راه اندازی 49 کارگاه مرمتی در کرمان

به گزارش مجله توسعه دهنده، معاون میراث فرهنگی استان کرمان از راه اندازی 49 کارگاه مرمتی بناهای تاریخی در سال گذشته اطلاع داد.

راه اندازی 49 کارگاه مرمتی در کرمان

جهت دریافت خدمات گروه بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی استان کرمان، مجتبی شفیعی از راه اندازی 49 کارگاه بازسازیی بناهای تاریخی بااعتباری بالغ بر 600میلیارد ریال در سال گذشته اطلاع داد و اظهار کرد: این کارگاه های بازسازیی با همکاری بخش دولتی و خصوصی دایر شده اند.

او به بازسازی بنای کاروانسرای وکیل با مشارکت بخش خصوصی به عنوان یکی از مهم ترین طرح های بازسازیی سال 1398 اشاره نمود و اضافه نمود: این بنای تاریخی در قالب کاربری اقامتی (بوتیک هتل) با ظرفیت 50 سوییت و حجم سرمایه گذاری حدود 300میلیارد ریال احیا خواهد شد.

معاون میراث فرهنگی استان کرمان با اشاره به اینکه مجموعه وکیل بم برای اولین بار پس از زلزله سال 1382 در سال گذشته مورد بازسازی و بازسازی نهاده شد، توضیح داد: در حال حاضر این مجموعه از پیشرفت بازسازیی 35 درصدی برخوردار است.

او به خانه صدر زاده سیرجان که با حمایت بخش خصوصی (شرکت نظم آوران گل گهر) در حال بازسازی است، اشاره نمود و گفت: این خانه که یکی دیگر از طرح های مهم بازسازیی سال 1398 بود، پس از بازسازی به موزه تبدیل خواهد شد.

شفیعی بابیان اینکه در سال گذشته پنج خانه بافت تاریخی پیرامون آتشکده کرمان به صورت تجمعی با سرمایه گذاری بخش خصوصی و به وسیله قانون ماده هفت در دست بازسازی نهاده شد، اضافه نمود: در حال حاضر بازسازی این خانه های تاریخی پیشرفت 70 درصدی دارد و با کاربری توریستی به ارائه خدمات خواهند پرداخت.

او اعلام کرد: استفاده حداکثری از توان و ظرفیت بخش خصوصی در بازسازی و احیاء ابنیه تاریخی از اهداف اصلی این اداره کل است.

معاون میراث فرهنگی استان کرمان از اتمام طرح بازسازیی راسته بازار تاریخی کرمان در سال گذشته اطلاع داد و اضافه نمود: این طرح با مشارکت و حمایت اقتصادی شهرداری و استانداری کرمان اجرا شد.

او در ادامه به ارائه سه مجوز تأسیس موزه در سطح استان اشاره نمود و گفت: موزه گلیم فرش و دست بافته ها در سیرجان، موزه طلا و جواهرات در کرمان و موزه ساعت ازجمله موزه هایی هستند که طی سال گذشته مجوز تأسیس دریافت کردند.

شفیعی به بازدید توریستان ایرانی و خارجی از جاذبه های توریستی این استان در سال 1398 اشاره و اضافه نمود: در سال گذشته، 23 هزار و 225 توریست خارجی و 640 هزار و 410 توریست ایرانی از موزه های سطح استان کرمان دیدن نموده اند که بیشترین بازدید به باغ شاهزاده ماهان تعلق گرفت.

او همچنین از ثبت 33 اثر (منقول، نامنقول، طبیعی و ناملموس) استان کرمان در فهرست آثار ملی اطلاع داد و اعلام کرد: در سال گذشته هفت اثر منقول،هشت اثر غیرمنقول، شش اثر طبیعی و 11 اثر ناملموس در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1035

به "راه اندازی 49 کارگاه مرمتی در کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی 49 کارگاه مرمتی در کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید