روش هایی برای تمیز کردن شیشه سکوریت

به گزارش مجله توسعه دهنده، شیشه ها یکی از زیباترین و پر کاربردترین مصالحی هستند که امروزه در تمامی صنایع و به خصوص صنایع ساختمانی و معماری مورد استفاده قرار می گیرند. شیشه ها در مدل ها و جنس های مختلف برای کاربردهای مختلفی در ساختمان به کار برده می شوند.

روش هایی برای تمیز کردن شیشه سکوریت

از شیشه ها در انواع سازه های مختلف در داخل و خارج از ساختمان به صورت

پارتیشن شیشه ای

بالکن شیشه ای

نمای شیشه ای

شیشه حمام

سقف شیشه ای

کف شیشه ای

استفاده می گردد.

شیشه نیز همانند مصالح دیگر در گذر زمان دچار آلودگی خاک گرفتگی و کثیفی می گردد. حال یکی از مواردی که باید به آن توجه ویژه ای داشت این است که اگر می خواهید سازه مورد نظر شما زیبایی و کیفیت اولیه خود را به خوبی حفظ کند باید در حفظ و نگهداری آن تمامی کوشش خود را به کار ببرید. البته این بدان معنا نیست که نگهداری از سازه های شیشه ای کار سختی باشد. خیر بلکه برعکس سازه های شیشه ای به علت اینکه احتیاج به نگهداری آسانی دارند از هواداران زیادی برخوردار هستند.

برترین زمان برای اینکه شیشه ها را پاک کنید زمانی است که هوا ابری باشد. تابیدن نور مستقیم خورشید محلول شیشه شوی را به سرعت بخار می نماید و علاوه بر اینکه تمیزی رخ نمی دهد، بلکه لکه های بیشتری نیز بر شیشه به جای خواهد ماند. از طرفی پاک کردن شیشه های داخلی به صورت افقی و شیشه های خارجی به صورت عمودی به طور کامل لکه ها را نابود خواهد نمود.

برای تمیز کردن شیشه احتیاج به وسایل تمیز نماینده خاص و خارج از دسترس ندارید. بلکه همیشه یک محلول مناسب شیشه پاک کن و یک دستمال یا تی شوی یا حتی روزنامه می توانند برترین ابزاری باشند که شیشه های شما را همانند روز اول تمیز و براق نمایند.

با توجه به اینکه شیشه شما به چه شکل و شمایلی است و مقدار آن چقدر است در بعضی موارد می توانید از پاک کن تخته وایت برد، گوش پاک کن، دستمال جادویی و حتی مسواک نیز برای تمیز کردن قسمت های خاصی از شیشه بهره ببرید.

محلول شیشه پاک کن محصول مناسبی برای پاک کردن انواع شیشه ها است مگر اینکه شیشه ها آغشته به چربی باشند که بهتر است در ابتدا از یک شوینده قوی تر بهره ببرید. اما محلول خانگی سرکه و آب و بعلاوه چند قطره آبلیمو و آب نیز می تواند روش مناسبی برای ساخت محلول پاک نماینده باشد.

نحوه ساخت شیشه سکوریت، ویژگی ها و مصارف آن در صنعت های مختلف

یک ویژگی بسیار خوب شیشه این است که هدایتگر مناسبی برای انرژی الکتریکی و حرارتی نمی باشد بلکه همانند سدی مقاوم در برابر آن ها عمل می نماید. شیشه از معدود موادی است که با مواد اطراف خود واکنش نشان نمی دهد و می تواند در ابعاد مختلف برای تمامی مکان ها با هر شرایط آب و هوایی مورد استفاده قرار بگیرد. شیشه ضد آب است و به خوبی می توان از آن برای مکان های در معرض باران و برف و استخرها استفاده کرد. علاوه بر این از شیشه برای

ساخت قسمت های مختلف وسایل نقلیه

فراوری انواع ظروف شیشه ای

سازه های تزییناتی همانند آکواریوم ها، پارتیشن ها و باکس ها و بالکن شیشه ای و...

شیشه های مورد استفاده در مصارف علمی و پزشکی

ساخت انواع ویترین ها در سازه های تجاری

نیز به اندازه زیادی استفاده می گردد. پس همانطور که تعیین است شیشه یک وسیله اصلی در زندگی امروزی انسان ها است. حال با توجه به اینکه قرار است از شیشه برای چه مصارفی استفاده گردد علاوه بر ماده اولیه سیلی ترکیباتی نیز به آن می افزایند. به طور مثال استفاده از اکسید آهن در شیشه موجب بروز یک رنگ سبز در آن می گردد و برای از بین بردن این رنگ و شفاف کردن شیشه از به آن نیترات سدیم می افزایند. حال به صورت تیتروار مراحلی که برای ساخت شیشه انجام می پذیرد را برای شما عزیزان بیان می کنیم.

جمع آوری مواد اولیه مورد احتیاج

تبدیل کردن تمامی مواد اولیه به پودرهایی با دانه هایی به مقدار حداکثر دو میلی متر

تمامی مواد اولیه را به دقت وزن نموده و به اندازه مورد احتیاج با هم مخلوط می کنید

به مخلوط حاصل از پودرهای مورد نظر حدود پنج درصد آب اضافه نموده و مخلوط حاصل را در کوره می گذاریم.

مخلوط را در کوره ذوب نموده و خمیر شیشه حاصل می گردد

خارج کردن گازها و شفاف سازی شیشه

برش و شکل دهی به شیشه به شکل های مورد نظر

اصول خرید و قیمت شیشه

امروزه اگر در صنعت شیشه سازی تحقیق بسیار کوچکی نیز انجام دهید خواهید دید که شیشه ها بسیار متنوع شده اند. ساخت شیشه با ویژگی ها و کاربردهای مختلف هر روزه متغیر است و کوشش می گردد شیشه های متنوعی مناسب با مکان های مختلف ساخته شده و به بازار عرضه شوند.

اینکه شیشه بخواهد به عنوان شیشه بین کابینتی، شیشه تراس، پارتیشن شیشه ای، سقف شیشه ای، درب و پنجره شیشه ای و.... مورد استفاده قرار بگیرد هر کدام انتخاب های مخصوص به خود را از نظر نوع، ضخامت، جنس و... دارند.

اگر بخواهید شیشه را برای ساخت سازه های خارجی همانند پارتیشن های شیشه ای، بالکن های شیشه ای، نماهای شیشه ای و غیره بکار ببرید به طور حتم باید جنس شیشه مورد نظر از جنس شیشه های نشکن باشد تا شرایط نا مناسب فضای بیرونی ساختمان اثر منفی بر روی آن نداشته باشد. در این موارد شیشه های نشکن سکوریت و لمینت برترین انتخاب هستند. به علت نشکن بودن این شیشه ها واضح است که هزینه ای که باید برای خرید آنها پرداخت کنید نسبت به سایر شیشه های معمولی که مقاوت کمتری دارند بیشتر است. اما این نکته در نظر داشته باشید این هزینه تنها یک بار پرداخت خواهد شد و شیشه می تواند تا سالهای زیادی کارایی خوبی داشته باشد. در حالیکه با خرید شیشه های معمولی با هر حادثه کوچکی ممکن است شیشه آسیب ببیند و شما در طی چند سال مجبور باشید دفعات زیادی برای خرید شیشه هزینه کنید.

یکی از پارامترهای بسیار مهمی که هنگام خرید شیشه باید در نظر گرفته گردد این است که شیشه مورد انتخاب تا چه اندازه می تواند اشعه های مضر خورشید را کنترل کند. و یا آنکه این شیشه تا چه اندازه عایق خوبی برای حرارت و صوت محسوب می گردد. به طور مثال زمانی که می خواهد یک بالن شیشه ای را برای تراس خود نصب کنید باید شیشه مورد نظر به اندازه زیادی بتواند در مقابل آلودگی های صوتی و صداهایی که از بیرون ساختمان منتشر می شوند از خود مقاومت نشان دهد.

منبع: همگردی
انتشار: 16 آذر 1400 بروزرسانی: 16 آذر 1400 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1995

به "روش هایی برای تمیز کردن شیشه سکوریت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش هایی برای تمیز کردن شیشه سکوریت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید