سفر به شهر جوان روسیه

به گزارش مجله توسعه دهنده، معرفی تماشای هایی از سنت پترزیورگ

سنت پترزبورگ را مرکز شمالی روسیه می دانند. این شهر را پترس کبیر در سال 1703 ساخته است که نسبت به شهرهای دیگر دنیا شهر جوانی محسوب می گردد. گردشگر های بسیاری برای تماشا جاذبه های سنت پترزبورگ به این شهر سفر می نمایند. در این یادداشت سه جاذبه گردشگری سنت پترزبورگ را آنالیز می کنیم. با خبرنگاران همراه باشید:

سفر به شهر جوان روسیه

منظره محله نوسکی (Nevsky Prospect Neighborhood)

توصیه می گردد همه کسانی که برای نخستین بار به سن پترزبورگ سفر می نمایند، حتما بازدید از محله نوسکی را در برنامه سفر خود بگنجانند. این راستا پیاده روی در سال 1718 میلادی و در یک بیشه زار انبوه ایجاد شد و امروزه در داخل شهر قرار داشته و هنوز یکی از برترین راستاهای پیاده روی در سراسر جهان محسوب می گردد. این محله را می توان قلب فرهنگی و اجتماعی سن پترزبورگ دانسته و در آن تعداد زیادی رستوران، کافه، مراکز فرهنگی و … وجود دارد. توصیه می کنیم در این محل به دیدنی کلیسای جامع بانوی ماکازان (Kazansky Ploschad) رفته و بعلاوه کلیسای (Gaudi-esque Church of Spilled Blood) که دارای طراحی جادوئی بوده و مشابه معماری کلیسای جامع بارسلونا است، را دیدن کنید. از بخش های تاریخی این محله بازدید نموده و فرایند و مراحل ایجاد راه مهم بین مسکو و نوواگراد (Novgorod) را به وسیله پترکبیر مشاهده کنید. هتل های این منطقه برای گردشگرانی که به اقامت در محله های پر جنب و جوش علاقه دارند، گزینه ای ایده آل محسوب می گردد.

باغ تابستانی موزه روسیه (Summer Garden at the Russian Museum)

شاید پیشنهاد دیدنی باغ تابستانی در میانه زمستان، عجیب باشد اما (Letny Sad) دارای جاذبه های خاص خود است. این پارک با مساحت چند میلیون فوت مربع، بزرگترین پارک سن پترزبورگ محسوب می گردد. این باغ نیز یکی دیگر از آثار به جای مانده از پتر کبیر است و این منطقه به عنوان اقامت گاه تابستانی وی استفاده شده و دارای فضای سبزی زیبا و وسیع بوده و امروزه مورد استفاده مردم شهر قرار می گیرد. در سال های اخیر راستاهای سه گانه این باغ که در قرن 18 میلادی احداث شده بود، بازسازی شده و یکی از زیباترین جاذبه های این پارک محسوب می گردد. در همسایگی این باغ، موزه روسیه واقع شده است که به سادگی و با پای پیاده می توان از باغ زمستانی به آن مراجعه نموده و در تور کامل این موزه می توانید نحوه ساخت و مهندسی باغ تابستانی، نحوه طراحی معماری باغ میخائیلوفسکی (Mikhailovsky Gardens)، قصر تابستانی، و آب نما های زیبای آن و بعلاوه اقامتگاه پتر کبیر را مشاهده کنید.

کاخ و آبشار گراند پتروف (Grand Peterhof Palace and Grand Cascade)

مجموعه کاخ و آبشار گراند پتروف را می توان یکی از تاثیر گذار ترین و مهمترین آثار تاریخی در شهر مدرن سن پترزبورگ دانست. این مجموعه در برابر خلیج فنلاند ساخته شده و متشکل از مجموعه ای از پارک ها و قلعه ها است که معمولا با نام (Russian Versailles) معروفیت دارد. این مجموعه به وسیله پتر کبیر و در اوایل قرن 18 میلادی ساخته شده و اصلی ترین جاذبه باغ فوقانی و پارک پائین دست آن، عمارت (Bolshoi Dvorets) یا کاخ بزرگ در برابر آبشار بزرگ یا (Bolshoi Kaskad) است. این مجموعه در سال 1750 میلادی با سبک باروک (Baroque) و به وسیله معمار مشهور آن موقع یعنی (Bartolmoe Rastrelli) مورد طراحی دوباره نهاده شد. آبشار بزرگ از آب نمای بزرگ مجموعه تعذیه شده و معمولا در ماه های می تا اکتبر راه اندازی می گردد. آب این مجموعه به سمت دریای بالتیک روانه شده و در راستا خود آب نماها و حوض ها و نهرهای بسیاری را از جمله زنجیره آب نماها و نهرهای اطراف پارک را پر نموده و در ماه های تابستانی می توان به وسیله یک قایق (hydrofoil) به وسیله قصر زمستانی به این مجموعه وارد شد.

منبع: الی گشت
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2138

به "سفر به شهر جوان روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به شهر جوان روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید