در کجای ونکوور زندگی کنیم؟

به گزارش مجله توسعه دهنده، آیا به دنبال مکان مناسبی برای زندگی در ونکوور هستید؟ بهترین محله های ونکوور کدام ها هستند؟ کشور کانادا یکی از مقاصد مهاجرتی ایرانیان به شمار می رود و هر ساله تعداد زیادی از مردم کشورمان برای کار و زندگی و تحصیل راهی این کشور می شوند. در این میان شهر ونکوور به عنوان یکی از مهم ترین شهرهای کانادا همیشه مورد توجه خارجی ها بوده است. یکی از سوالاتی که معمولا برای مهاجران این شهر پیش می آید این است که در کجای ونکوور زندگی کنیم.

در کجای ونکوور زندگی کنیم؟

اگر علاقمند به سفر با بهترین بهترین قیمت تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

بهترین محله های ونکوور

ونکوور از لحاظ شاخص های مربوط به کیفیت زندگی رتبه بالایی را در بین تمام شهرهای دنیا در اختیار دارد. این شهر ساحلی در کانادا مجموعه ای از هنر، فرهنگ، تئاتر و موسیقی بوده و طبیعت بسیار جذابی دارد. شاخص های سلامتی، رفاه و گذران اوقات فراغت در ونکوور از اهمیت بالایی برخوردار بوده و تاثیر این موضوع در جامعه شهری ونکوور مشهود است.

ونکوور شهری بزرگ است که نواحی و محله های مختلفی را برای زندگی ارائه می دهد. شهر ونکوور به طور کلی به 5 بخش تقسیم می گردد که هر یک از آن ها شامل تعدادی محله با ویژگی های خاص می شوند. در ادامه هر یک از این نواحی به همراه بهترین محله های ونکوور معرفی خواهند شد.

بخش مرکزی Central ونکوور

محبوب ترین و پررونق ترین محلات ونکوور در بخش مرکزی این شهر قرار گرفته اند. این بخش از شهر ترکیبی از کاربری مسکونی و تجاری را شامل شده و کاملا سرزنده و مدرن است. البته این نکته را در نظر داشته باشید که تمام محلات این بخش از شهر ویژگی های یکسانی ندارند. به عنوان مثال West End جزو گران ترین و خاص ترین محله های موجود در بخش مرکزی شهر محسوب می گردد در حالی که قسمت شرقی مرکز شهر از جمله محلات بدنام بوده و آمار جرم و فقر بالایی دارد.

به طور کلی هر چه از هسته مرکزی شهر ونکوور فاصله بگیرید قیمت مسکن و هزینه زندگی پایین می آید. از طرف دیگر با توجه به سیستم حمل و نقل عمومی گسترده ونکوور، رفت و برگشت به مرکز شهر بسیار راحت خواهد بود.

بخش مرکزی شهر ونکوور به عنوان مهم ترین قسمت تجاری شهر شامل محله هایی مانند West End ،Yaletown ،Coal Harbour و محله های دیگری می گردد. در ادامه چند مورد از بهترین محله های ونکوور در بخش مرکزی شهر معرفی خواهند شد.

محله West End

این محله در ضلع غربی مرکز شهر قرار گرفته و یک محله فوق العاده و متنوع برای زندگی محسوب می گردد. با توجه به مناطق اطراف این محله و قیمت های مناسب، این محله بسیار محبوب شده است. پارک معروف استنلی در این محله قرار گرفته و و نزدیکی به اقیانوس بر جذابیت آن افزوده است. علاوه بر این، فاصله نزدیک با مرکز تجاری شهر باعث تبدیل شدن این محله به مکانی جذاب برای کارآفرینان و صاحبان کسب و کار شده است. در صورتی که دوست دارید در محله ای نزدیک به محل کار خود زندگی کنید محله West End گزینه خوبی برای شما خواهد بود.

محله Yaletown

اگرچه محله Yaletown از لحاظ موقعیت مکانی برای زندگی بسیار مناسب است اما یکی از محله های گران قیمت ونکوور بوده و خیلی سخت می توانید یک خانه خالی در آن پیدا کنید. علت این موضوع هم تمایل و تقاضای بالای افراد برای زندگی در محله ای با دسترسی سریع به مرکز تجاری شهر است. این محله در جنوب شرقی مرکز شهر قرار گرفته و پر از رستوران ها و فروشگاه های متنوع است. کمبود واحدهای اجاره ای و قیمت بالای محله نشان دهنده تقاضای شدید برای سکونت در این محله است.

محله Gastown

محله Gastown در قسمت شرقی مرکز شهر واقع شده و در سال 1867 شکل گرفته است. با وجود این که این محله به محلات فقیرنشین ونکوور تا حدودی نزدیک است اما در سال های اخیر احیا شده و در آن ترکیبی از عناصر مدرن و کلاسیک را می بینیم. محله Gastown به علت جاذبه های تاریخی که دارد هر روز میزبان گردشگران زیادی بوده و تعدادی از بهترین رستوران ها، بارها و فروشگاه های ونکوور در آن قرار گرفته است. قیمت اجاره خانه در این محله نسبت به محله Yaletown بسیار به صرفه تر بوده و متوسط اجاره ماهانه در آن حدود 1000 دلار است.

بخش West Side ونکوور

این بخش از شهر ونکوور دارای محله هایی است که به خوبی طراحی و اجرا شده اند و شرایط مطلوبی را دارند. البته محلات این بخش از شهر از لحاظ کاربری دارای تنوع زیادی نیز هستند. به عنوان مثال محله Granville Island بیشتر از سکونت مناسب مقاصد تجاری و توریستی است اما محله Oakridge گزینه های سکونت بیشتری را ارائه می نماید. در ادامه تعدادی از بهترین محله های ونکوور در بخش West Side معرفی خواهند شد.

محله Fairview یا Granville Island

این محله با برخورداری از استودیوهای هنری و تئاتر، فروشگاه های مختلف، رستوران ها و کافه ها مجموعه ای از گزینه های تفریح و سرگرمی را ارائه می دهد و بسیاری از گردشگران و ساکنان سایر محلات برای تفریح و گذراندن روزهای تعطیل خود به این محله می آیند. اگر جزو افرادی هستید که از معاشرت با دیگران لذت می برید این محله گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

محله Kitsilano

این محله بیشتر مورد علاقه جوانانی است که به دنبال یک سبک زندگی فعال هستند. محله Kitsilano در نزدیکی Kits Beach به عنوان یکی از بهترین سواحل شهری دنیا قرار گرفته که همین موضوع باعث افزایش محبوبیت آن برای سکونت شده است. این محله ترکیبی از گزینه های تفریحی در فضای باز را ارائه داده و روی زندگی سالم و غذاهای ارگانیک تمرکز نموده است. خانه های نزدیک به ساحل قیمت بیشتری دارند اما هر چه که از ساحل دور شده و به دانشگاه British Columbia نزدیک شوید قیمت ها کمتر خواهند شد.

محله Kerrisdale

این محله نزدیک Kitsilano واقع شده و حدودا 30 دقیقه تا مرکز شهر فاصله دارد. محله Kerrisdale دارای ساکنانی است که سال ها در این محله زندگی نموده اند. بسیاری از افراد بازنشسته و هم چنین سالمندان ثروتمند ونکوور این محله را برای زندگی انتخاب می نمایند. آپارتمان های موجود در این محله قیمت های مناسبی را داشته و خانه های مناسبی نیز در آن پیدا می گردد. از طرف دیگر، Kerrisdale محله محبوب دانشجویان دانشگاه British Columbia است چون می توانند با یک اتوبوس، خیلی سریع به دانشگاه برسند.

بخش East Side ونکوور

بخش East Side شهر ونکوور از محله های چند فرهنگی و متنوع تشکیل پیدا نموده است. ساکنان این بخش از شهر دارای ملیت های مختلفی بوده و در نتیجه فرهنگ های متنوعی نیز در این بخش از شهر دیده می گردد. به عنوان مثال محله قدیمی Strathcona مورد علاقه خانواده های چینی بوده و بیشتر ارائه نماینده خانه ها و آپارتمان های اجاره ای است. در ادامه بهترین محله های ونکوور در بخش East Side معرفی می شوند.

محله Riley Park

در گذشته تنها تعدادی مغازه عتیقه فروشی در خیابان اصلی این محله وجود داشت که باعث عدم رغبت جوانان برای ساکن شدن در آن می شد. اما در حال حاضر وجود انواع فروشگاه، رستوران و کافه باعث رونق دریافت این محله شده است. یکی از ویژگی های خاص این محله وجود فضاهای سبز گسترده به همراه یک مرکز اجتماعات بزرگ است. بنابراین، در صورت ساکن شدن در این محله از ونکوور تعاملات اجتماعی زیادی را تجربه خواهید کرد.

محله Grandview

مهم ترین ویژگی محله Grandview مربوط به Commercial Drive است که تحت عنوان Drive هم شناخته می گردد. در واقع Commercial Drive مرکز محله بوده و ترکیبی از کاربری های مسکونی و تجاری را در خود جای داده است. در این مرکز تعدادی رستوران، کافه و فروشگاه مواد غذایی ارگانیک وجود دارد و در بارها و کافه های شبانه آن می توانید اجرای گروه های موسیقی را ببینید. به دلیل قرار دریافت این محله در شرق شهر، هزینه اجاره خانه در آن ارزان تر از محلاتی مانند Kitsilano و West End است.

بخش South Vancouver

این بخش از شهر ونکوور به عنوان اجتماعی تثبیت شده و مطلوب شناخته شده است. اگر به دنبال زندگی در محیطی آرام هستید بخش جنوبی ونکوور یک گزینه مناسب برای شما خواهد بود. در این محله ترکیبی از کاربری های مختلف را شاهد بوده و هر یک از محلات آن دارای ویژگی های خاص خود هستند. به عنوان مثال محلات Sunset و Victoria-Fraserview به عنوان محل زندگی بسیاری از خانواده های هندی ساکن در ونکوور شناخته می شوند. در ادامه بهترین محله های ونکوور در بخش جنوبی آن معرفی خواهند شد.

محله Killarney

محله Killarney یکی از محلاتی است که با وجود رشد انفجاری جمعیت در ونکوور هنوز هم قادر به تامین مسکن برای شهروندان ونکوور است. در این محله مساکن چندخانواری وجود داشته و یکی از معدود محله های ونکوور محسوب می گردد که قیمت اجاره خانه در آن بسیار منصفانه است. محله Killarney دارای فضاهای سبز، مسیرهای پیاده روی و دسترسی مناسب به مدارس است. ساکنان این محله به راحتی به فروشگاه ها و امکانات رفاهی مختلف دسترسی دارند. محله Killarney برای خانواده هایی که به دنبال سازگاری با فرهنگ ونکوور هستند و هم چنین برای راه اندازی کسب و کار بسیار مناسب است.

محله Marpole

این محله نسبت به بسیاری دیگر از محله های ونکوور خانواده محورتر بوده و نمی توانید در آن تعداد زیادی بار و رستوران پیدا کنید. اما به جای آن می توانید در خانه هایی با قیمت مناسب و ابعاد بزرگ تر زندگی کنید. بنابراین اگر زندگی شبانه برای شما مهم است این محله گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود اما اگر به دنبال آرامش و اجاره یک خانه بزرگ با چند اتاق خواب هستید محله Marpole همان جایی است که دنبالش می شد.

بخش North Vancouver

محله های شمالی ونکوور دارای محبوبیت زیادی در بین تازه واردان ونکوور است. محلات این قسمت از ونکوور خانواده محور بوده و اجاره خانه های آن ارزان تر از بسیاری دیگر از نقاط است. هم چنین دسترسی راحت به کوه های شمال ساحل برای دوچرخه سواری و اسنوبورد باعث شده تا در بین تازه واردها محبوب گردد. در ادامه یکی از بهترین محله های ونکوور در بخش شمالی آن معرفی می گردد.

محله Lynn Valley

محله Lynn Valley محله ای مطلوب برای کسانی است که دوست دارند از شلوغی دور باشند. دور بودن از مرکز شهر باعث شده تا مناطق مسکونی این محله بیشتر باشد. مجله ونکوور این محله را به عنوان سومین مکان مناسب برای زندگی انتخاب نموده که دلیل این موضوع به وجود فضاهای سبز وسیع و زیبا و دسترسی به مدارس باکیفیت مربوط می گردد. محله Lynn Valley مکانی مقرون به صرفه برای زندگی بوده و از جمله مناطق در حال رشد ونکوور محسوب می گردد بنابراین در آنالیز های خود برای انتخاب محله مناسب حتما این محله را نیز به خوبی آنالیز کنید.

بهترین محل زندگی در ونکوور

همان طور که گفته شد ونکوور یکی از بهترین شهرهای دنیا برای زندگی است و امکانات زیادی را در اختیار شهروندان خود قرار می دهد. با توجه به تنوع مناطق شهری ونکوور پیدا کردن محله ای برای زندگی که متناسب با خواسته های شما باشد کار سختی نخواهد بود. هر شخصی این امکان را دارد تا با توجه به ترجیحات خود و بودجه مورد نظرش در بخشی از ونکوور ساکن گردد.

به این نکته دقت داشته باشید که ممکن است تصمیم گیری در خصوص محل زندگی در ونکوور مدتی طول بکشد. بنابراین در صورتی که قصد سکونت در ونکوور را دارید قبل از ورود به شهر و آشنایی بیشتر با ویژگی های قومی و فرهنگی آن، اقدام به خرید یا اجاره بلند مدت خانه نکنید. بهتر است در ابتدا در چند محله مختلف به صورت کوتاه مدت ساکن شوید تا بعد از شناخت بیشتر بتوانید تصمیم بهتری را در خصوص بهترین محل زندگی در ونکوور بگیرید.

منبع: نیلگام
انتشار: 21 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 872

به "در کجای ونکوور زندگی کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در کجای ونکوور زندگی کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید