حقایقی از زندگی برادر نقاش مشهور که گمنام ماند

به گزارش مجله توسعه دهنده، نمایشگاه هنری برای نخستین بار آثار هنری برادر هنرمند و فراموش شده کلود مونه را در مرکز توجه خواهد گذاشت.

حقایقی از زندگی برادر نقاش مشهور که گمنام ماند

به گزارش خبرنگاران، نام مونه یادآور تصویر نیلوفرهای آبی، ساختمان مجلس بریتانیا و پشته های گندم و جو است که به عنوان بعضی از مشهورترین آثار هنری اروپا شناخته می شوند.

اکنون نمایشگاهی در پاریس به نمایش آثار هنری یک مونه کمتر شناخته شده می پردازد: لئون مونه ، برادر بزرگ تر کلود مونه .

این نخستین باری خواهد بود که نمایشگاهی با تمرکز بر آثار برادر بزرگ تر مونه برگزار می گردد. لئون مونه یک شیمی دان و کارخانه دار بود که به طور قابل توجهی به وسیله آیندگان نادیده گرفته شد، اما جزو نخستین کسانی بود که به جنبش نوظهور امپرسیونیست در قرن نوزدهم پیوست. او نه تنها از برادرش بلکه از دوستان هنرمندش همانند پیر آگوست رنوار و کامی پیسارو نیز حمایت کرد.

به گفته مدیر نمایشگاهی که ماه آینده در موزه لوکزامبورگ واقع در پاریس برگزار خواهد شد، اطلاعات چندانی از این هنرمند وجود ندارد.

مدیر این نمایشگاه در نتیجه تحقیقات دریافت که لدون مونه همانند برادر کوچکش به رنگ بسیار علاقه داشت و نقش کلیدی در حمایت مالی از کلود مونه داشت، چراکه نقاشی های کلود مونه را خریداری می کرد و او را به کارخانه داران ثروتمندی معرفی می کرد که می توانستند از کلود مونه حمایت نمایند.

لئون در سال 1836 میلادی و چهار سال قبل از کلود به جهان آمد. هر دو برادر در دوران کودکی در پاریس زندگی می کردند و سپس به همراه خانواده به نرماندی نقل مکان کردند. لئون تحصیل به عنوان شیمی دان را شروع کرد و در زمینه رنگ هایی تخصص پیدا کرد که برای رنگ آمیزی پارچه مورد استفاده قرار می گرفتند.

لئون آثار هنری که اغلب متعلق به سبک امپرسیونیست بودند را مستقیما از هنرمندانی جمع آوری می کرد که به وسیله برادرش با آن ها آشنا می شد.

حالا مسئولان موزه لوکزامبورگ قصد دارند در جریان یک نمایشگاه سه ماهه آثار این هنرمند کمتر شناخته شده و مجموعه هنری او را به نمایش بگذارند. پرتره ای از لئون که کلود در سال 1874 میلادی خلق نموده است و تا به امروز برای عموم مردم به نمایش گذاشته نشده است، گل سرسبد این نمایشگاه خواهد بود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 بهمن 1401 بروزرسانی: 20 بهمن 1401 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2321

به "حقایقی از زندگی برادر نقاش مشهور که گمنام ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایقی از زندگی برادر نقاش مشهور که گمنام ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید