عمران خان: آمریکا با راهکار سیاسی بحران را در افغانستان سرانجام دهد

به گزارش مجله توسعه دهنده، نخست وزیر پاکستان با اشاره به خروج نظامیان خارجی از افغانستان گفت: آمریکا پیش از ترک باید راه چاره سیاسی برای خاتمه دادن به بحران این کشور پیدا کند.

عمران خان: آمریکا با راهکار سیاسی بحران را در افغانستان سرانجام دهد

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرنگاران، عمران خان نخست وزیر پاکستان با اشاره به خروج نظامیان خارجی از افغانستان گفت: آمریکا پیش از ترک افغانستان باید راه چاره سیاسی برای سرانجام دادن به بحران این کشور پیدا کند.

وی در گفت وگو با پایگاه خبری آکسیوس گفت: تا به امروز پاکستان از مبارزه با تروریسم متحمل خسارت های فراوانی شده است.

عمران خان پیش از این گفته بود که پاکستان قطعا به سیا اجازه نخواهد داد از خاک این کشور برای عملیات در افغانستان استفاده کند.

وی ادامه داد: تا به امروز 70 هزار شهفرایند پاکستانی در جنگ آمریکا در افغانستان کشته شدند.

این مقام ارشد پاکستان با بیان اینکه اسلام آباد میزبان 3 میلیون مهاجر افغان است، گفت: پاکستان بیش از هر کشور دیگری در جنگ افغانستان از خود فداکاری نشان داده است.

عمران خان تاکید نمود که پاکستان به دنبال صلح در افغانستان است و به هیچ عنوان نمی خواهد بخشی از مشکل در این کشور باشد.

نخست وزیر پاکستان در سرانجام اعلام کرد که آمریکا پیش از ترک افغانستان باید یک راه چاره سیاسی برای سرانجام دادن به بحران این کشور پیدا کند.

پیش از این شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان، گفته بود که این کشور مسؤول ناکامی ها در رهبری حکومت افغانستان نیست و برعکس خواست پاکستان، برقراری صلح و ثبات در این کشور است.

قریشی در مصاحبه با طلوع نیوز، تاکید نمود که صلح و ثبات در افغانستان، نه تنها به نفع این کشور است؛ بلکه به نفع پاکستان و کشورهای منطقه نیز است.

وی تأکید کرد که پاکستان، می خواهد در فرایند صلح افغانستان ممد واقع گردد و دولت این کشور باید صداقت و نیت پاکستان را درک کند.

وزیر خارجه پاکستان اضافه نمود: بگذارید این را بگویم، زمانی که موارد در جهت درست به پیش نمی فرایند، شما به دنبال یک قربانی برای اتهام ها می شوید و قربانی مورد علاقه ای که شما دارید، پاکستان است. زمانی که ناکامی در داخل باشد، شما پاکستان را به آن متهم می کنید. پاکستان برای ناکامی در درون مسؤول نیست. پاکستان برای جنگ های در حال اجرا در افغانستان، مسؤول نیست. پاکستان مسؤول نیست.

قریشی، همچنین گفت که جنگ افغانستان، راه چاره نظامی ندارد و اکنون نه تنها این کشور، که دنیا نیز به این واقعیت پی برده که جنگ کنونی باید به وسیله سیاسی حل وفصل گردد.

ر

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 تیر 1400 بروزرسانی: 18 تیر 1400 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1807

به "عمران خان: آمریکا با راهکار سیاسی بحران را در افغانستان سرانجام دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمران خان: آمریکا با راهکار سیاسی بحران را در افغانستان سرانجام دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید