دیپلمات های کوبایی برگزاری کمپین آمریکایی در سازمان ملل را مختل کردند

به گزارش مجله توسعه دهنده، دیپلمات های کوبایی و بولیویایی معترض با فریاد، شعار و کوبیدن دستهایشان به میزهای سازمان ملل، شروع کمپین آمریکایی در حمایت از زندانیان سیاسی کوبا را مختل کردند.

دیپلمات های کوبایی برگزاری کمپین آمریکایی در سازمان ملل را مختل کردند

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، کلی کوری، نماینده آمریکا در شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل با سماجت در این نهاد سخنرانی کرد و در پی او سایر مقام ها از جمله لوئیس آلماگرو، دبیرکل سازمان کشورهای آمریکایی سخنانی ایراد کردند.

کوری به خبرنگاران گفت: هرگز در زندگی ام ندیده بودم که دیپلمات ها از خودشان چنین رفتاری که هیئت کوبایی امروز نشان داد، انجام داده باشند. واقعا تاسف آور و ناراحت کننده است. کاملا تعیین است که چرا مردم جرات ندارند حرفشان را بزنند... با چنین دولتی، با چنین رفتار خشونت باری! چنین رویکردی هیچ جایگاهی در سازمان ملل ندارد.

در جریان این نشست، دیپلمات های معترض شعارهای کوبا آری، تحریم خیر در اعتراض به چندین دهه محدودیت تجاری آمریکا علیه هاوانا که در دوران ریاست دونالد ترامپ تشدید شد، سر دادند.

آنایانسی رودریگز کامیو، سفیر کوبا در سازمان ملل متحد پیش از برگزاری این نشست به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد اعتراض نموده و آن را کمدی سیاسی توصیف کرد.

او به خبرنگاران گفت: کوبا به سابقه حقوق بشری خودش می بالد و آمریکا فاقد اعتبار اخلاقی است که بخواهد درباره این مساله نصیحت کند.

گرچه ایالات متحده وجود 130 زندانی سیاسی در کوبا را بی حرمتی آشکار به آزادی های اساسی دموکراتیک می داند اما از نظر سفیر کوبا در سازمان ملل، دستور کار دولت ترامپ نژادپرستانه، برتری طلبانه و با ایده های بیگانه هراسی است. آمریکا سه شنبه رسما کمپینی در سازمان ملل تحت عنوان زندانی به چه جرمی؟ به جریان انداخت که دولت کوبا را مسؤول نقض های حقوق بشری می داند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 197

به "دیپلمات های کوبایی برگزاری کمپین آمریکایی در سازمان ملل را مختل کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیپلمات های کوبایی برگزاری کمپین آمریکایی در سازمان ملل را مختل کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید