خبرنگاران اعزام 95 پزشک و پیراپزشک فارسی مشمول خدمت سربازی به مراکز درمانی

به گزارش مجله توسعه دهنده، شیراز-خبرنگاران- معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان فارس گفت: بر اساس ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح و با هدف تقویت کادر درمانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، 95 نفر از مشمولان خدمت سربازی که دانش آموخته رشته های گروه پزشکی و پیراپزشکی هستند از شیراز به مراکز بهداشتی و درمانی نیروهای مسلح اعزام شدند.

خبرنگاران اعزام 95 پزشک و پیراپزشک فارسی مشمول خدمت سربازی به مراکز درمانی

سرهنگ محمدرضا دهقانیان، چهارشنبه در آیین اعزام این مشمولان اضافه نمود: برگ آماده خدمت این تعداد از مشمولان، یکم اردیبهشت 99 بود اما آنها امروز (ششم فروردین) به خدمت مقدس سربازی اعزام شدند.

وی ادامه داد: این اقدام که بسیار ارزشمند و تاثیرگذار است در لبیک به فرمان رهبر فرزانه انقلاب اجرا شده و این مشمولان بدون سپری کردن دوره آموزشی مقدماتی نظامی بدو خدمت در مراکز آموزشی، به مراکز بهداشتی و درمانی نیروهای مسلح اعزام و به کارگیری می شوند،

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی فارس خطاب به مشمولان گفت: شما امروز انقلاب کرده اید و در صف رزمندگان عاشورا هستید و با حضورتان به ندای هل من ناصر ینصرونی علی زمان پاسخ داده اید.

دهقانیان، با بیان اینکه شما مشمولان باید با سعه صدر برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا تلاش کنید، گفت: داشتن حس دلسوزی برای خدمت به مردم از وطایف ماست تا بتوانیم در کوتاه ترین زمان ممکن این بیماری را شکست دهیم.

در حاشیه این اعزام، توسط معاونت بهداد فرماندهی انتظامی استان فارس، 2 دستگاه اتوبوس حامل مشمولان به صورت کامل ضدعفونی شد.

بر اساس اعلام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تا عصر سه شنبه (پنجم فروردین 99) با شناسایی 14 مورد جدید ابتلا به کرونا در استان فارس، شمار مبتلایان به این بیماری به 566 نفر رسید، ظرف 24 ساعت گذشته نیز چهار نفر به دلیل ابتلا به کرونا در این استان فوت کردند که با احتساب آنها تا به امروز 21 نفر در فارس جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده اند.

به گفته عبدالرسول همتی، هم اکنون 175 نفر از مبتلایان نیز به دلیل دارا بودن علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می برند و 190 نفر نیز با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند.

علاوه بر شیراز، در شهرستان های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده، مرودشت، سپیدان، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده اند.

بیمارستان های شهید چمران و شهید فقیهی شیراز به عنوان مراکز درمانی پشتیبان هم اکنون در کنار بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) این شهر، کار مراقبت و درمان از بیماران کرونا را انجام می دهند.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 995

به "خبرنگاران اعزام 95 پزشک و پیراپزشک فارسی مشمول خدمت سربازی به مراکز درمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اعزام 95 پزشک و پیراپزشک فارسی مشمول خدمت سربازی به مراکز درمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید