عاملان نوشتن یادگاری بر روی میل نادری فهرج شناسایی شدند

به گزارش مجله توسعه دهنده، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، عاملان نوشتن یادگاری بر روی میل نادری فهرج شناسایی شدند.

عاملان نوشتن یادگاری بر روی میل نادری فهرج شناسایی شدند

مجتبی شفیعی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به اینکه با افرادی که اقدام به نوشتن یادگاری بر روی میل نادری فهرج نموده اند برخورد قانونی خواهد شد، اعلام کرد: این بنای باارزش تاریخی که در محور ترانزیتی فهرج-زاهدان واقع شده، در سالهای اخیر بارها مورد بازسازی و بازسازی قرار گرفته است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان اظهار کرد: با توجه به اینکه این بنای تاریخی از مرکز شهر فهرج فاصله زیادی دارد و نظارت بر آن به سختی انجام می شود، از تمامی دوستداران میراث فرهنگی و مردم شهرستان فهرج درخواست می شود در زمینه حفظ و نگهداری این اثر تاریخی با این اداره کل همکاری نمایند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه یادگاری نویسی در بناهای تاریخی استان کرمان به شدت کاهش یافته و در حال حاضر کمتر شاهد این گونه موارد هستیم، اعلام کرد: به منظور کاهش یادگارنویسی در بناهای تاریخی انجام فعالیت های فرهنگی و بعلاوه تذکرات لازم در این زمینه لازم و لازم است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان اعلام کرد: طبق ماده 558 قانون مجازات اسلامی هرکس به تمام یا قسمتی از ابنیه، اماکن، محوطه ها و مجموعه های فرهنگی، تاریخی یا مذهبی که در لیست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است یا تزئینات، ملحقات، تاسیسات، اشیا و لوازم و خطوط و نقوش منصوب یا موجود در اماکن مذکور که به صورت مستقل نیز واجد حیثیت فرهنگی تاریخی یا مذهبی باشد خسارت وارد آورد، علاوه بر جبران خسارات وارده، به حبس از یک الی 10 سال محکوم می شود.

وی اعلام کرد: میل نادری در لیست آثار ملی به ثبت رسیده و قدمت آن به دوره سلجوقیان باز می شود.

منبع: همگردی
انتشار: 6 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1401 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2137

به "عاملان نوشتن یادگاری بر روی میل نادری فهرج شناسایی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عاملان نوشتن یادگاری بر روی میل نادری فهرج شناسایی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید