سفر به ساکت ترین و عجیب ترین مکان دنیا!

به گزارش مجله توسعه دهنده، از شلوغی و سر و صدای شهر گریزان و بیزارید؟ دوست دارید اندکی در ساکت ترین نقطه دنیا بیارامید و از سکوت بی نهایت آن لذت ببرید؟

سفر به ساکت ترین و عجیب ترین مکان دنیا!

فکر می کنید حضور در ساکت ترین نقطه جهان آرامش بخش است؟ تابه حال شده که به این فکر کنید که سکوت بیش از مقدار هم می تواند کر نماینده باشد؟ سفر به آرام ترین نقطه جهان همراه مجله گردشگری خبرنگاران را از دست ندهید.

ساکت ترین نقطه جهان کجاست؟

ساکت ترین نقطه جهان به هیچ عنوان یک مکان ماورایی و خارق العاده نیست بلکه اتاقی در یک آزمایشگاه و ساخته دست بشر است. اتاق بدون صدا (anechoic chamber) موجود در آزمایشگاه اورفیلد در مینه سوتا، به عنوان ساکت ترین مکان جهان شناخته شده است. اتاق بدون صدا، با استفاده از سازه های خاص و پوشش های جاذب صدا، سطح صدای بسیار کم و بعلاوه کاهش تداخل صداهای خارجی را فراهم می نماید.

سکوت این اتاق به قدری زیاد است که هیچکس نمی تواند بیشتر از 45 دقیقه در آن دوام بیاورد. سازه های جاذب صدا باعث می شوند که هیچ پژواکی در این مکان وجود نداشته باشد و در نتیجه شما پس از مدتی می توانید صدای ضربان قلب خود یا حتی صدای حرکت شش های خود را بشنوید.

بعضی از ویژگی ها و مشخصات اتاق بدون صدا

جاذب صدا: دیواره ها، سقف و کف اتاق ساکت ترین نقطه جهان با استفاده از جاذب های صوتی و پوشش های مخصوص ساخته می شوند. این جاذب ها صدا را جذب نموده و از بازتاب آن به قضا جلوگیری می نمایند.

سیستم عایقی: اتاق بدون صدا با استفاده از سیستمی از جدانماینده ها و عایق ها، از تداخل صداهای خارجی محافظت می نماید. این سیستم هدفش جلوگیری از ورود صداهای محیطی و ایجاد یک فضای مطلقا ساکت و بی صدا است.

سیستم تهویه:در ساکت ترین نقطه جهان برای حفظ شرایط مناسب و عملکرد صحیح، یک سیستم تهویه نماینده بسیار پیشرفته قرار داده اند. این سیستم هوای تازه را وارد اتاق می نماید و از طرفی رطوبت و دمای مناسبی برای اتاق فراهم می نماید.

سیستم مقدار گیری: در داخل اتاق بدون صدا تجهیزات مقدار گیری و تست صوتی وجود دارد. این تجهیزات شامل میکروفون ها، بلندگوها، تجهیزات ضبط و پخش صدا و سایر ابزارهای لازم برای ثبت و مقدار گیری صدا هستند.

شرکت ها و کمپانی های مختلف محصولاتشان را در این اتاق تست می نمایند تا بلندی صدای آن ها را مقدار گیری نمایند.

پیشنهاد مطالعه: غار کرم های شب تاب، کهکشانی در دل کوه! را مطالعه کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 23 خرداد 1402 بروزرسانی: 23 خرداد 1402 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2370

به "سفر به ساکت ترین و عجیب ترین مکان دنیا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به ساکت ترین و عجیب ترین مکان دنیا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید