شهریور به یاد ماندنی در تنگه خرماچال

به گزارش مجله توسعه دهنده، مازندران آن قدر زیباست که از هر گوشه اش که بخواهی صحبت کنی یک مثنوی هفتادمن زیبایی می گردد. تنگه خرماچال یکی از این گوشه های بهشت آیین سرزمینمان ایران است و مقصدی خنک و روح نواز برای سفرهای شهریور.

شهریور به یاد ماندنی در تنگه خرماچال

خبرنگاران: مازندران آن قدر زیباست که از هر گوشه اش که بخواهی صحبت کنی یک مثنوی هفتادمن زیبایی می گردد. تنگه خرماچال یکی از این گوشه های بهشت آیین سرزمینمان ایران است و مقصدی خنک و روح نواز برای سفرهای شهریور.

این تنگه در فاصله 7 کیلومتری جاده کلاردشت به عباس آباد واقع شده و اهالی مهربان و مهمان نواز این منطقه راهنمایان خوبی برای شما خواهند بود و می توانند در مسیر یابی به شما یاری نمایند.

چطور برویم؟

تنگه خرماچال فاصله نزدیکی تا شهر دارد و دسترسی به آن راحت است. بنابراین رفتن به این منطقه نیازمند تور و راهنمای خیلی حرفه ای ندارد. شما می توانید با یک جمع محبت آمیز یا یک دورهمی خانوادگی نیز به این منطقه سفر کنید و از آن لذت ببرید. تا لحظات خاص و منحصر به فردی را برای خود و همراهانتان به وجود بیاورید. بعلاوه رفتن به این تنگه با تور و یک تیم حرفه ای و خوب نیز لذت و جذابیت این گردش را دو چندان می نماید.

لذت و شیرینی سفر و طبیعت با رعایت نکات ایمنی برای شما چند برابر می گردد و از طرفی حس خوب و رضایتمندی در شما به وجود می آورد. از جمله اینکه قبل از سفر حتما شرایط آب و هوا را چک کنید.

در برخی از ماه های سال باران های رگباری و شدید در این منطقه برای مسافران دردسرساز می گردد. مورد بعدی همراه داشتن تجهیزاتی است که در بالا بیان کردیم، بعلاوه اگر با خودروی شخصی به این تنگه سفر می کنید نکاتی مانند زنجیر چرخ، سرویس کاری قبلی ماشین و مواردی از این دست را در نظر بگیرید.

اگر کوه نورد حرفه ای و صخره نورد با تجربه ای نیستید، حتی از روی کنجکاوی و هیجان هم به روی صخره ها و دیواره های این تنگه نروید، چرا که کوچکترین غفلتی باعث سر خوردن و افتادن از این صخره ها می گردد.

مسیر دسترسی به تنگه خرماچال

از هر جای ایران به شمال و سپس کلاردشت بروید. با توجه به زمان اقامت خود می توانید به رزرو هتل، سوئیت یا ویلا در این منطقه زیبا بپردازید و بعد از یک استراحت کوتاه، سبک بار به سمت تنگه خرماچال در جاده کلاردشت-عباس آباد حرکت کنید. درست است که مقصد زیبایی در انتظار شماست، اما این مقصد مسیر زیبایی هم دارد، شهر کلار دشت و جاده های آن از زیباترین منطقه ها ایران می باشند.

پس همچنان که به سمت تنگه خرماچال حرکت می کنید چشم انداز های اطراف را از دست ندهید. وقتی به پارک جنگلی خرماچال رسیدید بعد از پارک خودرو، باید ادامه مسیر درون پارک جنگلی و پیمایش تنگه را به صورت پیاده روی طی کنید.

در ادامه شما می توانید از پیاده روی درون آب رودخانه و بعلاوه آب تنی درون حوضچه های این تنگه لذت ببرید. بخاطر معروفیت این تنگه در مسیر تابلوهای راهنمای زیادی وجود دارد، با این حال شما می توانید از نرم افزار های مسیر یاب مانند گوگل مپ و بلد نیز یاری بگیرید و به راحتی خود را به تنگه خرماچال برسانید.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 9 شهریور 1402 بروزرسانی: 9 شهریور 1402 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2400

به "شهریور به یاد ماندنی در تنگه خرماچال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهریور به یاد ماندنی در تنگه خرماچال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید