دانش آموزان با فرهنگ سفر آشنا می شوند

به گزارش مجله توسعه دهنده، طبق تعامل و همکاری انجام شده میان معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش و معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از این پس، پویش یک کلاس ـ یک تور در مدارس کشور اجرا می گردد تا بر مبنای آن دانش آموزان بتوانند در اردوها و گشت های رایج در مدارس با مشاغل حوزه گردشگری، آثار تاریخی و فرهنگی، جاذبه های گردشگری و در مجموع، فرهنگ سفر آشنا شوند.

دانش آموزان با فرهنگ سفر آشنا می شوند

در این پویش دانش آموزان می توانند حضور در تور توریستی را به صورت تخصصی با مشارکت راهنمایان تور، تجربه نمایند و همچون توریستان حرفه ای در سفرهای هدفمند، گروهی و استاندارد حضور داشته باشند.

پیش از این، تجربه همیار توریست در کارنامه همکاری دو وزارتخانه وجود دارد که پویش یک کلاس ـ یک تور که سفرهای تربیتی را در پی خواهد داشت، وجه تکامل یافته این ارتباط دو سویه به شمار می آید.

معانت توریستی بعلاوه بیان کرد: این پویش همزمان با شروع سال تحصیلی در استان هایی از جمله زنجان، هرمزگان، کردستان، خراسان جنوبی و ... با مشارکت دانش آموزان در تاسیسات توریستی، موزه ها و مراکز تاریخی، فرهنگی و توریستی با همراهی راهنمایان تخصصی توریستی درحال اجرا است.

منبع: گردشبان
انتشار: 28 مهر 1401 بروزرسانی: 28 مهر 1401 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2268

به "دانش آموزان با فرهنگ سفر آشنا می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانش آموزان با فرهنگ سفر آشنا می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید