییس چمهور کور کورانه با تحریک بولتون وارد جنگی با ایران گردد که از جنگ 2003 امریکا با عراق زیان آور تر گردد. در واقع انتقاد اصلی و جدی که باید به ترامپ گردد استخدام کردن یک سیاستمدار بازنشسته جنگ افروز از ابتدای تشکیل کابینه اش می باشد. همانطور که با خارج شدن از برجام باعث ایجاد یک بحران شد، اعتبار ایالات متحده را زیر سوال برد و تعهد ایران برای اجتناب از کوشش برای ساخت سلاح هسته ای را ازبین برد و وضعیتی را پدید آورد که چند دقیقه با یک جنگ مخرب و نابود گر برای نسل ها فاصله داشت.

وی اضافه نمود: این بحران خود ساخته ترامپ است که حالا اگر می خواهد به یک توافق دست پیدا کند باید خودش گره هایی که افکنده را باز کند. تعصب ترامپ به سیاست فشار حداکثری موقعیت های دیپلماتیک زیادی را از ایران گرفته است و ایران هرگز حاضر نخواهد شد با ترامپ پشت یک میز بنشیند، دست بدهد و عکس بیاندازد بخاطر اینکه ترامپ بد ترین مشاور اش را از کابینه اش اخراج نموده است.مقامات ایرانی از خارج شدن ترامپ از برجام و اعمال کردن تحریم های جدید بسیار خشمگین اند و تا زمانی که شرایط به عقب بر نگردد حاضر به عقب نشینی نخواهند شد.

مشروح این تحلیل را اینجا بخوانید.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 29 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 497

به "لوبلاگ: ترامپ باید تشویق گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوبلاگ: ترامپ باید تشویق گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید