راستینه: جوان مظلوم همچنان مشکل مسکن و تسهیلات لازم برای ازدواج دارد

به گزارش مجله توسعه دهنده، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به قانون 15 ساله تسهیل ازدواج از وزیر کشور انتقاد کرد که در این باره کاری را انجام نداده و گزارشی به مجلس نداده است.

راستینه: جوان مظلوم همچنان مشکل مسکن و تسهیلات لازم برای ازدواج دارد

جهت دریافت خدمات آلاچیق های فلزی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، احمد راستینه نماینده مردم شهرکرد و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در اخطار مستند به اصل 10 قانون اساسی گفت: خانواده بنیادی ترین رکن جامعه اسلامی است. این در حالی است که رهبر معظم انقلاب به رئیس مجلس وقت تذکر داد که حرمت اجرای قانون باید در مجلس و توسط رئیس مجلس رعایت گردد.

وی خطاب به قالیباف اضافه کرد: شما به رکن خانواده اهمیت ویژه ای می دهید، این در حالی است که همه برنامه ریزی ها و مقررات باید برای تشکیل خانواده و ازدواج باشد.

راستینه توضیح داد: 14 سال پیش قانون تسهیل ازدواج در مجلس مصوب شد و باید وزیر کشور و وزرای مسکن و راه در این باره گزارشات لازم را تهیه می کردند و به کمیسیون فرهنگی می داند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: جوان مظلوم ایرانی همچنان مشکل مسکن و تسهیلات لازم برای ازدواج و تشکیل خانواده دارد و عملا خبری از اجرای این قانون نیست.

وی گفت: من به عنوان یکی از نمایندگان جوان مجلس از رئیس مجلس می خواهم که به دولت تذکر دهد چرا در این باره کاری نکرده است، زیرا آینده کشور به دلیل کاهش ازدواج و موالید به مشکل برخواهد خورد.

راستینه گفت: وزیر کشور طبق این قانون موظف بوده کمیته ساماندهی ازدواج را حضور روسای شورای شهر و امام آدینه در استان ها تشکیل دهد و نسبت به تهیه تالار های رایگان اقدام کند، ضمن این که بعد از عملیاتی شدن این قانون باید گزارش 3 و 6 ماهه به مجلس می داد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: جوان مظلوم ایرانی امروز با شرایط سخت تهیه مسکن و ازدواج روبرو بوده و عملا شرایط تشکیل خانواده را از دست داده است که او هم اکنون شرمسار خدا، خانواده و خود است.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به اخطار قانون اساسی راستینه گفت: این موضوع از قوانینی است که به آن عمل نشده و باید در امر نظارت در مجلس به آن توجه ویژه ای گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1114

به "راستینه: جوان مظلوم همچنان مشکل مسکن و تسهیلات لازم برای ازدواج دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راستینه: جوان مظلوم همچنان مشکل مسکن و تسهیلات لازم برای ازدواج دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید