فرونشست زمین یکی از تهدیدات جدی در بردسکن

به گزارش مجله توسعه دهنده، خبرنگاران/خراسان رضوی فرماندار بردسکن گفت: قرار دریافت این شهرستان بر روی گسل بزرگ درونه و فرونشست های زمین از مهم ترین تهدیدات جدی در بردسکن محسوب می شود.

فرونشست زمین یکی از تهدیدات جدی در بردسکن

مجتبی شاکری در گفت وگو با خبرنگاران، فرونشست زمین را یکی از تهدیدات جدی در بردسکن ذکر کرد و افزود: در سیلاب سال جاری سطح رویه آسفالت و حریم راه های شهری و روستایی 27 نقطه به دلیل فرونشست مرمت شد.

وی بیان نمود: با توجه به اینکه فرونشست زمین در بخش شهرآباد و مرکزی نگران کننده تر بود، در همین رابطه تیمی از متخصصان زمین شناسی استان برای تحقیق و پژوهش و انجام کارهای مطالعاتی به منطقه اعزام شده بودند.

فرماندار بردسکن ادامه داد: متاسفانه حتی فرونشست زمین را در برخی از خانه های مسکونی روستای کلاته نو داشتیم، شهرستان بردسکن بر روی گسل بزرگ درونه واقع شده و هر لحظه امکان بروز حادثه های ناگواری وجود دارد.

وی در همین خصوص بر شناسایی مناطق حادثه خیز تاکید کرد و از تمامی دستگاه های امدادی و خدماتی خواست آمادگی کامل را در این زمینه داشته باشند.

شاکری افزود: باید از ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم و بستر رودخانه ها جلوگیری شود، متاسفانه هنوز شاهد ساخت و سازهایی در این مناطق هستیم.

وی اظهار کرد: هر زمان که بارش شدیدی در منطقه سد دهان قلعه طی چند سال قبل داشتیم، خسارت هایی رخ می داد به طوری که در سیلاب های اخیر برای بیش از 500 خودرو مسائل جدی ایجاد شد که برای امدادرسانی از نیروی هوایی کمک گرفتیم.

فرماندار بردسکن بر برخورد با متجاوزان به حریم و بستر رودخانه ها و پیشگیری از تخلیه نخاله های ساختمانی در مسیل ها تاکید کرد و گفت: مردم از ما نخواهند پذیرفت که در بارندگی های سال جاری نیز مجدد از همان محلی که در سیلاب ابتدای سال آسیب وارد شد؛ شاهد بروز خسارت باشیم.

وی در همین خصوص با توجه به فرا رسیدن فصل سرما گفت: عملکرد تمامی مسئولان و دهیاران پایش و ارزیابی می شود و امکان دارد هر لحظه از شبانه روز فراخوان شوند، اگر هر کدام می خواهند استراحت کنند مسئولیت خود را به افراد دیگر بدهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 677

به "فرونشست زمین یکی از تهدیدات جدی در بردسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرونشست زمین یکی از تهدیدات جدی در بردسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید